Decathlon.. wat koop jij er?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:59

barbar

Re: Decathlon.. wat koop jij er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:19

Die legging heb ik toevallig vandaag besteld, ben benieuwd, ik heb geen maatje 36 (42) dus ik weet niet of het wel wat voor mij is, maar voor deze prijs wil ik het wel proberen.

Verder koop ik er best veel, natuurlijk voor de ruitersport, maar die ook vrij intensief aan crossfit, dus heb best wel wat sportkleding en om het betaalbaar te houden is decathlon ideaal.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:24

Mijn martingaal er gekocht 16 euro en gaat al 2.5 jaar goed mee na intensief gebruik.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:59

Ik ben niet rete slank en die legging staat prima, al complimenten over gekregen en hij zit echt rete fijn.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:03

Wat is niet rete slank? Als ik vragen mag?

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:35

Weet iemand hoe het werkt met de dekjes. Welke moet je hebben als je een full dressuur wil bv

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:40

Even gekeken, volgen mij staat het erbij als het voor dressuur is. Ik heb er ook ooit een daar gekocht maar was toen in de winkel dus kon ik hem in het echt zien

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 00:23

barbar schreef:
Wat is niet rete slank? Als ik vragen mag?

Maar 40, 42 en vind zelf dat ik best brede bovenbenen heb. Hij sluit netjes aan en kleed ook wat af. Heb duurdere leggings gehad die echt iedere rimpel lieten zien.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:13

Handig topic! Ik ga vrijdag naar de Decathlon in Enschede die woensdag opent :D

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:44

Ben nou ook wel erg benieuwd naar de leggings. Heb al een hele dunne zomerbroek van Kingsland die lijkt op een legging maar wel een broek is. En die draag ik het liefste elke dag naar mijn paard

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:15

Manenspray de elastiekjes rijlaarzen en rijbroek voor mn nichtje borstels uv zwemkleding voor mn dochtertje en als ze in de toekomst wil paardrijden koop ik daar ook haar spullen

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:04

Al ruim 10 jaar de luxe longeersingel- top ding.
Cap en handschoenen

Laatst een rijlegging, 2 paar springschoenen en hardloop shirts gehaald. Die legging is echt een uitvinding met die warme temperaturen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:32

Ik vind de decathlon ook echt een fijne winkel!
Ben wel benieuwd naar de witte rijbroek daar... Ik wil niets dat doorschijnt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:35

Mijn stijgbeugelriemen, teugels en slof komen er weg. De slof heb ik zelf verknipt, de teugels heb ik nog niet gebruikt maar de stijgbeugelriemen blijven erg goed! Op de manege lopen ook veel paarden met die riemen, en die blijven ook erg lang heel. Mooi veel gaatjes dicht op elkaar. Ze zijn wel wat dikke en dunner, maar dat vind ik niet storen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 07:47

Ga binnenkort eens kijken want heb nieuwe beugelriemen nodig.
Zijn 3 soorten volgens de website. Welke zijn t fijnst?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:23

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:15

Ik haal er heel vaak poetsspullen. Verder heb ik er ook een hele hoop dekjes van, blijven heel lang mooi en je hebt er van die dunne maar ook mooie dikke voor wie dat liever heeft (ik). Ik vind daar ook goede weidehalsters en extra touwen komen ook van daar. Ik heb er ook eens hele goede jodhpurs gekocht. Echt al twee jaar geleden ofzo en die dingen hebben eerste klas modder-, sneeuw-, mest-,weide-, etc ervaringen gehad. Ze zijn van leer en hebben van die rekstukken aan de enkels. Waren maar €50 voor zo'n oersterke schoenen. De stoffen chaps gingen bij mij minder mee. Wel heel luchtig maar snel kapot. Ook rijbroeken vind ik daar minder goed. Nochtans zweren veel mensen erbij. Voor mij zakten ze ontzettend af (ze hebben geen high waist) en ik heb er eens een betere kwaliteit 'trainingsbroek' gekocht. Op zich heel fijn stofje en zalig voor in de zomer maar kreeg vreselijke brandwonden omdat de naden niet goed liepen. Ik hou van polo's in van dat sportstof. Doorgaans gestoord duur in andere winkels. Bij decathlon hebben ze ze niet altijd maar als die hebben koop ik meteen drie. Geweldige pasvorm, niet te strak maar ook niet een losse vod, gewoon losjes getailleerd. Over het algemeen zeer goed spul maar hier en daar zijn er ook mindere dingen. Zeker eens een kijkje waard!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:20

Veel decathlon fans hier zie ik dus goede plek om iets te vragen....Ik ben op zoek naar poloshirts, effen, zonder logo oid en liefst in verschillende kleuren verkrijgbaar. Iemand ervaring met shirtjes die een aardige kwaliteit hebben en een mooie pasvorm? Ik wil ze laten bedrukken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nav het rijlegging topic had ik deze foto's gemaakt van de legging van de decathlon. Ik vind hem fantastisch.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 14:26

