WH kaptoom anatomic?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:00

Ik heb deze besteld enige weken geleden en inmiddels binnen.
Maat full past prima op een warmbloed met een gewoon hoofd. Mooie en soepele kaptoom, ik ben er tevreden mee.

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:02

Ik ga eens kijken, ik heb deze kaptoom nu een paar maanden en ik ben er enorm tevreden mee!

Het verbaast me dat ik geen betere foto's heb, dit zijn stills uit filmpjes:
Afbeelding
Afbeelding

EDIT: Hier gaat het trouwens om een draver van 1,62m met de COB versie. Hij past hem prima. In het begin toen het hoofdstel helemaal nieuw was leek alles te klein :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:13

Molfre schreef:
Ik ga eens kijken, ik heb deze kaptoom nu een paar maanden en ik ben er enorm tevreden mee!

Het verbaast me dat ik geen betere foto's heb, dit zijn stills uit filmpjes:
[ [url=m/3s0yJA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LpVRBv.png]Afbeelding[/url] ]

EDIT: Hier gaat het trouwens om een draver van 1,62m met de COB versie. Hij past hem prima. In het begin toen het hoofdstel helemaal nieuw was leek alles te klein :+

Hmm ik heb ook cob besteld omdat ik las dat ie best ruim valt, maar als ik dit zie ga ik toch de full nodig hebben... haha

future_vet

Re: WH kaptoom anatomic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:20

Hij valt juist klein!
Ik heb hem ook in full voor mijn E pony met groot hoofd.
Hij blijft goed zitten.
Alleen het kinstukje draait nog wel eens om z’n as, maar dat komt denk ik meer omdat mijn pony wel eens besluit ineens 180 graden te draaien en dus de kaptoom aardig wat te verduren heeft.

Afbeelding
Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:52

Ik rijd er sinds kort ook mee omdat mijn micklem bij de tuigenmaker is.
Maar helaas nu al wel een kapotte passant aan de neusriem, de 2e na de gesp.
Dat vind ik binnen zo'n korte tijd wel tegenvallen. Ik heb nog een jong paard en rijd hooguit 2x per week en door het weer is het nog wel eens uitgevallen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:07

Maar ik krijg keurig een nieuwe toegestuurd :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:08

En ik verwachte dus alleen het kinbandje te ontvangen, maar kreeg een compleet nieuwe kaptoom.
Over service niets te klagen dus :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:48

Nou, hij was een tijd niet leverbaar, maar eindelijk de cob binnen. Helaas valt hij niet mooi... dus deze gaat retour... en ws tzt wel een full bestellen en dat proberen.
Drukte wat tegen de oren ondanks dat frontriem ruim zat is, en ook vrij dicht bij het jukbeen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:06

Al even geleden, maar inmiddels heb ik de maat full gekocht en deze zit een stuk beter. Hoop alleen dat het leer niet teveel telt, want dan moet ik wel gaatjes gaan bij maken.
Oog ligt nu veel mooier vrij.

Afbeelding

Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:43

Zit idd beter, vooral achter de oren denk ik.
ik heb overigens de lussen van de frontriem iets los getornd zodat ik hem ietsje hoger kan schuiven.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:05

Ik heb hem ook en ik heb 2 kleine ergernissen bij dit hoofdstel/kaptoom: de frontriem zakt tijdens het omdoen van de kaptoom iedere keer af en moet ik dus iedere keer opnieuw zo hoog mogelijk schuiven. Eenmaal om blijft het wel goed zitten.
Ik heb de kaptoom sinds september en gebruik hem 2 a 3x per week en nog steeds is die neusriem niet goed gevormd. Ik heb er nu een elastiekje om heen zitten als hij in de kast hangt, misschien helpt dat wat.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:43

Hoe zijn recente ervaringen met deze kaptoom?
Op sommige plaatjes lijkt het alsof hij strak achter de oren zit, ervaren mensen dat ook zo?
Schuift hij erg?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:02

Ik heb hem ook maar ben er niet heel tevreden over. Hij is wel mooi en de service is heel goed, bij het passen ging de kaakriem stuk en ik kreeg heel snel een nieuwe opgestuurd. Met longeren schuift hij heel erg op de bovenste ring (of je moet hem heel strak aansnoeren) dus ik had hem aan de zijkant vastgemaakt, van de week schrok paardlief ergens van en is het deel waar de ringen aanzitten half eraf gescheurd... Misschien is hij met rijden wel fijn.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:56

Hier bevalt hij goed, van de week nog mee gelongeerd. Ik heb er wel een extra kinbontje tussen zitten, omdat die beschermer bij mij ging draaien of idd heel strak moest aansnoeren. Nu blijft
Ie mooi liggen en kan paardlief wel nog kauwen. Maar hier hoef ik er zelden veel druk op te zetten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:48

Wat voor bontje precies?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:51

Muze schreef:
Wat voor bontje precies?

Ik heb deze toen specifiek laten maken, maar lijkt op gewoon zo’n badstof met schuim erin onderlegger die je ook voor gewone neusriem en wel gebruikt en vaker ziet ook bij stang&trens hoofdstellen.

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:03

Ik vind de neusriem zo hoog zitten. Geeft dat geen problemen met een goede buiging in de hals?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:20

Hier is net een bitclipje gesneuveld. Zijn die dingen ook los te koop? of is er misschien iemand die de bitclipjes niet gebruikt en ze over wil doen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:10

Zulke clips zijn ook wel los te vinden, even Googlen op veerclip musketon. En ws als je via een fournituren site zoekt dat je ook nog wel het nodige vindt.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:26

Ik had even gecheckt maar vrees dat het toch naar een tuigenmaker of een schoenmaker moet want dat clipje zit vastgenaaid in een lus.