Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danache

Berichten: 58
Geregistreerd: 10-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:02

Drico schreef:
Marije_1997 schreef:
Welke maat zou ik van Shires moeten nemen? . Hij heeft qua halster hoofdstel afhankelijk van merk tussen cob en full in.


Volgens mij valt Shires best groot :j
Ik heb in elk geval veel gelezen dat mensen met IJslanders zelfs een maat pony ervan hebben.



Voor mijn paard van 1.73 heb ik maat full, en hij zit bij hem best ruim.

Anoniem

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:04

Mmm dan neem ik cob hahaha zo'n groot hoofd heeft ie ook niet. En anders even ruilen. Maar als ik het zo lees moet cob dan wel passen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:07

Ik heb de shires besteld, met nog wat andere dingen.
Alles stond op voorraad bij agradi, nu dus 1 ding niet. Staat die hele bestelling op wachten....bah
Ik heb een xfull besteld, maar madam heeft ook een 14,5 inch bit als voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:17

_Penotti schreef:
Ik heb de shires besteld, met nog wat andere dingen.
Alles stond op voorraad bij agradi, nu dus 1 ding niet. Staat die hele bestelling op wachten....bah
Ik heb een xfull besteld, maar madam heeft ook een 14,5 inch bit als voorbeeld.


Even mailtje doen dat je dat ene product wil annuleren en de rest graag wil ontvangen agradi heeft wat dat betreft wel een goede service.

Ja mijne heeft 12.5 bitje. Kreeg overigens 14.5 er bij hahaha. En helema niet een groot hoofd.full halsters heb ik altijd op het kleinst bij hem. Dus Dan moet cob goedkomen.

RianneH

Berichten: 28300
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:57

Denk dat Cob wel gaat passen dan.

Overigens kan je ook vrij makkelijk nieuwe/weinig gebruikte maskers vinden tweedehands. Ik heb al meerdere keren een vliegenmasker in prima staat kunnen aanschaffen zo. Balletje opgooien op stal wil ook wel eens helpen, vaak liggen er meer maskers in kasten dan dat er paarden op stal staan ;) Kan je ook wat types passen en testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:05

RianneH schreef:
Denk dat Cob wel gaat passen dan.

Overigens kan je ook vrij makkelijk nieuwe/weinig gebruikte maskers vinden tweedehands. Ik heb al meerdere keren een vliegenmasker in prima staat kunnen aanschaffen zo. Balletje opgooien op stal wil ook wel eens helpen, vaak liggen er meer maskers in kasten dan dat er paarden op stal staan ;) Kan je ook wat types passen en testen.


Ik ben enige pension klant hahaha, maar de staleigenaresse had geen kap, alleen zo'n neusflapje. Die zou ze dan om doen als het echt felle zon was. Maar heb dan liever gwn een eigen kap.

Heb nu al contact met een bokker waarvan ik er 1 kan overnemen. Dus dat is super fijn!!! Ik vind zulke dingen en dekens altijd super lastig.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:14

Marsu schreef:
Sinds ik vorig jaar het fly guard masker van Busse ontdekt heb, wil ik niks anders meer. Deze is achter de oren te verstellen en dit is het eerste masker wat mijn paard laat zitten. Eerder liep ik elke dag wel een paar keer de wei af te zoeken naar het masker, maar deze laat ze zonder problemen zitten.

[ Afbeelding ]


Nu twijfel ik om een keer iets zonder oren te proberen voor mn ene ruin die echt alles af kan doen, ook halsters, graasmaskers etc.

Wij hebben alles 24/7 zonder halsters lopen en ik zie ook niet hoe hij het doet, want hij is zo snel als ik even wegloop of de andere kant op kijk.

Zidore

Berichten: 5805
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:24

ik sta op het punt om de harry's horse b-free te bestellen, iemand afraders? anders doe ik het niet :D

Jessica_K

Berichten: 401
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:20

Ik heb de Shires full binnen gekregen voor mijn Friese dame met een lang, maar fijn hoofd. Hij is vrij ruim, maar zit wel goed en blijkbaar ook zo fijn dat ze geen poging doet om hem af te krijgen :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:23

Ik heb ook de shires binnen gekregen, maar dan de Xfull.
Vallen inderdaad ruim, het past haar wel maar wellicht een full ook wel.
Ziet er fijn uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:26

_Penotti schreef:
Ik heb ook de shires binnen gekregen, maar dan de Xfull.
Vallen inderdaad ruim, het past haar wel maar wellicht een full ook wel.
Ziet er fijn uit.


Dan heb ik er goed aan gedaan de Cob van een bokker over te nemen *\o/* nu moet ie nog bij mij binnen komen hahaha

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:37

Hier ook Professionals Choice fan! Ik heb er 4, ze blijven gewoon 24/7 om en ik was ze regelmatig. Mijn paard met zeer gevoelig huidje beschadigd er absoluut niet onder en ondanks dat ze heel erg makkelijk af kunnen laat mijn paard het masker gewoon zitten. Blijkbaar zit hij voor haarzelf ook prettig. Ik ben er in ieder geval heel erg tevreden over.

Afbeelding
Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:03

Cashel ben ik super tevreden over. Stevig en gaan lang mee, geen verbranding meer. Zelfs m'n shet laat hem op! En groot pluspunt, een opening voor de voor pluk die er dan buiten kan hangen! Vooral bij m'n shet heel fijn, toch wat luchtiger.

