Vraag het me ook af of het ook echt helpt.
Verdere vragen mogen eventueel per pb!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Gerritt schreef:Ik had afgelopen vrijdag Niek Jansen erbij voor het gebit van mijn paard.
Toen vroeg ik hem naar zijn mening over bitfitters. Hij zei, je moet het zelf weten maar ik zie de paarden het liefste op dubbelgebroken met een bol tussenstukje. Die met een plat tussenstuk zou de tong tussen kunnen komen te zitten.
Hij raadde direct een harry horse dynamic aan, niet teveel poespas zei hij en ben je mooi klaar voor 35 euro.
Ik vraag me soms ook wel eens af hoeveel effect een bit nu heeft, ik bedoel stalgenoten van mij krijgen regelmatig pony hengsten om door te rijden naar het z2 en als ze binnenkomen met een enkel of dubbelgebroken bit ze veranderen het nooit, zoals ze binnenkomen van de eigenaar zo rijden ze hem ook door en klieren niet met bitten... Hun hebben praktisch nooit problemen daarmee.
Dat kan met een bol tussenstukje ook prima? Dat vind ik geen logische redenering... Zolang iets kan scharnieren, kan er iets pijnlijk tussen blijven zitten.
vayake schreef:Dat kan met een bol tussenstukje ook prima? Dat vind ik geen logische redenering... Zolang iets kan scharnieren, kan er iets pijnlijk tussen blijven zitten.
danoesje schreef:Askja, eens! Maar ik schrik er soms wel van met wat voor enorm dikke bitten er wordt gereden onder het mom 'dan is het zachter'. Juist voor die mensen zou een bitfitter heel goed zijn maar zoals met zoveel is het vaak zo dat juist de groep waarvoor het het meest effectief is, het niet zo nodig vindt
bloempke14 schreef:Als je een goede bitfitter kiest dan zeker aan te raden! Goede ervaring met 2fithorses...
germie schreef:Ik denk dat ik mijn bitten (zeker 50 stuks) tegen een bedrag van een paar euro (en borg natuurlijk) ga uitlenen voor een maand.
TinGu schreef:Ik blijf het interessante materie vinden die bitfitters. Ergens zou ik ook graag iemand langs laten komen, maar ja, wie is betrouwbaar?
En inderdaad, ik weet pas na een aantal weken of een bit ook echt werkt....![]()
Mijn paard had een onrustige aanleuning met een dubbel gebroken watertrens. Tandarts laten kijken, bitje was wat te dik, en vooral het tussenstuk was te breed.
Nu al een half jaar een dubbel gebroken bustrens, dunner en met smaller tussenstuk. Leek eerst prima, maar toch weer steeds onrustige aanleuning. Bijna erger dan het eerst was.
Vooral het eerste aannemen van het bit gaat moeizaam. Daarna loopt hij prima, soepel over z'n rug en echt wel nageeflijk.
Dus ja, en nu?germie schreef:Ik denk dat ik mijn bitten (zeker 50 stuks) tegen een bedrag van een paar euro (en borg natuurlijk) ga uitlenen voor een maand.
Zou bijna vragen, woon je in de buurt?