Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cinnepin schreef:Janine1990 schreef:
Soms, dat zeg je goed.
Vind je het dan niet onwijs jammer dat je bepaalde inzichten mist?
Daae gaat dit topic niet om, toch?
Janine1990 schreef:LadyMadonna, ken je merken en bekijk het plaatje eens goed. Je komt niet echt betrouwbaar over. Filosofie achter die wrongen is ook best interessant.
meisje2000 schreef:Ik reed ook met wrong en diepe zit. Dit om mijn rug te ontlasten omdat ik een rug probleem heb. Rij ik op een vlak zadel zonder wring dan heb ik geheid na vijf minuten al last van mijn rug. Met opzadelen legde ik het zadel op de schoft en duwde ik het naar achteren. Op een gegeven moment kon hij biet verder. Dan legde ik mijn hand op zijn schouder en liet de richting zadel glijden. Als ik ong een bandbreedte tussen het zadel en de schouder had lag hij voor mijn gevoel goed. Deed ik hem verder naar voren of achteren dan liep mijn paard niet fijn.
LadyMadonna schreef:Janine1990 schreef:LadyMadonna, ken je merken en bekijk het plaatje eens goed. Je komt niet echt betrouwbaar over. Filosofie achter die wrongen is ook best interessant.
Ik kom niet betrouwbaar over?![]()
Ik heb gegoogled op dressuurzadel veel wrong en daar kwam dit plaatje bij naar voren en daar stond custom bij....
Doet ook helemaal niet ter zake, ik geen puur aan wat ik met stootbumpers bedoel....
LadyMadonna schreef:Met grote stootbumpers bedoel ik dit (plaatsje via Google, dit is dacht ik een custom
[ [url=m/2vLVPR.png]Afbeelding[/url] ]
Zag laatst ook een zadel die ook nog wrong achter het bovenbeen had
meisje2000 schreef:Ik reed ook met wrong en diepe zit. Dit om mijn rug te ontlasten omdat ik een rug probleem heb. Rij ik op een vlak zadel zonder wring dan heb ik geheid na vijf minuten al last van mijn rug. Met opzadelen legde ik het zadel op de schoft en duwde ik het naar achteren. Op een gegeven moment kon hij biet verder. Dan legde ik mijn hand op zijn schouder en liet de richting zadel glijden. Als ik ong een bandbreedte tussen het zadel en de schouder had lag hij voor mijn gevoel goed. Deed ik hem verder naar voren of achteren dan liep mijn paard niet fijn.
Maanlicht schreef:_Dreamer, jij bent sowieso geen fan van dressuurzadels, dus ben je het ook niet gewend om met wrong te rijden, dus dat is ook nog een verschil.
superpony schreef:Maar dan is de grote vraag; Zit je echt beter en kun je goed ontspannen? En zit je nu je paard niet in de weg omdat je fijn zit?
Of, zit je zo opgesloten dat je kan blijven zitten, maar is je zit nog steeds niet oke?
heel veel mensen met pijn spannen juist aan bij elke pas en verzetten tegen pijn. En ja, zelf veel ervaring me door lichamelijke gebreken.
Want hoe je het went of keert, zodra je hulp nodig hebt om goed te zitten, is je zit niet goed. Die moet dan wel echt beter worden.
Electra63 schreef:Ik denk dat de ruiters tegenwoordig juist beter kunnen opzadelen.
Toen ik in 1976 mijn 1e pony kreeg, zat daar een veelzijdigheidszadel bij en daar heb ik 12 jaar mee gereden, zonder dat er ooit een zadelmaker of iemand naar keek.Internet was er niet. Je moest je kennis vergaren met tijdschriften en paarden/ruiterboeken en natuurlijk van je instructeur/pensionhouder enz.
De ruiters van tegenwoordig kunnen zoveel kennis van internet halen, online vragen stellen of anders eens een zadelmaker laten kijken, dat ik denk dat het vroeger zeker niet beter was
superpony schreef:meisje2000 schreef:Ik reed ook met wrong en diepe zit. Dit om mijn rug te ontlasten omdat ik een rug probleem heb. Rij ik op een vlak zadel zonder wring dan heb ik geheid na vijf minuten al last van mijn rug. Met opzadelen legde ik het zadel op de schoft en duwde ik het naar achteren. Op een gegeven moment kon hij biet verder. Dan legde ik mijn hand op zijn schouder en liet de richting zadel glijden. Als ik ong een bandbreedte tussen het zadel en de schouder had lag hij voor mijn gevoel goed. Deed ik hem verder naar voren of achteren dan liep mijn paard niet fijn.
Maar dan is de grote vraag; Zit je echt beter en kun je goed ontspannen? En zit je nu je paard niet in de weg omdat je fijn zit?
Of, zit je zo opgesloten dat je kan blijven zitten, maar is je zit nog steeds niet oke?
heel veel mensen met pijn spannen juist aan bij elke pas en verzetten tegen pijn. En ja, zelf veel ervaring me door lichamelijke gebreken.
Want hoe je het went of keert, zodra je hulp nodig hebt om goed te zitten, is je zit niet goed. Die moet dan wel echt beter worden.
Anoniem schreef:meisje2000 schreef:Ik reed ook met wrong en diepe zit. Dit om mijn rug te ontlasten omdat ik een rug probleem heb. Rij ik op een vlak zadel zonder wring dan heb ik geheid na vijf minuten al last van mijn rug. Met opzadelen legde ik het zadel op de schoft en duwde ik het naar achteren. Op een gegeven moment kon hij biet verder. Dan legde ik mijn hand op zijn schouder en liet de richting zadel glijden. Als ik ong een bandbreedte tussen het zadel en de schouder had lag hij voor mijn gevoel goed. Deed ik hem verder naar voren of achteren dan liep mijn paard niet fijn.
Electra63 schreef:Ik denk dat de ruiters tegenwoordig juist beter kunnen opzadelen.
Toen ik in 1976 mijn 1e pony kreeg, zat daar een veelzijdigheidszadel bij en daar heb ik 12 jaar mee gereden, zonder dat er ooit een zadelmaker of iemand naar keek.Internet was er niet. Je moest je kennis vergaren met tijdschriften en paarden/ruiterboeken en natuurlijk van je instructeur/pensionhouder enz.
De ruiters van tegenwoordig kunnen zoveel kennis van internet halen, online vragen stellen of anders eens een zadelmaker laten kijken, dat ik denk dat het vroeger zeker niet beter was