countrymill en tweedehands zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:11

SuzanLarissa schreef:
Ik wil binnenkort ook een afspraak maken.
Heb even contact gehad over boomloze zadels maar die hebben ze bijna niet of nooit.
Dus ik ga voor een boomzadel.
Is 800 euro te doen als budget?
Hij heeft vrij makkelijke maat.

En dan nog een vraagje; heeft een van jullie toevallig een betalingsregeling bij de aankoop van je zadel?

Ik heb 500 euro aanbetaald en moet binnen 14 dagen de rest overmaken per bank. Maar dat was zo omdat ik niet zo'n groot bedrag kan pinnen met mijn studentenrekening :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:26

_Rataplan schreef:
Saaams schreef:
Ja gister mijn tweede tribal gekocht.
[ [url=m/GZ7QDt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij wie heb jij je afspraak? Bert, Arno of Herman?

Mooi zadel maar hij ligt zo te zien hier niet helemaal goed.
Loopt je paard er wel fijn onder?

Waarom ligt hij volgens jou niet goed?
Ja mijn pony loopt prima.
Als het niet goed ligt hap ik wel zand.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:31

Niets dan goede ervaringen met hun. En ja de omloopsnelheid is groot met zadels dus geen peil op te trekken of ze iets voor jou paard hebben. Helaas geen zadel meer van hun. M'n merrie groeide uit het aangemeten zadel, Herman heeft geprobeerd hem weer passend te maken, maar helaas. De vorm van de rug van m'n paard en mijn wensen/eisen lijstje maakte het dat hij binnen mijn budget niets had. Zou dan aan nieuw speciaal maatwerk komen. Ik wil namelijk een dressuur met een vlakke zitting, geen tot weinig kniewrongen en paard lief is rond en kort. Geen makkelijke opdracht, ik geef het toe....
Herman is dan ook heel eerlijk en zei: helaas kan ik je niet helpen.

Veel kennissen en klanten van mij gaan ook naar hem toe, altijd met fijne resultaten.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:04

wwillemijn schreef:
_Rataplan schreef:

Ja gister mijn tweede tribal gekocht.
[ [url=m/GZ7QDt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij wie heb jij je afspraak? Bert, Arno of Herman?

Mooi zadel maar hij ligt zo te zien hier niet helemaal goed.
Loopt je paard er wel fijn onder?

Heb je zelf ervaring met countrymill? Vraag het me af, gezien ook je reactie in het Tribal zadel topic.

Edit: Aah ik weet al wie je bent :-D

finnens

Re: countrymill en tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 17:46

Oké het is toch niet zo leuk afgelopen met countrymill. Mijn paard kreeg na twee keer rijden behoorlijke vochtbulten op zijn rug en werd lastig ohz. Mijn instructeur vond het zadel beroerd liggen.. mijn beetje twijfelachtige gevoel over het hele consult was dus niet onterecht. Zadel gaat terug. Ik hoef geen nieuw zadel daar, was 1,5u rijden met trailer... baal behoorlijk

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:58

Hm dat is niet leuk Finnens. Apart ook hoe je consult gegaan was. Bij mij worden de paarden elke keer weer bekeken op lopen en getest op hun lijf. Ontzettend balen! Heb je al contact gehad met ze?

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:10

finnens schreef:
Oké het is toch niet zo leuk afgelopen met countrymill. Mijn paard kreeg na twee keer rijden behoorlijke vochtbulten op zijn rug en werd lastig ohz. Mijn instructeur vond het zadel beroerd liggen.. mijn beetje twijfelachtige gevoel over het hele consult was dus niet onterecht. Zadel gaat terug. Ik hoef geen nieuw zadel daar, was 1,5u rijden met trailer... baal behoorlijk

Jeetje wat vervelend. Heb je contact met hun daarover gehad? Hun kennende willen ze het wel netjes voor je oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:10

Heb je een foto ervan Finnens?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 19:27

Heb contact gehad en wordt morgen terug gebeld! Kan gebeuren natuurlijk, ga er ook wel vanuit dat het netjes wordt opgelost. Maar os gewoon heel erg balen ook omdat het best een eind weg is voor mij.

