NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:29

Je kunt ook niet anders dan mee liften/hangen in een dergelijk zadel. Het zadel heeft een idioot diepe zit die volledig aansluit tot boven toe (zie je op alle foto's die in dit topic geplaatst zijn) en een te dikke wrong waardoor de knie afsteekt.

Dit maakt dat je nooit meer actief kunt zitten waardoor ruiters gaan hangen op hun paard.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:42

Nobel01 schreef:
Petrichor schreef:
Ik wil niet cru zijn, maar weet je zeker dat dit zadel wat voor je is? Ik vind dat je echt heel erg vreemd zit....

Ik rijd met een beperking.
Paard is 24, ik wilde daar geen duur zadel meer voor kopen.
Deze lag het beste en heb ik de meeste steun in.

Ik weet niet hoe jij op andere zadels zit met jouw beperking, maar ik weet zeker dat het anders moet kunnen.

Dat je geen duur zadel wilt aanschaffen in jouw geval kan ik ergens begrijpen maar in dat geval had je beter een heel goed tweedehands zadel kunnen kopen.

Als ik de zadelmaker was geweest had ik dit zadel niet eens aan jou verkocht.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:47

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:48

-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:51

Ik zag in jouw eigen berichten een foto van jou (wel iets zwaarder dan je nu bent) en je paard met een ander zadel, daar was je houding netjes. Ik vind het dan zo jammer om nu dit te zien, want dit zadel komt jouw echt niet ten goede. Kon je niet een ander zadel kopen van het merk wat je had?

Ik bedoel het allemaal goed hoor, maar ik vind dit zo zonde. Want jij hebt gewoon eigenlijk geen slechte houding en nu met dit zadel wel.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:56

-

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:59

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:00

Oke dan, als het altijd zo is neem ik mijn woorden terug!

Maar wat ontzettend vervelend voor je zeg! Ik hoop dat alles toch weer een beetje goed komt en je op z'n minst weer een beetje pijnloos kan genieten van de ritten op je paardje. :)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:01

-

Petrichor

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:03

Ziet er van deze hoek wel beter uit! Ben je hypermobiel?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:05

-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:07

Ja dat snap ik volledig, heel veel sterkte met het herstel.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:30

Hoi hoi,

Ik rijd nu ongeveer anderhalve maand met het zadel en ben erg tevreden.
Het zadel word (bijna) iedere dag intensief gebruikt en heeft al heel wat water over zich heen gehad. Daarbij is het zadel ook met paard en al in de zee gevallen. Niks aan de hand.
Er zijn uiteraard al wel wat gebruikssporen, maar het valt me alles mee.
Het leer is nog steeds ontzettend zacht.
Daarbij gebruik ik het zadel nu ook voor mijn nieuwe paard, waarbij het zadel met een bontje ook goed ligt (nog heel arm in de bespiering)

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:38

De prijzen zijn inmiddels verdubbeld zag ik. Jammer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:47

Ze kosten nu 795 met 1 boom. Voorheen 695 met alle boommaten. Geen verdubbeling, maar in een paar maanden tijd wel een enorme verhoging.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:37

Ik heb mijne gekocht voor €605, omdat dit een demo model was.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:39

Daarbij, vind ik ze het tot nu toe echt waard!
Heerlijk zachte en diepe zit met veel stevigheid.
Je word wel wat gedwongen, dat is jammer. Maar ik zit hier beter in dan in een Sella zadel.

xsamanthaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:57

Zadel is zeker zijn geld waard.. echter wel slechte kwaliteit singelstoten. Bij mij zijn ze vorige week onder het rijden plots afgebroken... daar zit ik dan op een los zadel met een paard wat compleet flipte.

Ach direct 4 nieuwe kwaliteits singelstoten op laten plaatsen en probleem opgelost. Verder nog dagelijks een heel vrolijk paard onder me, die het zadel nog dagelijks dankbaar is!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:47

xsamanthaz schreef:
Zadel is zeker zijn geld waard.. echter wel slechte kwaliteit singelstoten. Bij mij zijn ze vorige week onder het rijden plots afgebroken... daar zit ik dan op een los zadel met een paard wat compleet flipte.

