wedstrijd set met rood

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:41

Ik heb een fijn zwart hoofdstel met een dunne lak neusriem en dunne lak frontriem. Gewoon eenvoudig zwart. Is van Epona als ik het goed herinner en die vallen ook flink mee in prijs. Fijne kwaliteit leer. Dat is trouwens het enige qua lak in mijn hele outfit. Zwart tuig, zwart jasje, zwarte laarzen en cap. Witte rijbroek, witte handschoenen en witte onderlegger. Paard netjes in de knotten, staart gevlochten... ik scoor zowat standaard een 8 op verzorging. En dan zijn z'n voeten niet altijd piekfijn wit of is ie niet altijd geheel stofvrij. Paard is (rood)bruin met zwarte manen, zwarte staart en fijne bles.

Maw, wij rijden rond zoals er 13 in een dozijn zitten. En toch rij ik vaak zat top 5 mee/winstpuntwaardig.

Je moet bedenken dat dat leuke setje NIET het verschil mag maken tussen winstpunt of geen winstpunt. Zorg eerst dat je rijden goed voor elkaar is. De rest, da's bijzaak.

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:07

yamsi0124

Re: wedstrijd set met rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:20

Ik zou voor de tweede of de derde gaan, maar dat is vooral omdat ik de frontriem van de eerst (met rood onderlegd) echt niks vind :+

RunningSolo

Re: wedstrijd set met rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:47

Ik zou de tweede of derde doen. Eerste is wel mooi, en ik hou heel veel van onderlegde hoofdstellen, maar het rood zou te veel zijn, denk ik. Hou het iets subtieler. Dit zou ik doen (als jij iets anders wilt, dat is jouw keuze en laat je nergens wat van afleiden!):

Voor jezelf:
Rood wedstrijd jasje. Witte plastron met wat rode details. Witte handschoenen (misschien met wat rood, maar dat kan ook weer drukte veroorzaken, dus ik zou het op volledig wit houden). Witte rijbroek (hier kan je misschien weer wat leuke rode accenten nemen, maar niet te veel). Sporenriempjes in het zwart (ik heb het liever zwart/bruin, ligt aan de kleur van je laarzen, maar rood wordt (vind ik) een beetje opvallend. En cap natuurlijk zwart want die wou je denk ik niet veranderen, haha.

Voor je pony:
Wit wedstrijdsjabrakje met rode bies. Ik zou persoonlijk dus niet gaan voor die rood onderlegde hoofstellen, maar misschien wit, of zonder. Dan misschien een leuk rode frontriem, en dat zou het dan zijn.

Misschien is het ook leuk om hier nog een kleurtje aan toe te voegen bij sommige spullen? Ik weet niet of dat leuk is maar bijvoorbeeld: rood is de overheersende kleur, en daarnaast nog misschien een andere leuke kleur, die niet veel terugkomt in je harnachement en kleding, maar toch wel een beetje. Wel een leuk idee! En wat ik nu heb gezegd is wat ik zou doen, maar als jij denkt 'nee, anders' dan doe je dat! :o

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 17:00

yamsi0124 schreef:
Ik zou voor de tweede of de derde gaan, maar dat is vooral omdat ik de frontriem van de eerst (met rood onderlegd) echt niks vind :+

die kan veranderd worden!

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 17:02

RunningSolo schreef:
Ik zou de tweede of derde doen. Eerste is wel mooi, en ik hou heel veel van onderlegde hoofdstellen, maar het rood zou te veel zijn, denk ik. Hou het iets subtieler. Dit zou ik doen (als jij iets anders wilt, dat is jouw keuze en laat je nergens wat van afleiden!):

Voor jezelf:
Rood wedstrijd jasje. Witte plastron met wat rode details. Witte handschoenen (misschien met wat rood, maar dat kan ook weer drukte veroorzaken, dus ik zou het op volledig wit houden). Witte rijbroek (hier kan je misschien weer wat leuke rode accenten nemen, maar niet te veel). Sporenriempjes in het zwart (ik heb het liever zwart/bruin, ligt aan de kleur van je laarzen, maar rood wordt (vind ik) een beetje opvallend. En cap natuurlijk zwart want die wou je denk ik niet veranderen, haha.

Voor je pony:
Wit wedstrijdsjabrakje met rode bies. Ik zou persoonlijk dus niet gaan voor die rood onderlegde hoofstellen, maar misschien wit, of zonder. Dan misschien een leuk rode frontriem, en dat zou het dan zijn.

Misschien is het ook leuk om hier nog een kleurtje aan toe te voegen bij sommige spullen? Ik weet niet of dat leuk is maar bijvoorbeeld: rood is de overheersende kleur, en daarnaast nog misschien een andere leuke kleur, die niet veel terugkomt in je harnachement en kleding, maar toch wel een beetje. Wel een leuk idee! En wat ik nu heb gezegd is wat ik zou doen, maar als jij denkt 'nee, anders' dan doe je dat! :o

wat jij zegt vind ik idd een goed idee! ik ga het ff bekijken en kijken waar de spullen te vinden zijn nu natuurlijk, hahaha

NickyNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:44

het rode of een kleurtje onderschijt je je zelf met anderen en dat vind ik altijd erg leuk om te zien.
ik heb zelf een licht blauwe jasje, en dat vind m'n moeder altijd er fijn dat ze me gelijk herkent met het los rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:02

NickyNK schreef:
het rode of een kleurtje onderschijt je je zelf met anderen en dat vind ik altijd erg leuk om te zien.

:+

Jezelf onderschijten in de ring is best bijzonder ja. Ik hou het liever op mezelf onderscheiden....

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 01:27

NickyNK schreef:
ik heb zelf een licht blauwe jasje, en dat vind m'n moeder altijd er fijn dat ze me gelijk herkent met het los rijden

Ikzelf schijt mezelf liever niet onder in de ring... :') (sorry, normaal ben ik geen taalmaniak maar deze is wel even grappig)

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 01:42

Over die hoofdstellen: die rode is al een centje duurder voor een (lease?) pony die niet van jouw is. Ik weet niet wat je ouders willen uitgeven maar hou er rekening mee dat een hele wedstrijdset op zich al wat kost. Daarom alleen al zou ik de derde doen of in ieder geval iets onder €40 maar dat ligt ook aan wat je er zelf aan wilt uitgeven natuurlijk.

Doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt; waar ga jij je, bij om het even welke kleren om het even welke dag, nog lang gelukkig blijven bij voelen? Probeer je niet te veel te laten afleiden door blinkend nieuwe spullen met bergen extra versiering. Dat is super moeilijk natuurlijk als je allemaal nieuwe spulletjes mag uitzoeken want dat is toch zo leuk. Spijtig genoeg denk je dan vaak na een tijdje dat het toch niet zo fantastisch was of dat die extra details eigenlijk niet leuk zijn.

Overleg even goed met je ouders en denk na over wat je echt graag zou willen. Al ben je uiteindelijk dan een beetje kleurig of carnaval ofzo, als jij je daar super bij voelt is dat helemaal top ;)

Zelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 00:00

Het is toegestaan. Maar je hebt altijd jury's die hun eigen mening belangrijker vinden dan de regels (dus om gekleurde setjes, of omdat een koudbloed volgens hun niet in de wedstrijdring hoort etc..)