welk bit voor mijn erg sterke tinker merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laurapathuis

Re: welk bit voor mijn erg sterke tinker merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:15

wat zou dat helpen?

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:15

Wat ik mis in dit verhaal:
Wat doet ze als je instructrice haar rijdt (ik ga er vanuit dat je instructrice goed kan rijden en een instructeursopleiding heeft gevolgd).
Heeft die geen problemen dan gaat een ander bit het niet voor je oplossen. Dan ligt het probleem bij jou.

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:17

mijn instructrice heeft er nog niet op gezeten ;) maar mijn bijrijdster wel en die rijd ook net wat anders dan mij en heeft hetzelfde probleem

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:19

laurapathuis schreef:
mijn instructrice heeft er nog niet op gezeten ;) maar mijn bijrijdster wel en die rijd ook net wat anders dan mij en heeft hetzelfde probleem

Simpel, de eerstvolgende keer je instructrice laten rijden. Snap eigenlijk niet dat dat nog niet gedaan is.
Is zij een officiële instructrice of gewoon een kennis/stalgenoot oid?

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:21

zij is een officiële instructrice ;) vind het alleen onnodig om mijn instructrice op mijn paard te laten rijden aangezien het om mij en het paard gaat maar wel een stalgenoot op gehad die ervoor aan het leren is en die sluit zich bij mijn instructrice aan

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:25

En die instructrice raadt je een sterker bit aan maar weet niet welk bit je moet hebben???

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:26

laurapathuis schreef:
nogmaals zoek advies over bitten en jouw advies is alleen maar negatief @magda_90 als je me niet kan helpen reageer dan aub ook niet :)

Ik geef antwoord op je vraag. Dat het antwoord je niet aan staat ligt bij jou.
Het probleem ligt niet het bit - punt.

laurapathuis schreef:
ze heeft nooit goed gelopen altijd gerace dus zijn we weer met de basis begonnen en dit is heel wat verbeterd maar nog is de galop een verbeterpunt... ik blijf ook met hetzelfde mondstuk rijden maar wil toch graag weten als ik die tweede teugel erbij pak wanneer het nodig is of dit helpt of niet helpt dit ook niet dan is het bit ook niet de oorzaken en beginnen we gewoon weer opnieuwe met zoeken en de basis :)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 13-08-17 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:27

ik zie anders nergens advies over bitten van jou ;)

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:28

zij raadde de bovenstaande bitten aan

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:28

Het probleem ligt ook niet bij het bit.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:29

@ magda90: sssst, dat wil ts niet horen...

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:30

reageer dan ook niet als je de reacties niet leest! ik heb alles al geprobeerd! en dit staat als laatste op mijn lijste! werkt dit ook niet dan beginnen we weer opnieuw met zoeken en de basis etc zoals ik meerdere malen en dit ook de laatste keer is dat ik dat heb gezegt!

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:31

vind deze reacties wel erg onnodig.. en kinderachtig ik vraag om bitten neem aan dat een goed ruiter ook weet dat daar de oorzaak ook niet altijd aan ligt vandaar dat ik deze optie als laatste heb bewaard

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:31

laurapathuis schreef:
reageer dan ook niet als je de reacties niet leest! ik heb alles al geprobeerd! en dit staat als laatste op mijn lijste! werkt dit ook niet dan beginnen we weer opnieuw met zoeken en de basis etc zoals ik meerdere malen en dit ook de laatste keer is dat ik dat heb gezegt!

Ik heb uitstekend gelezen de vraag is of jij ook gelezen hebt. :)

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:32

laurapathuis schreef:
zij raadde de bovenstaande bitten aan

Waarom wil je haar er niet op. Ben je bang dat het haar wel lukt?
Want op die manier heb je het snelst je antwoord want ik gok dat ze het bij haar niet zal doen.
Je instructrice kan dan ook zelf goed voelen hoe je paard reageert en jou daar mee verder helpen.
Ik vind het niet meer dan normaal dat een instructeur minstens 1 x op je paard rijdt.

Een bitadvies krijg je niet van me zolang ik niet het idee heb dat daar het probleem ligt.

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:32

ik heb het zeker gelezen en gereageerd ;) en alsnog ga je erop in terwijl ik nogmaal alles al geprobeerd heb vraag advies over deze twee bitten maar blijkbaar mag dat niet

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:33

juist helemaal niet maar haar rijstyle staat mij gewoon niet aan wil mn paard niet laten vernielen met sporen en strak aan de teugel zoals ik zei genoeg mensen hebben erop gezeten ervaren en onerveren en ze doet het bij allemaal

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:34

als je geen bitadvies wilt geven zou ik het zeer op prijs stellen dat je dan ook niet reageerd aangezien dat is wat ik zoek ;) :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:35

Het advies over die bitten heb ik gegeven: geen van beiden helpen. :)

Als je liever niet naar je paard luistert zal ik een weymouth aanschaffen, dan pas heb je een volgzaam paard. ;)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 13-08-17 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mara2000

laurapathuis schreef:
juist helemaal niet maar haar rijstyle staat mij gewoon niet aan wil mn paard niet laten vernielen met sporen en strak aan de teugel zoals ik zei genoeg mensen hebben erop gezeten ervaren en onerveren en ze doet het bij allemaal

Owjee, nu ben ik je echt kwijt. Je hebt les van iemand wiens rijstijl je niet aanstaat???

maximuss

Jij denkt dat je alles al geprobeerd hebt maar dat heb je niet. Dat heb je jezelf wijsgemaakt omdat dat fijner is voor je ego dan aan jezelf te twijfelen...

Je vertrouwt je instructrice niet op je paard (sporen ed) maar je gelooft haar wel als ze er een zwaarder bit in wil????

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:38

oja want ik denk niet aan mijn paard maar alleen maar aan mezelf? zij gaf mij gewoon de tip om dat eens uit te proberen, als ik een andere instructrice heb gevonden waar ikzelf een goed gevoel bij heb mag ze het zeker eens proberen maar ik zet niemand op mijn paard waarvan ik zelf weet dat dat misgaat aangezien dat vaker is gebeurd

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:38

Maximus: ieder zijn eigen vakgebied. ik vind het niet raar dat een instructeur je niet precies kan vertellen welk bit je er in moet hangen....het is wel fijn als ze voldoende kennis hebben om door te verwijzen wanneer ze bitproblemen verwachten :)

laurapathuis schreef:

Als haar rijstijl je niet aanstaat, mag je wel even de overweging maken of je wel bij deze instructeur wilt lessen...want dat is ook de kennis die zij op jou overdraagt.

laurapathuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 22:41

de lessen zijn niks mis mee het is gewoon de basis omdat ik dat opnieuw weer aan het opbouwen ben helaas heb ik voor een bepaalde hoeveelheid lessen betaald dus vind ik het erg zonde om er dan geen gebruik van te maken aangezien dat een hoop geld is ik vraag al om tips mij een andere instrictrice die gespecialieseerd is in centred riding...

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:47

Wat bitten betreft kan ik je een ongebroken watertrens of bustrens aanraden. Ligt super stil in de mond en mijn ervaring is dat de koudbloedjes het hier fijn op doen. Is verder een super vriendelijk bit zonder boomhefwerking ect.

Wel wil ik je adviseren opzoek te gaan naar een andere instructrice als je haar rijstijl niet vertrouwd of niet aansluit op jou rijstijl. Ze kan dan misschien nog wel goed zijn maar dan zijn jullie in mijn ogen geen geschikte combinatie. Ook vind ik het vreemd dat een instructice je aanraad een scherp bit er in te hangen.