Nieuwere zadelmerken ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:26

Citaat:
Hoe past het zadel zich dan aan? Heeft het een flexibele boom die meebuigt of kun je zelf de boommaat aanpassen?

Door een pers kan de boom worden aangepast. Kunnen meerdere zadelmakers en anders kan het zadel ook weer daarheen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:36

wwillemijn schreef:
Ik kijk ook altijd naar het aanbod op marktplaats. Staat er van een merk veel op dan ga ik rond zoeken naar info hoe dat komt. Anatomica en custom staan er erg veel op. Van sella ook wel aardig wat. Tribal maar zelden. Wat denk ik dan betekent dat ruiters dan tevreden zijn en hun oude zadel inruilen voor een nieuwe van dat merk. Of neemt custom geen zadels in bij aanschaf nieuwe?

Wat een gekke redenatie? Het kan toch juist zijn dat deze zadels juist heel populair zijn en dus veel gebruikers hebben, dus automatisch meer aanbod? Ik heb zojuist mijn Anatomica Octant fit 3 verkocht via MP en een nieuwere Cygnus fit 4 via MP aangekocht.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:57

Niks geks aan. Als er ineens heel veel op mp staan, dan kan dat op niet tevreden met zadel duiden. Tuurlijk kan een paard er ook uit groeien, maar als je tevreden bent over een merk dan koop je dat merk weer lijkt me. En dan zou het logischer zijn je zadel in te ruilen bij de zadelmaker imo.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:10

Ik ben ook erg blij met mijn Erreplus! Eindelijk een zadel dat zowel voor paard als mij écht fijn is.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:35

wwillemijn schreef:
Niks geks aan. Als er ineens heel veel op mp staan, dan kan dat op niet tevreden met zadel duiden. Tuurlijk kan een paard er ook uit groeien, maar als je tevreden bent over een merk dan koop je dat merk weer lijkt me. En dan zou het logischer zijn je zadel in te ruilen bij de zadelmaker imo.


Zo logisch is dat niet, tenzij je een paar honderd meer wil betalen uiteraard. Dus zoals ik het heb gedaan, zullen er meerderen zijn die inderdaad weer hetzelfde merk kopen maar dan andere maat via MP. Ik vind jouw conclusie erg onlogisch elk geval. Maar dat is een andere discussie. Vind Anatomica overigens een superfijn zadel, zowel voor paard als ruiter. Nadeel is wel de houten boom waar niet veel ruimte tot verstellen mee is als je paard groeit in spieren. Vandaar waarschijnlijk ook dat deze relatief gezien vaker te koop aangeboden wordt.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:43

Meningen verschillen. Ik gebruik het soms als leidraad bij aankoop van spullen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:50

wwillemijn schreef:
Meningen verschillen. Ik gebruik het soms als leidraad bij aankoop van spullen.

Kwpn'ers staan ook het meeste te koop, dus die daar is ook iets mis mee? Of bepaalde auto's? Een Opel zal er ook meer opstaan dan een Chevrolet, dus die Opel deugd niet? Nee,die stelling is niet logisch.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:14

Wauw! Dat is pas een rare beredenering!
Kwpn-ers zijn de meest gefokte paarden, logisch dat die meer te koop worden aangeboden. Groningers zijn dan weer zeldzaam.

Maar dit gaat heel erg offtopic zo, dus laten we het fijn over de zadels hebben hier! Ik blijf mijn MPpeiling toch wel gebruiken :-D

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:20

Kom net bij countrymill vandaan. Zadel dat Gail heeft kost zonder laklepel 2695, met laklepel 2895.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:48

Die redenering is helemaal niet gek hoor Willemijn. Een zadel waarvan er 200 van verkocht zijn zal meer op Mp staan dan een zadelmerk waarvan er 50 verkocht zijn.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:46

Tribal is ook veel verkocht. Ben daar regelmatig, en van de afspraken die ik zie heeft minimaal de helft een Tribal bij zich.

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:57

wwillemijn schreef:
Tribal is ook veel verkocht. Ben daar regelmatig, en van de afspraken die ik zie heeft minimaal de helft een Tribal bij zich.


Maar je komt bij Country Mill en het is hun "eigen" merk. Nogal logisch dat er daar veel mensen met een Tribal komen. Naast CM zijn er niet heel veel bedrijven die het verkopen, volgens mij zijn zij de enige nog. Het beeld is dus een beetje vertroebeld.

Ga je naar een andere zadelboer zie je er weer veel van het merk dat zij het liefste verkopen.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:06

En het feit dat vaste klanten daar regelmatig zijn, vind ik nou niet bepaald reclame (geen idee of dat aan de zadels of aan de zadelmaker ligt, maar dat viel me zodanig op in het topic over tribal zadels, dat ik daar niet naartoe gegaan ben)

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:09

Trixsport verkoopt het ook ;)

Mensen komen van heinden en verren voor tribal zadels.

Maargoed. Het wordt nu een tribal topic. Is niet helemaal de bedoeling.

