xyzutu2 schreef:NinaRoosje schreef 'Het notenkrakereffect is echt achterhaald. Je moet wel heel erg je best doen en t bit echt naar beneden trekken wil dat gebeuren.'
Daar reageerde ik op. Dat is namelijk gewoon niet zo; natuurlijk is de notenkrakerwerking op lagen en gehemelte anders dan altijd gedacht (maar nog steeds aanwezig), maar de notenkrakerwerking op bijvoorbeeld de tong is er nog steeds, ook als je het bit niet echt naar beneden trekt.
Je moet ook erg je best doen wil je dat bereiken. Denk alleen maar aan het gegeven dat het mondstuk net zo breed is als de kaak, de hals vaak nog breder is en jij wil er dan met je handen voor zorgen dat het bit gaat knijpen? Hoe kan een normale positie van ruiter handen dat doen? Daarbij draait hierbij juist het mondstuk weg van het gehemelte.
Nini_roosje, waar is er gezegd dat paarden daar ineens fantastisch op gaan lopen en dat het de oplossing is?
Ieder paard heeft zijn persoonlijke voorkeuren en een paard kan een koperen mondstuk veel fijner vinden dan een RVS, wil je hem dat ontnemen? Hoe kan jij als ruiter daarop inspringen als je weet dat materiaal verandering kan helpen?
Edit, mbt het notenkrakereffect, ik ga daar later verder op zo via de telefoon kan ik niet bij de dingen die ik voor verdere uitleg zou willen gebruiken. Ik negeer jullie dus zo niet maar ik laat he even wachten, als jullie het niet erg vinden.