goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:39

Tenno7 schreef:
Laurievc schreef:
Call me crazy, maar mijn EJ dekens gaan het langs van allemaal mee... Hier verschillende dekens van 5 à 6 jaar oud, super slecht onderhouden en nooit opnieuw waterdicht gemaakt :+ Paarden staan er allemaal droog onder en passen mooi op verschillende types (1 smal met hoge schoft, 1 drachtig, 1 breed gebouwd)

Ja gaat bij mij net zo!!.

Hier ook.
Doe er niets aan en 5 jaar is geen uitzondering. Koop ze in de aanbieding dus niet duur.

De amigo die hier veel geprezen word is hier binnen een jaar lek.
Paar keer gehad, nooit meer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:03

CalipsoLover schreef:
Ik zweer bij Harry's Horse. Ik heb ook bucas en amigo, Amigo vind ik prijs/kwaliteit ook goed. Bucas durf ik niet gauw opleggen vanwege de prijs. Maar Harry's Horse dekens gaan hier op de een of andere manier nog steeds het best mee.

Als je paarden niet slopen zijn dat ook echt prima dekens. Maar die van mij trekken een 600 denier deken binnen 1 dag finaal doormidden. Ik ben best goed geworden in repareren maar deze dekens zijn ooit echt het repareren ver ver voorbij.
Dan is het jammer de bammer, een enkeltje vuilnisbak.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:17

Tenno7 schreef:
Laurievc schreef:
Call me crazy, maar mijn EJ dekens gaan het langs van allemaal mee... Hier verschillende dekens van 5 à 6 jaar oud, super slecht onderhouden en nooit opnieuw waterdicht gemaakt :+ Paarden staan er allemaal droog onder en passen mooi op verschillende types (1 smal met hoge schoft, 1 drachtig, 1 breed gebouwd)

Ja gaat bij mij net zo!!.

Hier ook, vooral fijne pasvorm voor mijn paard :)

Rytir

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:25

Ik ben fan van de nika dekens. Voor 70/80 heb je een 1200 denier en voor mijn paard is de pasvorm erg goed. Nou is hij wel vrij breed gebouwd voor een kwpner. Doe er inmiddels al 6 jaar mee, nog steeds waterdicht en geen scheuren.

lobkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:39

Ook dit jaar mag mijn paard weer een deken op. Jaren zonder gedaan, ook omdat ze er niet zo heel blij mee is, maar leeftijd gaat meespelen.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een layer systeem van Felix Buhler. Dit is een 0-grams regendeken met een losse 100 grams en 200 grams deken. Deze losse dekens kun je in de regendeken bevestigen d.m.v. klittenband en een rits. Vooral dat laatste lijkt me ideaal. Verder heb ik ook gekeken naar het materiaal en deze is van 1200 denier, dus ik hoop dat deze wat jaren mee kan.

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:19

Ik heb een Amigo Mio 0 grams regendeken, en een Amigo Hero 200 grams outdoordeken. Ik gebruik deze beide met de Horsewear liners (100 g en 200 g, daarmee kan ik een hoop combinaties maken). Officieel hebben de Mio en de Hero geen liner systeem, maar dit gaat prima hoor. Bij de Mio maak ik de haakjes van de liner aan de haak/lus van het staartkoord vast, en bij de Hero maak ik de klittenbanden van de liner vast aan de haakjes waar je de hals ook aan kunt vastmaken. Voor de zekerheid heb ik een elastische dekensingel om de liner, maar ik denk eigenlijk dat hij zonder ook gewoon recht zou blijven liggen. Bevalt mij prima zo!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:32

Rambo, bij aanschaf misschien niet de goedkoopste. Die van mij gaat nu het begin van het 5e seizoen in. Er mankeert echt helemaal niets aan. Ik spoel hem ieder jaar met de tuinslang. Als je de aanschafprijs deelt over het aantal jaren, is hij dus eigenlijk helemaal niet duur.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:12

Laurievc schreef:

Ben na deze reactie toch nu aan het kijken naar die van Epplejeck. Heb net bij die van mij een Amigo Bravo gepast, maar het zit gewoon niet. Bij de schoft trekt die en dat vind ik zonde. En eigenlijk moet ik ook gewoon niet te moeilijk willen doen. Z'n eerste deken was een epplejeck met sterren. Hierdoor kreeg hij z'n bijnaam 'sterretje' <<) Heb nog 25 procent korting voor mijn verjaardag liggen. En voor die prijs is het bijna fijner om gewoon 3 dekens van verschillende diktes te doen dan een Amigo met een extra deken eronder.

Heb gelukkig geen sloper. Hij speelt wel graag maar tot nu toe zijn *even afkloppen* de halsters nu het doel haha

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:20

Hier heel lang Horseware gehad, met de liners, maar ga nu juist overstappen naar andere merken, de ene heeft al een Shires en een EJ (de sterren ook), de ander ga ik eerdaags een Shires testen. Na de 2e Rambo die door ging lekken en ook echt zwaar werd, altijd een vieze staart en benen door het plassen en mesten op de staartriem en het geklooi met liners wisselen onder natte zanderige dekens juist dus besloten naar simpelere dekens in verschillende maten te gaan, en dan met 1 100 grams liner erbij om bij nood wat te kunnen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:30

Hier nu ook de sterretjes van Epplejeck weer besteld. Nu met de korting is die zelfs 55 euro, ben helemaal blij. Als ik de amigo was gegaan was ik met liner toch 150 euro kwijt. Als ik nu nog een Epplejjeck deken met 150 gram bestel ben ik rond de 110 kwijt :D

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 00:05

L_Ruiterhuis schreef:
pluisje88 schreef:
Thanks!! Die kende ik nog niet!! Heb hem even opgezocht en zie inderdaad een soortgelijk model. Er staat alleen nergens in de beschrijving dat dat rugdeel waterdicht is. Ik lees de teksten als zomerdeken + vliegendeken niet als regendeken + vliegendeken. Kun je daar iets over zeggen?

