Hoofdstel af bij de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:55

Caira schreef:
touwhalster onder je hoofdstel, niet aan vastzetten in de trailer natuurlijk. Maar kan ook onder je stalhalster

Ik doe dit ook inderdaad. De mijne is een hele brave, maar we gaan regelmatig best een eind van huis weg met de trailer om te rijden en ook vaak alleen. Ik wil het risico dat hij toch ergens van zou schrikken en de benen zou nemen minimaliseren.
Ik clip dan een halstertouw (dat ik zelf vasthoud) aan z'n touwhalster vast, trek stalhalster van zn hoofd, doe hoofdstel aan en daarna halstertouw weer los. Als ik terug ben natuurlijk weer omgekeerd.
Touwhalster doe ik heel makkelijk pas op locatie onder z'n stalhalster aan, zo heeft hij in de trailer niks extra om z'n hoofd wat evt zou kunnen schuren.

Dat menhalster vind ik er daarom ook wel interessant uitzien, wist niet dat zoiets bestond :Y)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:32

Hoe krijg je een Hoofdstel makkelijk weer af en het equ all halster dan aan… zonder dat je paard los staat?
Ik heb dit halster aangeschaft voor m’n jonkie alvast met oog op de toekomst : als hij tzt eens meegaat met de trailer en dan moet wisselen halster/ Hoofdstel en vice versa..

Sintara

Re: Hoofdstel af bij de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:36

Anders zo'n halster hoofdstel kopen, wat ze bij endurance vaak gebruiken? Lijkt me ideaal voor zo'n geval muze

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:41

Ooit wellicht. Nu pas 2,5 jaar dus is toekomst muziek haha.
Hoofdstel over halster en dan halster af is easy met r equ all halster maar andersom?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:50

Het hoofdstel pas in de trailer af doen?

Laauu_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:58

Ik heb een hoofdstel/halster waar ik het bit gewoon op/af kan klikken.

Maar tegenwoordig wissel ik het hoofdstel gewoon in de trailer weer met het halster, en die van mij is zo makkelijk te laden, dat als ik nog even wil grazen of iets dergelijks we gewoon weer kunnen afladen&opladen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:22

Muze schreef:
Ooit wellicht. Nu pas 2,5 jaar dus is toekomst muziek haha.
Hoofdstel over halster en dan halster af is easy met r equ all halster maar andersom?

Zoals je hem eronderweg haalt, zo knutsel je hem er ook weer onder maar dan in omgekeerde volgorde. Als je de neusriem, keelriem enz los hebt dan is dit goed te doen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:10

Muze schreef:
Hoe krijg je een Hoofdstel makkelijk weer af en het equ all halster dan aan… zonder dat je paard los staat?
Ik heb dit halster aangeschaft voor m’n jonkie alvast met oog op de toekomst : als hij tzt eens meegaat met de trailer en dan moet wisselen halster/ Hoofdstel en vice versa..

Ik doe het menhalster als halsband om, hoofdstel af, dan neusriem vast.
Zo staat paard nooit los.
Denk dat het met het equall halster ongeveer hetzelfde werkt?

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:37

Muze schreef:

Is even thuis paar keer oefenen. Maar je kan alles losklikken van het halster en dan onder het hoofdstel doorschuiven. Is in begin even prutsen om te leren, maar werkt echt heel fijn.

En onder hoofdstel vandaan halen is eitje. Alle knipjes los en dan haal je het er zo onder vandaan.