Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
upendo schreef:Ik zie dat je een Pfiff zadel en een Horka zadel heb geprobeerd. Vallen niet in het rijtje goede zadels. Genoeg te vinden over zadelmarktzadels... Scheve bomen, ongelijke kussens.. Dus ík vind dat aanklooien.
Als je daadwerkelijk een zadelmaker erbij haalt en wintec of Kieffer gaat passen wordt het een ander verhaal.
Het is wel de rug van je paard die je op het spel zet. Klakkeloos er zadels op gooien zonder zadelmaker erbij vind ik nogal wat. Dan maar wat meer geld spenderen. Scheelt later weer osteopaat/fysio.
bruintje123 schreef:Als je dan bij goedkope zadels ontleden ziet dat de singelstoten met wat nietjes vast zit vraag je je dat toch af.
upendo schreef:Goedkoop is meer dan 'minder lang meegaan'. Goedkoop staat ook vaak voor massaproductie, slechte arbeidsomstandigheden, slechte materialen, onkundig in elkaar gezet en daardoor onbetrouwbaar en vaak schadelijk voor je paard.
Nogmaals. Bel dan gewoon de zadelmaker in plaats van 'maar gewoon zadels passen'. Dan blijf je terugbrengen.
Tigra_ schreef:Denk inderdaad ook niet dat het realistisch is dat een zadelmaker zadels verkoopt tot 250 euro.
Ze moeten er uiteindelijk ook gewoon aan verdienen en de zadels zullen nagekeken worden voor ze verkocht worden. Toen ik mijn zadel kocht 2de hands bij de zadelmaker kocht was er gewoon een standaard prijs en de aanpassingen die nog gedaan moesten worden zodat het goed op mijn paard lag zaten er dus bij in.
Ook daar zul je rekening mee moeten houden dat als je een zadel koopt en nog wil na laten kijken door een zadelmaker plus eventuele aanpassingen komt er wellicht weer 50/100 euro boven op.
De zadelmaker die geweest is heeft die geen merken en types door gegeven welke qua vorm op je paard zouden kunnen passen? Heb er zelf niet veel verstand van maar neem aan dat hij/zij wel wat welke zadelboom en type kussens niet gaan passen en je dus niet hoeft te proberen?