Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chasey schreef:Wil iemand eens foto’s maken of laten zien wat er met boven en onder bedoeld wordt? En binnendoor etc? Ben wel benieuwd.
Ik heb echt geen idee hoe ik de teugels vast heb.
Ibbel schreef:Bij het opstappen hoor je het uiteinde al naar rechts te hangen, zodat je niet wordt gehinderd door het uiteinde (omdat je je zadel linksvoor vasthoudt met opstappen - teugeluiteinde kan daarbij in de weg zitten). je hebt beide teugels in je linkerhand, waarbij je ze voor links al vrijwel goed vast hebt. Na het opstappen pak je rechts erbij, en die pak je bovenlangs het uiteinde, dus ik snap (net als Lusitana) niet eens hoe je uit kunt komen op het uiteinde bovenlangs...
Ik ben ook stomverbaasd dat dit niet meer onderwezen wordt.
Melewel94 schreef:Hier heb ik ze dus erover.
Ik doe dit idd bewust, als ik er niet op let vallen ze gewoon onderdoor.
[ [url=m/wqfDoM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pippaa schreef:Als je de teugels eronder doet gaat dat toch storen tegen de hals aan?
Galathil schreef:Dat is gek, ik had er nooit bewust over nagedacht, maar gisteren had ik er op gelet en toen merkte ik dat ik ze wel bovenlangs had. Ik had toen even geprobeerd hoe het reed met onderlangs, maar dat vond ik juist erg in de weg zitten?
Ik rijd trouwens op de manege , dus niet op een eigen paard, maar het viel me op dat ik bij de andere ruiters zowel onderlangs als bovenlangs zag.
Wat ik vooral raar vind is dat ik daar tot dit topic nooit iets over had gehoord. Ik heb op best veel verschillende maneges gereden, en paar keer prive lessen gevolgd op de "eigen " paarden van anderen, maar nooit een opmerking over de teugels gehad.