Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:30

Fenrir schreef:
Ik heb schoenmaat 40/41, dan gaan ze er doorgaans al gelijk vanuit dat je dus ook wel zulke kuiten zal hebben :+
Daarnaast ben ik ook niet lang, benen naar verhouding gelukkig wel, maar niet lang genoeg voor veel 40/41 maten.


Hier hetzelfde probleem. Hoogtemaat 48, kuitmaat 35,5, voet 41. Als het de goede kuit en lengte is is het maat 40 of 39 :') struggles. Rijd momenteel met laarzen die echt niet meer kunnen, kuitmaat is iets te klein en de hoogte is 40. Dus eigenlijk veel te laag :')
En dan ook nog eens met ouders die niet mee willen betalen aan paardenspullen (ben 14).

Onali

Berichten: 18530
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:32

XXXX2015 schreef:
Iemand die professioneel shets / andere kleine ponies onder het zadel beleerdt.



Mensen die shetlanders serieus nemen, ook volwassen mensen hebben veel lol met shets.
En willen daarbij ook 'normale' spulletjes hebben zonder roze, zonder glitters, niet kinderachtig.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:35

Merexa schreef:
Ik ben van de wat stoerdere spullen. O.a. Camo peesbeschermers, dekens en dekjes vind ik gewoon gaaf. Ze zijn er, maar vind ze vaak niet mooi of ze zijn niet als setje.
Ook nieuwe 1 paards trailers zie je bijna niet. Als iemand met alleen B die een auto wil nemen die maar 1 paard en zo'n trailer kan trekken is dat ook best lastig.


Nieuwe 1,5 paards trailers vind je toch (meer dan) genoeg? :)

Of bedoel je echt 1-paards? Want die worden bewust niet meer gemaakt nieuw... Doordat die zo smal zijn (en ook vaak licht) ligt dat niet stabiel genoeg op de weg en is het dus niet zo veilig.
Maar ik ken zat mensen die met een combi auto - 1,5 paards trailer rijden met B rijbewijs hoor! Je hebt hele lichte op de markt tegenwoordig (leeggewicht vanaf 550-600kg).

Noukjuhh

Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:36

Een goede beschermer die je over je laarzen met rits kan aantrekken als je in de modder gaat rijden.

En een goede beschermhoes zonder ritsen voor de trailer.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:38

Goeie sokken. Met aan de bovenkant van dat dikke pantystofje.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:40

LillyMedley schreef:
Goeie sokken. Met aan de bovenkant van dat dikke pantystofje.


Kijk eens naar Oxer Socks! Die hebben voor een redelijke prijs zulke sokken.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:41

Miefje schreef:
Fenrir schreef:
Ik heb schoenmaat 40/41, dan gaan ze er doorgaans al gelijk vanuit dat je dus ook wel zulke kuiten zal hebben :+
Daarnaast ben ik ook niet lang, benen naar verhouding gelukkig wel, maar niet lang genoeg voor veel 40/41 maten.


Hier hetzelfde probleem. Hoogtemaat 48, kuitmaat 35,5, voet 41. Als het de goede kuit en lengte is is het maat 40 of 39 :') struggles. Rijd momenteel met laarzen die echt niet meer kunnen, kuitmaat is iets te klein en de hoogte is 40. Dus eigenlijk veel te laag :')
En dan ook nog eens met ouders die niet mee willen betalen aan paardenspullen (ben 14).


Oh hier kan ik zó over meepraten maar dan andere verhoudingen, haha. Voetmaat 41, kuitmaat 36 en hoogtemaat 54. Mission impossible. :') Ik heb geen rijlaarzen meer, mijn op maat gemaakte zijn vorig jaar overleden.. Rijd nu met mijn stalschoenen -O- Vind op maat maken echt te duur

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:13

immie_horses schreef:
Laurievc schreef:
Rijbroeken ZONDER iets, ze gaan allemaal weg :( Ik hoef geen siliconen of leder. Gewoon niks :+

Verder wel een interessant topic om over na te denken :D


inderdaad! Vreselijk dat er alleen maar broeken met siliconen of leder zijn...


Heb laatst een rijbroek gekocht van Nedhorse. Gewoon alleen stof en hoge taille (ja het kán nog :D).
Goed zoeken op internet, dan kom je een paar online winkeltjes tegen die oude modellen verkopen tegen goede prijzen (die van mij was 20,- plus verzendkosten).

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:18

laetitia schreef:
immie_horses schreef:
inderdaad! Vreselijk dat er alleen maar broeken met siliconen of leder zijn...


Heb laatst een rijbroek gekocht van Nedhorse. Gewoon alleen stof en hoge taille (ja het kán nog :D).
Goed zoeken op internet, dan kom je een paar online winkeltjes tegen die oude modellen verkopen tegen goede prijzen (die van mij was 20,- plus verzendkosten).