Ach direct 4 nieuwe kwaliteits singelstoten op laten plaatsen en probleem opgelost. Verder nog dagelijks een heel vrolijk paard onder me, die het zadel nog dagelijks dankbaar is!

Dat vind ik niet echt 'zijn geld waard zijn'. Dit is een zeer belangrijk onderdeel, het zal je maar in het parcours gebeuren boven een sprong.
Je had eerder nog geen slijtage gezien? NOrmaal knappen ook niet 2 stoten tegelijk.

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:50

germie schreef:
xsamanthaz schreef:

Dat vind ik niet echt 'zijn geld waard zijn'. Dit is een zeer belangrijk onderdeel, het zal je maar in het parcours gebeuren boven een sprong.
Je had eerder nog geen slijtage gezien? NOrmaal knappen ook niet 2 stoten tegelijk.

Dit is nou de zoveelste negatieve reactie, zonder dat je maar het zadel heb gevoeld of in het echt hebt gezien.
Als het je niet aanstaat of bevalt, ook goed. Maar dan hoeft je niet constant op deze manier je mening te laten zien.
Bij Ainsley breken geregeld bomen. Terwijl je daar toch nog wel dik voor betaald, bij mijn oude Fryso op m’n oude paard. Zijn 2x de singelstoten gescheurd. Ook daar betaal je een klap geld voor.

Bij mij zijn de singelstoten nog als nieuw. Ik heb ze wel ingekort, omdat ze voor m’n paard toch echt te lang waren :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 06:56

Overal kan een foutje inzitten, maar 2 stoten tegelijk is wel heel erg. Heb dat nog nooit gehoord.

Ainsley en gebroken bomen hoorde je wel, tegenwoordig eigenlijk niet meer.
Fryso heb ik zelf, zitten prima stoten aan.

En nee, ik ben niet negatief, maar kritisch. Eerst al die enorme prijsverhoging, geheimzinnigheid over waar gemaakt, en dan de stoten.
Ze zien er overigens qua beugelriemhaak niet slecht uit. Maar bij alles wat nieuw is moet er eerst bewezen worden.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 07:53

Twee singelstoten tegelijk breken, kan ook zeker bij de duurdere merken gebeuren. In dit geval een vrij nieuw goed onderhouden prestige.

Als een paard zich opblaast en ontploft, wat in dit geval op buitenrit gebeurde, komen er ongekende krachten op de stoten te staan. In dit geval braken ze ook beide.
Gevolg was..... ruiter op de grond en wachten op de ambu.

xsamanthaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:07

Jepp kan inderdaad gebeuren. Gelukkig ben ik (vraag me niet hoe) met 2 benen op de grond terecht gekomen, met t zadel in me handen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:09

Ik vind het jammer dat je altijd zo ontzettend bevooroordeeld en negatief reageert Germie, je lijkt wel echt dingen te zoeken om op af te geven. Bij Fryso zijn er ontzettend veel slecht aangemeten zadels door slechte fitters en worden geleverd met scheve bomen. Dus ieder merk heeft wat.

Ik zie wel verschil tussen kritisch en negatief en dit nijgt duidelijk naar negatief. Er is geen geheimzinnigheid over waar het gemaakt is want als je Nancy gewoon een berichtje stuurt krijg je een heel net verhaal met hoe en wat. Stop met zo te vitten, heeft toch geen zin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:15

Ik ben NIET negatief. PUNT. Maar ik vind niet dat stoten horen te breken. Heb er nog nooit van gehoord. En ik was positief over de beugelriemhaken. Dan moet je ook wat zeggen tegen anderen die hier kritisch zijn op rijfotos. En op degene die het oververdubbeling van prijshad, wat ik gerectificeerd heb, al is 100 euro nog steeds een forse verhoging ( mening, staat niets in over kwaliteit van het produkt).

Elk merk heeft wat, en dat mag verteld worden. Dus ook van Fryso of whatever. Kritisch zijn mag.
Ik heb een niet aangepaste Fryso die gewoon goed ligt. Nadeel fryso vind ik de stiksels op zweetblad, die laten los. Is zelf te repareren, maar dat is echt een slordig puntje van Ryder. Ik had het bij mijn oude en nu weer. Gebeurt pas na enige jaren, maar gebeurt niet bij stubben.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-03-19 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt