Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Overigens, als de ruggenwervels zo enorm uitsteken dat een pad tot het maximum op een verstandige manier gevuld met inlages niet volstaat, dan kan je je ook afvragen of zo'n rug überhaupt wel geschikt is om een ruiter te dragen op dat moment, of dat je dan misschien toch beter nog wat verder spieren op kan bouwen vanaf de grond
pmarena schreef:Citaat:Over de onderkant van de pads en mijn bewering dat er een voelbare rugnaad onder Barefoot pads zit: ik ben benieuwd of je wel eens de onderkant van de pad onder de Barefoot Fellsattel bekeken hebt?
Huh...? Gaat het nou over de pads of over het Fellsattel
Maargoed, je hebt het dus niet over de pads zoals je eerder schreef, maar over het Fellsattel...dat is wel even iets heel anders
rider schreef:Voor de barokke richting...Ik heb ook de ervaring dat Ludomar meer mee wil denken en dat Zaldi toch liever gewoon standaard werk doet.Als je die kant op wil, ik heb ook goede ervaringen met Marjoman, die zijn meer dan bereid om te customizen voor je.
En in Portugal heb je ook Sela Lusitana, die maken alles wat je wilt voor schappelijke prijzen (paar jaar terug custom Portuguesas laten bouwen met heel veel sierwerk en stiksels voor 700-800 euro per stuk, super mooi en zacht leer - is nu mogelijk wel duurder geworden, inflatie enzo). De eigenaar van Sela Lusitana spreekt ook redelijk Engels. Wij hebben toen mallen van de ruggen naar hem opgestuurd, met metingen en foto's in stand (met vingerverf op de paarden laten zientot waar de schouders en wervels precies liepen) en video gestuurd van de paarden in beweging. In overleg wil hij trouwens tijdens het constructie proces ook de kale boom voor je opsturen zodat je kan checken of het goed is.
Edit: Marjoman en Gomez hebben ook flexibele bomen in het assortiment.
Gooiske schreef:En de Ruiz Diaz Jessica dan?
Is dressuurzadel met korte kussens, verwisselbaar kopijzer en breed tussenkanaal.
Hier een 17,5 inch met medium wijde boom, lag op een D pony met korte rug.
Erg fijn zadel, met zachte zit.
Weet niet of je in de buurt woont, passen/proberen mag altijd.
Zadel is te koop omdat de ruiter voorkeur geeft aan springzadel, en dit fijne zadel niet gebruikt word.
tennan schreef:Gooiske schreef:En de Ruiz Diaz Jessica dan?
Is dressuurzadel met korte kussens, verwisselbaar kopijzer en breed tussenkanaal.
Hier een 17,5 inch met medium wijde boom, lag op een D pony met korte rug.
Erg fijn zadel, met zachte zit.
Weet niet of je in de buurt woont, passen/proberen mag altijd.
Zadel is te koop omdat de ruiter voorkeur geeft aan springzadel, en dit fijne zadel niet gebruikt word.
Ik gok dat een Ruiz Diaz gaat bruggen op een rug als die van Rio.
Mijn pony is rechter in de rug, en op haar brugde de Ruiz Diaz Jessica (ik had 16,5").
Sizzle schreef:Ik heb extreem slechte ervaring met max-flex. Twee paarden die er kreupel van waren en een 3e waar het zadel zo krom als wat was.
Helaas in alle gevallen afgeschoven op de ruiter terwijl het nog gloednieuwe zadels waren.