Mijn eerste reactie: Kan het nog gekker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yummy

Re: Mijn eerste reactie: Kan het nog gekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:23

De disclaimer onder aan de site :P
Disclaimer: The products featured on this website are not for sale. Horse Kicks are a 1 to 1 custom product made to order by Infinite Kustomz LLC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:50

Nou een hoefschoen die flikkert als ze stappen/draven/in galop zijn zou wel een uitkomst zijn voor in het donker! Nu heb je wel reflectie etc, maar dat zit voor veel automobilisten toch best laag. Lichtjes in de staart kan ook, maar alweer, is dat echt wel goed zichtbaar vanop een afstand? En wat met pure duisternis tov straatlampen? Soms vervalt je eigen verlichting dan qua zichtbaarheid maar blijf je alsnog een lastige vlek voor een chauffeur.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:59

Ik ken ook genoeg paarden op pensioen die op ijzers staan maar de weide niet afkomen. En maar de helft daarvan is omdat ze slechte hoeven hebben.
Ik ken ook veel blootvoetse paarden op pensioen waar zo extreem lang mee gewacht word om de hoeven te laten bekappen dat ze er echt niet uit zien.

In mijn Ogen doet iedereen wat hij wil, maar er is echt veel meer leed qua hoeven dan jullie denken.

Anyways. Deze dingen zien er op het zicht uit alsof ze geen structure hebben, dus geen meerwaarde imo

Sambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:15

Ayasha schreef:
Tja als ik eentje van 15 ofzo zou kopen die er al zijn hele leven op staat zou ik hem ook geen twee maanden pijn laten hebben alleen voor een principe.

Nouja, dat hangt er een beetje vanaf. Naast principe hangt er ook nogal een kostenplaatje aan :P Op de meeste plekken in Nederland staan de paarden op de wei/stal, waar ze weinig last zullen ervaren van de overgang naar blootsvoets (mits de kwaliteit van de hoef niet rampzalig is).

Als je dan een keer een buitenrit maakt op pijnlijkere ondergrond kun je ervoor kiezen om dus hoefschoenen te gebruiken. Ik heb mijn paard met 11 jaar gekocht, had zijn hele leven op ijzers gestaan 'omdat het een dressuurpaard was'. Nergens last van gehad tijdens de overgang, alleen op steentjes etc. met buitenritten. Goed passende hoefschoenen waren hiervoor de uitkomst.