Zo een als hierboven zou ik nooit voor kiezen. Of een die langs de zijkanten andere niet door kijkende stof is. Mochten ze een rare rolsessie doen en ze half afwerken of bv draaien zien ze niets meer. Ik durf dat niet aan. Ik heb nu tijdelijk een shires met 'dichte' wangen, echt top pasvorm. Maar er komt een Cashel weer aan. Ik had alleen de verkeerde maat besteld.... Grmbl.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:28

Marith_Ov schreef:
Hier ook Professionals Choice fan! Ik heb er 4, ze blijven gewoon 24/7 om en ik was ze regelmatig. Mijn paard met zeer gevoelig huidje beschadigd er absoluut niet onder en ondanks dat ze heel erg makkelijk af kunnen laat mijn paard het masker gewoon zitten. Blijkbaar zit hij voor haarzelf ook prettig. Ik ben er in ieder geval heel erg tevreden over.

[ [url=m/7k2xpC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZlUKhZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die zijn fijn ja! Mijn ene ruin die alles afdoet, doet die ook af. Maar wil nu nieuwe voor mijn andere ruin met gevoelige huid misschien.

Ik vind het ook fijn dat ze goed te wassen zijn en je er makkelijk mee kan rijden.

Anoniem

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:58

Weet niet of het is toegestaan, maar ik heb zo een blauwe shires maat full met oren in de aanbieding. Aantal uur gedragen maar toch helaas te groot..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:43

Zidore schreef:
ik sta op het punt om de harry's horse b-free te bestellen, iemand afraders? anders doe ik het niet :D


Ging bij mij snel kapot bij de oren. Heb daarom een rambo gehaald, die is wel super, en met wat korting niet veel duurder dan die van hh

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:03

Ik ga hier weer meelezen. Jaren enorm blij met de cashel crusader maar hij is op. Dus ik heb nieuwe besteld. Zo zonde soms dat ze producten vernieuwen of iets. De maatvoering is anders en de stof minder fijn vind ik. Waar ik een prima maat en lengte had is quarter te kort en paard te groot. Neusflap is dan te lang en ging snel kapot (binnen maand) terwijl ik met mijn andere echt al 4 jaar heb gedaan!!! Ik snap er niets van en vind het echt zuur.

Ik heb een shires, die past maar eigenlijk er te lange neusflao heeft. Ze moet wel een flap tegen verbranding. Maar moeten niet vledig de neusvleugeks bedekken omdat ze het dan snel benauwd krijgt.

Tips hoor ik graag.

FrNo

Berichten: 3684
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:42

Ook ik ben tevreden met de Field relief.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:52

Ik heb een supermask.
Voor mijn ruin met enorme voorpluk wil ik niks met oren en geen ingestopte voorpluk

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:35

Marije_1997 schreef:
Ja lastig die cremello's hahaha. Ik was wel van plan om met rijden in de felle zon in te smeren. Misschien zelfs nu al met het aan de hand stappen hahaha

Zag het idd. Moet alleen even wachten op m'n salaris.

Maar dan denk ik toch dat ik voor de zekerheid full neem. Dan kan ie niet te klein zijn.


Om te rijden gebruik ik riding mask van equilibrium, die is heel fijn en kunnen ze goed doorheen kijken.

Voor in het land gebruik ik de field relief max van equilibrium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 21:37

MTinker schreef:
Marije_1997 schreef:
Ja lastig die cremello's hahaha. Ik was wel van plan om met rijden in de felle zon in te smeren. Misschien zelfs nu al met het aan de hand stappen hahaha

Zag het idd. Moet alleen even wachten op m'n salaris.

Maar dan denk ik toch dat ik voor de zekerheid full neem. Dan kan ie niet te klein zijn.


Om te rijden gebruik ik riding mask van equilibrium, die is heel fijn en kunnen ze goed doorheen kijken.

Voor in het land gebruik ik de field relief max van equilibrium.


Als het goed is krijg ik dinsdag een vliegenkap binnen. Merk nu aan mezelf ook al dat de zon echt krachtig word (zonne allergie + gevoelige huid, en word alleen maar rood en niet bruin). Wil ook weer niet teveel met zonnebrand crème prutsen.

TamaraFloor
Berichten: 836
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:06

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb deze van Shires gister binnen gekregen. Echt een top ding!

nayla

Berichten: 313
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:37

Ik ben voor mijn paard het meest tevreden van shires. Wel de versie met oren en neusflap omdat ze een gevoelig velletje heeft.
Is aan de ruime kant maar ze heeft hem nu vaak aan enik heb nog nergens schuurplekken gezien.
Hiervoor had ik een lemieux en een waldhousen maar beiden gaven schuurplekjes en minder uv bescherming.Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:56

Ik heb nu voor het tweede jaar de field relief midi
Ivm flinke voorpluk zocht ik er 1 zonder oren , en deze zit comfortabel
En geloof me, als het niet fijn zit laat ze het wel merken hoor :=

Helaas vorig jaar wel een gesloopte, maar dat was toen er wel meer vreemde dingetjes gebeurde op mijn toenmalige stal(dat stopte direct met het vertrek van een stalgenoot, heel typisc :+ )
Maar heb er voor dit jaar weer twee gekocht , 1 om te dragen
En 1 op reserve omdat ik niet zonder wil komen te zitten en haar niet zou kunnen beschermen tegen UV en vliegen op haar ogen

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 01:02

Ik heb onderling wat geruild laatst, maar ze zijn nog niet echt nodig geweest, dus weet nog niet hoe dat bevalt.

Ben ik trouwens de enige die ze zelf test?? Of is dat echt heel raar? Ik wil altijd zien hoeveel zicht ze hebben zo ongeveer.....