Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:TS, ik ben erg benieuwd wat je te zeggen hebt over lange benen bij vrouwen...
19marjo90 schreef:Klopt het dat beugelophanging ook nog te maken heeft met mannen/vrouwenzadels
Malle1970 schreef:Passier staat niet bekend dat Je er een stoelzit van krijgt, maar het is wel een zadel die je vrij laat en waarbij je zelf moet leren zitten.
Van hulsebos heb ik teveel ellende gezien voor het paard.
Malle1970 schreef:Passier staat niet bekend dat Je er een stoelzit van krijgt, maar het is wel een zadel die je vrij laat en waarbij je zelf moet leren zitten.
19marjo90 schreef:Malle1970 schreef:Passier staat niet bekend dat Je er een stoelzit van krijgt, maar het is wel een zadel die je vrij laat en waarbij je zelf moet leren zitten.
Dan ben ik benieuwd wat voor ellende. De paarden die ik ken die een Hulsebos hebben lopen er wel fijn onder.
_San87_ schreef:Interessant topic. Ik heb op mijn verzorgmerrie heel lang de wintec gehad die zij aangemeten heeft gekregen, een week terug heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb mijn eigen Sommer Diplomat Exclusive erop gelegd (zadel is nu ca 20 jaar oud), en wat een verschil!
Ik zit er veel stabieler en comfortabeler in. De zit van de wintec is voor mij te breed waardoor mijn benen gingen wiebelen. In mijn Sommer zadel, welke een paar cm smaller is op de twist (denk niet dat t een vrouwenzadel is) zit ik veel fijner, ook heb ik geen spierpijn meer in mijn liezen na een uurtje stevig trainen.
Malle1970 schreef:Sommer valt mee hoor, dat is geen A merk, ze kosten tegenwoordig rond de 1600 nieuw, maar jaren geleden had je ze al voor 1000 nieuw.
Avalanche81 schreef:Sommer is ook wel echt een waanzinnig goed merk. Waarschijnlijk destijds een heel duur zadel geweest. Nu had mijn stokoude Kieffer ook een heel smalle twist, en het zadel was ouder dan ikzelf waskan nooit voor vrouwen zijn gebouwd. Ik vermoed dat jouw Sommer hetzelfde is?
Malle1970 schreef:San, voor ik dat typte heb ik voor de zekerheid de huidige prijzen opgezocht. En ik vond ze toch echt nieuw voor die prijs. En dat maakt het geen A merk.
Let wel op: Dit is geen waarde oordeel van mijn kant, iedereen moet een zadel kopen waarbij hij/zij goed zit. De een rijd in een fiat en de andere peugeot, beide komen op hun bestemming.
Avalanche81 schreef:Waarschijnlijk is dat de reden dat je er goed op zitruimte voor je bovenbenen, en dan kun je goed in balans zitten. Kieffer heeft dat ook, nog steeds
en oh oh wat word ik daar vrolijk van
Ik ben erg benieuwd naar een foto
Malle: Kieffer is geloof ik nog steeds een A-merk? Ik zit er nog steeds hard over te denken om gewoon weer een Kieffertje aan te schaffen
Avalanche81 schreef:Malle: Kieffer is geloof ik nog steeds een A-merk? Ik zit er nog steeds hard over te denken om gewoon weer een Kieffertje aan te schaffen
_San87_ schreef:Maar maakt de prijs of iets een A merk is.
Want naar mijn weten is Kieffer ook altijd een goed merk geweest.