Op de rug is die waterdicht net zoals de Rambo variant ervan.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 00:45

pol013 schreef:
Prince schreef:

Dat vind ik knap want in mijn beleving zijn het exact dezelfde dekens. Alleen van een andere buitenstof gemaakt. En Amigo krijgt als laatste de nieuwste sluitingen.

Ik heb ze toch echt alletwee zowel Rhino als Amigo en Amigo sluit mooier aan dan de Rhino. En dit is zowel bij de gewone als de wug uitvoering. Heb ze uiteraard niet in hetzelfde jaar gekocht.

Inderdaad, Amigo valt zeker aan de voorkant smaller uit dan Rhino of Rambo.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 01:09

Fouganza!

Zowel voor mijn vorige Arabier als huidige springgefokte bwp 300 en 400 grams van gehad. Ik vind ze zelf warmer aanvoelen dan horseware of bucas zelfs + goed doordachte handige dingetjes zoals een hals sluiting met zowel klittenband als normale riempjes (dus in grootte/breedte verstelbaar zodat je niet zo’n mega open hals als met horseware hoeft te hebben), hoog sluitend met wat padding rond de schoft en zelfs handvaten op de rug zodat je ‘m makkelijker goed kan leggen haha.
Beide gaan al jaren mee (weer en wind buiten in kudde), nooit problemen mee gehad

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:11

Ik heb voor Mijn vorige pony altijd epplejeck dekens gehad.
Mijn nieuwe pony past ze niet goed helaas.
Ik heb nu een rhino en een bucas en een liner.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:55

Ik heb vorig jaar bij kramer een felix buhler gekocht (deze: https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... ven-4-50-g). Wat een fijne deken zeg, er zit een onderlegde schoft in wat de druk van de schoft af haalt. Heel fijn want dat was altijd het knelpunt bij mijn paard (voormaatje, groot en breed).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:58

Ik heb EJ dekens die al heel lang mee gaan, niet stuk zijn en waterdicht zijn :+.
En goed passen, ben ik ook blij mee!
En een HKM deken, gaat nu z'n 3e winter in, maar super waterdicht en lekker warm. En ook super passend *\o/* .

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:06

Fijn Esther. Ben heel benieuwd vanavond hoe de 0 zit. Als die goed zit bestel ik ook mooi meteen de 100 gram nu er nog 25 procent korting is :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:12

Wat hebben wij allemaal al gehad aan outdoor-dekens:

Epplejeck: Fijne dekens qua pasvorm. Bleven goed liggen. Echter na 1 seizoen niet meer waterdicht. Gaan vrij snel stuk.
Bucas: Dekens blijven goed liggen en vulling klontert niet. Pasvorm wel afhankelijk van het paard of deze geen schuurplekken veroorzaakt. Waterdichtheid valt tegen. Gaan vrij snel stuk.
Horseware Amigo: De Mio heeft een baan onderaan de deken en vanaf deze baan is de deken niet meer waterdicht. Rest van de deken blijft goed waterdicht. De Hero dekens blijven goed waterdicht. Zelfs na 5 seizoenen. Ondanks dat er geen bilkoorden aan zitten bij zowel de Hero als de Mio blijven deze goed liggen. Pasvorm is goed.
Tempest original by Shires: fijne betaalbare dekens. Goede pasvorm. Geen schuurplekken. Goed waterdicht. Blijven goed liggen. Fijn ook dat ze tussenmaten hebben zoals de 200cm. Blijven goed heel bij onze speler en sloper.
Dominick: Hebben we alleen staldekens van. Als je het geld er voor hebt zijn dit echt de meest fijne dekens. Super pasvorm en oersterk. 15 jaar in gebruik geweest en nog steeds netjes.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:12

HorseTimeXL schreef:
Hier nu ook de sterretjes van Epplejeck weer besteld. Nu met de korting is die zelfs 55 euro, ben helemaal blij. Als ik de amigo was gegaan was ik met liner toch 150 euro kwijt. Als ik nu nog een Epplejjeck deken met 150 gram bestel ben ik rond de 110 kwijt :D

Ik heb ook de sterretjes. 200 grams. Vind m nog steeds zo leuk :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:21

Es_ther schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik heb ook de sterretjes. 200 grams. Vind m nog steeds zo leuk :')

Vond jij de maat ook groter uitvallen? Althans op de site werd een maat kleiner geadviseerd omdat hij groot uitvalt. Heb 185 gedaan. 195 zit hem tijd toch net te groot dus als deze deken inderdaad ruim uit valt zou hij precies goed moeten zitten :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:22

Nee, ik heb 175 en die had ik besteld. En die past ze perfect!
Net als haar 0 en 100 gram deken, gewoon 175 en past goed.

Had wel een vliegendeken van de EJ met een gekke maat.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:23

Zijn er Ook mensen die een liner van horseware onder een ander merk deken doen? Ligt dat stevig?
( Bv een Epplejeck deken Ofzo)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:29

Ik doe wel eens Horseware liners onder m'n weatherbeeta dekens.
Klittenbandjes aan de voorkant maak ik dan vast aan het klittenband voor de bevestiging van de hals.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:31

Ik weet niet of je hier nog wat mee kan na alle reacties, maar ik heb van Kalvalkade een zwarte 0g regendeken, en die is echt super. Reflexstrepen, echt waterdicht, onder de 70 euro en gaat echt lang mee.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:44

Hier dekens van nika horseware. Goed betaalbaar en hele fijne pasvorm ben er echt heel erg blij mee.