Hebben jullie de vliegenspray wel eens geprobeerd van de decathlon

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:55

Ik haal enkel spullen daar die ik in bulk nodig heb. Dingetjes zoals hoevenkrabbers, snoepjes voor de paarden (die staafjes in die plastiek zakjes blijven echt de beste), harde borstels, touwen, etc... Heb er wel eens springschoenen gehaald en die waren op zich heel stevig eigenlijk, veel steviger dan bijvoorbeeld Eskadron wat ik normaal gebruik. Maar ik ga er ook enkel heen als ik toevallig in de buurt ben, ik ga niet speciaal naar decathlon voor mijn paarden-/ruiterspullen. Die koop ik liever van een duurzamer (helaas vaak ook duurder) merk zoals Eurostar voor kleding bijvoorbeeld. Ik heb als kind wel rijkleding van decathlon gehad omdat het gewoon niet duur was en dus niet zo erg was als het stuk ging of niet meer schoon werd. Maar ik heb het idee dat Decathon, of beter Fouganza, een beetje afstapt van het idee dat het een cheap merk zou moeten zijn voor mensen die niet elke dag actief met paarden bezig zijn. Want eerlijk is eerlijk, hier werden spulletjes (en zeker kleding) van decathlon gezien als 'minderwaardig' op de manege. Maar ik vind dat er de laatste jaren een grote verandering is geweest! De spullen zijn beter afgewerkt, klassieker (geen kinderlijke kleurtjes/printjes meer, vroeger stond op elk shirt een paard of eenhoorn haha), professioneler en het gamma is veel uitgebreider. Het gaat allemaal wat meer richting de sportieve kant van het paardrijden terwijl het vroeger uitsluitend hobbymatig was met wat borsteltjes en leuke halstertjes.

Manenspray vond ik heel goed, vliegenspray heb ik nog nooit geprobeerd. Stalgenoten wel en die waren er toch best tevreden van. Geen urenlange bescherming maar wel genoeg voor een uur buiten in de bak.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:13

Hier ook een liefhebber van Decathlon :D

Koop er al sinds ik begon met paardrijden m'n rijbroeken. Wil nu graag die rijlegging gaan proberen! Dekjes vind ik een beetje een rare pasvorm hebben en ook vrij klein vallen. Heb ook een leren halster liggen en die is vrij stug, maar wellicht als ik hem meer gebruik en invet dat dit vanzelf oplost.

De manenspray ben ik erg enthousiast over! Staart glimt als een tierelier en blijft makkelijk een week makkelijk doorkambaar en quasi klitvrij. Je hebt ook een 'roze' versie en die zou nog beter werken schijnbaar, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd :)
https://www.decathlon.be/nl/p/ontwarren ... mc=8299262

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:53

Heleennn schreef:
Ik haal enkel spullen daar die ik in bulk nodig heb. Dingetjes zoals hoevenkrabbers, snoepjes voor de paarden (die staafjes in die plastiek zakjes blijven echt de beste), harde borstels, touwen, etc... Heb er wel eens springschoenen gehaald en die waren op zich heel stevig eigenlijk, veel steviger dan bijvoorbeeld Eskadron wat ik normaal gebruik. Maar ik ga er ook enkel heen als ik toevallig in de buurt ben, ik ga niet speciaal naar decathlon voor mijn paarden-/ruiterspullen. Die koop ik liever van een duurzamer (helaas vaak ook duurder) merk zoals Eurostar voor kleding bijvoorbeeld. Ik heb als kind wel rijkleding van decathlon gehad omdat het gewoon niet duur was en dus niet zo erg was als het stuk ging of niet meer schoon werd. Maar ik heb het idee dat Decathon, of beter Fouganza, een beetje afstapt van het idee dat het een cheap merk zou moeten zijn voor mensen die niet elke dag actief met paarden bezig zijn. Want eerlijk is eerlijk, hier werden spulletjes (en zeker kleding) van decathlon gezien als 'minderwaardig' op de manege. Maar ik vind dat er de laatste jaren een grote verandering is geweest! De spullen zijn beter afgewerkt, klassieker (geen kinderlijke kleurtjes/printjes meer, vroeger stond op elk shirt een paard of eenhoorn haha), professioneler en het gamma is veel uitgebreider. Het gaat allemaal wat meer richting de sportieve kant van het paardrijden terwijl het vroeger uitsluitend hobbymatig was met wat borsteltjes en leuke halstertjes.

Manenspray vond ik heel goed, vliegenspray heb ik nog nooit geprobeerd. Stalgenoten wel en die waren er toch best tevreden van. Geen urenlange bescherming maar wel genoeg voor een uur buiten in de bak.

Je hebt helemaal gelijk :D
Fouganza wil inderdaad eigenlijk voor alle ruiters iets gaan aanbieden (op zn minst 2 broeken, shirt en een vest/jas naar mijn idee), in plaats van alleen voor de beginners 6 verschillende soorten broeken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:03

Ik heb een bodywarmer voor beginners ;) , rijbroeken, polo's, antiklit, leren halster. En vast nog meer.

Heb rijlaarzen gehad maar die waren gauw stuk, kreeg wel heel netjes mn geld terug, top service, ik bestel er graag

Edit; en sportschoenen
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 05-06-18 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:10

2 jaar geleden toevallig deze springschoenen gehaald
https://www.decathlon.nl/p/2-springscho ... 78&c=ZWART
en zo mooi passend had ik nog nooit een springschoen gezien. fijn met dat bobbeltje dat in de kootholte valt.

Ook al een aantal rijbroeken gehaald die zitten ook mooi. Kies dan wel voor de iets duurdere.
tegelijkertijd met die springschoenen toen ook voor mezelf wandelschoenen gehaald voor het rondlopen op stal. trek mijn jophurs pas aan als ik op stap. ze beginnen nu wel wat op te raken.
Maar tot nu toe eigenlijk altijd goed spul gehaald