Afbeelding
Het skyway zadel op mn paard. :D

Dit is na het rijden overgens ;)

Noukie. Er wordt veeeeeeel meer verkocht dan alleen tribal (denk aan mac rider, kn, kieffer, ainsley, anky, kentaur, passier, stubben, enz enz enz. Nieuw en tweede hans). ;) er zijn alleen een grote groep fanatieke en zeer enthousiaste tribal gebruikers ;)

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:10

Dat kan, maar als ik in het tribal topic lees dat mensen meerdere keren terug moeten, zadels uiteindelijk totaal niet goed blijken, etc, dan pas ik daar toch voor.
Zoveel verlof uren heb ik nu ook weer niet op mijn werk :)
En al die andere merken kon ik ook bij mijn eigen zadelmaker krijgen, dus ook dat was voor mij persoonlijk de moeite niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:25

Noukie schreef:
Dat kan, maar als ik in het tribal topic lees dat mensen meerdere keren terug moeten, zadels uiteindelijk totaal niet goed blijken, etc, dan pas ik daar toch voor.
Zoveel verlof uren heb ik nu ook weer niet op mijn werk :)
En al die andere merken kon ik ook bij mijn eigen zadelmaker krijgen, dus ook dat was voor mij persoonlijk de moeite niet waard.


Ik denk dat mensen met gewoon goede ervaringen, minder de behoefte hebben om hun ervaring te delen.
Ik kom daar al 10 jaar en eigenlijk altijd tevreden. En soms is er iets niet 100% naar je zin en dan word het gewoon netjes opgelost.
Het feit dat ze zo'n mooie grote winkel hebben en de agenda voor het zadelpassen altijd vol is zegt ook wat natuurlijk :)

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:06

Nini-roosje, precies

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:07

Ik kom daar niet alleen als ik voor m'n zadel kom hoor! Het is gewoon een fijne winkel en ik woon er in de buurt. En dan kijk ik altijd even om de hoek in de rijbak. En ze hebben inderdaad veel merken, maar het meeste dat ik tijdens controles tegenkom is Tribal. Het is niet zoals bijv de zadelmaakster die alleen bates heeft. Dan is het nogal logisch dat je alleen bates ziet haha.

Oh en daarbij heb ik twee paarden, dus kom er sowieso wat vaker. En ga vaak met vriendinnen mee die ook zeer tevreden klant zijn voor het zadelpassen.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 14:44

Euh, misschien handig om weer on topic te gaan nu ?!

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:03

Ik ben ook wel voor on topic gaan, en zou het ook wel handig vinden als mensen ook zouden delen waarom 'hun' nieuwe zadelmerk zo vernieuwend/anders is dan de rest? Wat maakt Tribal anders dan Erreplus en anders dan Wintec? Zit er een ander type boom in, flexibel of niet, lopen de kussens anders of zijn ze met iets anders gevuld dan normaal? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:09

Peelie schreef:
Trixsport verkoopt het ook ;)

Mensen komen van heinden en verren voor tribal zadels.

Maargoed. Het wordt nu een tribal topic. Is niet helemaal de bedoeling.

[ [url=m/3eWRZe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het skyway zadel op mn paard. :D

Dit is na het rijden overgens ;)

Noukie. Er wordt veeeeeeel meer verkocht dan alleen tribal (denk aan mac rider, kn, kieffer, ainsley, anky, kentaur, passier, stubben, enz enz enz. Nieuw en tweede hans). ;) er zijn alleen een grote groep fanatieke en zeer enthousiaste tribal gebruikers ;)

Mooi zadel zeg. Maar het ligt wel behoorlijk achterover. Heb jij of je paard geen last van?

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:35

_Rataplan schreef:
Peelie schreef:
Trixsport verkoopt het ook ;)

Mensen komen van heinden en verren voor tribal zadels.

Maargoed. Het wordt nu een tribal topic. Is niet helemaal de bedoeling.

[ [url=m/3eWRZe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het skyway zadel op mn paard. :D

Dit is na het rijden overgens ;)

Noukie. Er wordt veeeeeeel meer verkocht dan alleen tribal (denk aan mac rider, kn, kieffer, ainsley, anky, kentaur, passier, stubben, enz enz enz. Nieuw en tweede hans). ;) er zijn alleen een grote groep fanatieke en zeer enthousiaste tribal gebruikers ;)

Mooi zadel zeg. Maar het ligt wel behoorlijk achterover. Heb jij of je paard geen last van?


Volgens mij moeten we dit niet serieus nemen. Want je hebt overal commentaar waar t woord countrymill valt..

Anoniem

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:36

Nou ja zeg, dat is helemaal niet waar. Ik vind het een erg mooi zadel. Maar zie je zelf dan ook niet dat het achterover ligt?

Saaams

Berichten: 13322
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Nieuwere zadelmerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:38

Je hebt anders wel overal commentaar op CM. Het blijft een foto, waarop veel kan vertekenen door een stand of bouw van een paard.

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:40

Op de foto lijkt dat idd een beetje zo. Irl is dat niet het geval. Daarbij is het zweetblad een fractie naar voren geplaatst.

De beugelriemen hangen haaks recht naar beneden tov de boom ;) dit zadel is ook geschikt voor paarden met wat meer schoft. Zodoende heeft mijn paard duidelijk meer ruimte rond de schoft.

Als het zadel ingereden is zal ik nog eens opnieuw een foto plaatsen ;)