Ik heb deze een tijd geleden gevonden. Ik gebruik hem zoals op foto 4. Zonder keelriem en zonder sperriem. Het 'aansnoer' gedeelte met polstering vind ik juist heerlijk zacht voor mijn paard. Je bevestigd hem met een klip dus geen gepiel met riempjes, lusjes en gespjes. Hoofdstel over de oren, klipje vast klaar. Geen kwijl meer poetsen van de priegel sperriempje. En nooit commentaar van een jury gehad op het kauwen wat hij kán en dóet. heb dus echt nog werkelijk nooit aanleiding gezien om dat ding strak te doen. En mensen die me adviseerden dat te doen heb ik gewoon genegeerd.
Hij presteerde het om zijn hoofstel met gecombineerde neusrem in de zomer net na dat ik de ring uit was, uit te schudden.
Nu is humpus ook prima bestuurbaar zonder hoofdstel in geval van, maar het was toch wel zonde geweest als ie dat in de proef gedaan had.
In training schudde ie het ook wel eens af als ie op een vlieg schudde. Nu met de micklem wordt het beter op de plek gehouden (en nee, mijn riempjes zitten niet vaster. Het keelriempje zit gewoon op een handigere plek.
, anatomisch en erg zacht en licht.