Decathlon verkoopt ze ook. Zonder speciale stukken e.d. gewoon helemaal van stof en ik geloof 10-15 euro. :+ Ik heb er 2 (enige rijbroeken die ik heb) en ze zitten heerlijk!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:29

Ooh ja wat ik trouwens erg mis op winterse dagen is een overkapping over de rijbak, zonder dat daar meteen een vergunning voor nodig is. Tevens dan de mogelijkheid die overkapping met afstandsbediening open of dicht zetten (zoals stadion Arena) want als het mooi weer is wil ik daar toch ook van genieten :))

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:20

:))
Wat ik dan mis laetitia is een paar miljoen om dat te bouwen. :+

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:34

Spullen voor de allerkleinsten. Leuke peesbeschermers en niet dat lelijke spul in de meest basic kleuren. Halsters zonder roze, glitters, lak, maar met kleine sluitingen/ ijzerwerk (zodat je niet eerst het ijzer ziet en dan je pony). Gelukkig wel steeds meer men-onderleggers, nu alleen die prijzen nog {:)-:(

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:21

ezeldekentjes, ik moest noodgedwongen een dekentje voor mijn ezel kopen omdat er wat bomen op zijn stalletje liggen sinds vorige week donderdag, maar als het w.b. lengte past, is het van voren veel te groot en als het van voren past, loopt ie met blote billen.....

Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:29

billionache schreef:
Merexa schreef:
Ik ben van de wat stoerdere spullen. O.a. Camo peesbeschermers, dekens en dekjes vind ik gewoon gaaf. Ze zijn er, maar vind ze vaak niet mooi of ze zijn niet als setje.
Ook nieuwe 1 paards trailers zie je bijna niet. Als iemand met alleen B die een auto wil nemen die maar 1 paard en zo'n trailer kan trekken is dat ook best lastig.


Nieuwe 1,5 paards trailers vind je toch (meer dan) genoeg? :)

Of bedoel je echt 1-paards? Want die worden bewust niet meer gemaakt nieuw... Doordat die zo smal zijn (en ook vaak licht) ligt dat niet stabiel genoeg op de weg en is het dus niet zo veilig.
Maar ik ken zat mensen die met een combi auto - 1,5 paards trailer rijden met B rijbewijs hoor! Je hebt hele lichte op de markt tegenwoordig (leeggewicht vanaf 550-600kg).


Ik bedoel inderdaad een 1paards. Zie alleen maar oude op MP staan. Maar iemand op stal waarschuwde wel dat een trailer vaak lichter omschreven word dan hij is bij de verkoop. Vandaar ik dacht dat 1 paards mijn enige uitweg was of toch E achter B halen. Maar als het waar is dan is het wel te doen. Veiligheid voor alles ook.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:19

Genoeg combinaties die veilig met B te rijden zijn.
Of je moet een mini er voor willen zetten :P

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:32

Een menhoofdstel met lage neusriem

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:42

Een gps app met daar de ruiterroutes al in. Nu maak ik een route op ruiterenenmennen.nl en die importeer ik in Topo gps. Werkt ook super, maar een gps app waar alle ruiterpaden en routes per regio in staan, zou top zijn!

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:03

BarbaravdW schreef:
Een menhoofdstel met lage neusriem

Gewoon een losse lage neusriem kopen en die erop zetten. Stuk goedkoper dan een geheel nieuw hoofdstel. Hier ook eens gedaan en ken er meer die dat hebben. Bij ideal kan dat iig simpel.

julia13mei
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:25

gewoon simpele rijbroeken. en normale bitten ik zie altijd zulke aparte bitten terwijl eklk paard gewoon normaal kan worden bereden :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:26

Die gewone bitten zijn er ook nog steeds. Daar heb ik dan echt nog nooit moeite mee gehad die te kunnen kopen.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:29

"normale" bitten lukt hier ook wel. Zelfs voor mijn kleintje van net geen meter. Het was wel een uitdaging om een dubbel gebroken trensje te vinden in die maat. Bijna alles was enkel gebroken. En een bustrens is niet gelukt dus het is een watertrens geworden. Dus eigenlijk is een dubbel gebroken bustrens in een kleine maat wel een aardige zoektocht ja.

Wat me trouwens opvalt is dat veel mensen hier spullen voor de kleine paardjes noemen zonder glitter/kinder troep onzin. (ik zelf heb dat ook genoemd). Ik zie een markt :+

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:44

Teugels voor shetlanders waar je inderdaad niet bij het leer meteen hoeft vast te houden!
(dresjoepie zei dit al eerder)
En shetlander zadels die niet roze zijn en 450 euro kosten :')

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:56

een goede serieuze verzorg(st)er voor als je eens een weekend weg wil of bv op vakantie....

meer westernspullen in diverse winkels (nu verplicht naar arthurs wat ik helemaal niet erg vind maar het is wel ruim 2 uur rijden voor mij)

ruimere keus spijkerbroeken als rijbroek (lees hoge taille en lekker lange pijpen)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:52

connie64 schreef:
een goede serieuze verzorg(st)er voor als je eens een weekend weg wil of bv op vakantie....

meer westernspullen in diverse winkels (nu verplicht naar arthurs wat ik helemaal niet erg vind maar het is wel ruim 2 uur rijden voor mij)

ruimere keus spijkerbroeken als rijbroek (lees hoge taille en lekker lange pijpen)


Ik rij altijd in de superstretch super highwaist jeans en de superstretch super highwaist jeggings van H&M. Kosten geloof ik 19-20 euro en zijn in lengtematen verkrijgbaar <3

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 02:00

frummels, 2x wassen en ze lubberen....made in china of zo en tja heel veel kan t niet zijn voor 19 euro