Dit is de duidelijkste die ik hen van de grootste vochtplek. Hij heeft er meerdere.
*knip*
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 03-03-17 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek van TS verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:44

Dat is een behoorlijke drukplek :oo
Heb je ook een foto waarop het zadel op je paard ligt?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 21:10

Ja het zijn behoorlijke plekken.. Na twee keer rijden. Ik zal morgen een foto maken.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:36

Ik snap dat je daar ontzettend van baalt en teleurgesteld bent! Zeker als je er zo'n eind voor rijdt! Ga je vol vertrouwen daarheen na alle positieve verhalen, ga je blij weg met een zadel en dan dit....
Ik hoop dat ze met een nette oplossing komen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 19:07

Jeetje. Zou vandaag terug gebeld worden. Om half 6 nog niks gehoord, dus zelf maar gebeld. 'Klein momentje'.. Heb meer dan een halfuur gewacht aan de telefoon. Toen was die ineens weg/uit, en ze nemen ook niet (meer) op. Denk omdat ze om 6 uur sluiten.. Dat een zadel niet blijkt te passen kan gebeuren, maar vind dit tot nu toe niet zo netjes. Hopelijk bellen ze mij morgen wel terug.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:39

Jammer dat het achteraf toch niet zo goed heeft uitgepakt...

Die vochtbulten zijn ook beste bulten...

Ben benieuwd naar een foto van het zadel op je pony. :)
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 23-02-17 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:39

Vervelend dat je nog niet gebeld bent finnens! Maar ik denk wel dat ze het netjes gaan oplossen uiteindelijk :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:46

Het is absoluut niet netjes dat je zo lang heb moeten wachten en ze daarna ophangen ivm sluitingstijd, dat gaat inderdaad automatisch. Ik zou morgen gewoon nog eens bellen en het ze ook vertellen.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 27-02-17 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Antwoord op verwijderd bericht verwijderd

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:11

Stalgenoot had een maatwerk custom zadel, paard bleek scheef in zijn schouders dus zorgde ervoor dat het zadel continue volledig scheef weg trok en ze na een paar maanden een scheef zadel had. Ze kunnen niet alle wonderen verrichten, maar ze kunnen wel aantonen ook met drukmetingen hoe een zadel op DAT moment ligt en houden ook rekening met spanning van een pony/paard.

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar jouw uitspraak dat mijn tribal eventingzadel niet past waar je dat op baseert. Is dat omdat het toevallig een tribal is?
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 27-02-17 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Antwoord op verwijderd bericht verwijderd

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:12

Ik ga er morgen langs denken ik. Bij elke zadelmaker hoort een slechte ervaring, dat hou je en kan gebeuren. Baal alleen dat dit de zoveelste is voor mij en vooral mijn paard die nu met een pijnlijke rug rond loopt. Wanneer het dicht in de buurt was was het minder lastig geweest en ging ik er zo weer heen om te kijken of er wellicht iets anders is. Hoor veel positieve verhalen dus wil zeker niet countrymill zwart maken. Geloof ook wel dat het goed komt uiteindelijk.

Dat met de telefoon vind ik alleen wel heel erg onprofessioneel.

Edit; Herman belde me net persoonlijk kon alleen niet opnemen, maar komt wel goed denk ik! Bel hem morgen op eigen nummer.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:31

Oh jeetje ik heb de 13e een afspraak ook bij Bert :?

Ik heb na een niet passende kentaur, thorowgood en nu nog geen jaar geleden een nieuwe massimo gekocht er echt de pest in.
De 1 zegt dit, de ander dat....Wie kun je vertrouwen. Ondertussen ziet m'n paard er niet uit, hoge schoft en atrofie (lees weinig/geen bespiering rond de schoft).
Ik doe m'n best met training en longeren en hoop 1 april endurance klasse 1 te starten.

Ik wilde ook wel naar Mariska van Oest, maar die ruilt niet in.
M'n geld is vorig jaar dus in m'n massimo gegaan, mijn zadel inruilen is dus eigenlijk echt nodig.

Ik hoop op een positieve ervaring bij CM, het begin was goed.
Zelfde dag gebeld, vriendelijk dame aan de lijn die m'n vragen goed beantwoorde.....nu hopen op een goede en betaalbare oplossing *\o/*

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:55

marije1109 schreef:
Oh jeetje ik heb de 13e een afspraak ook bij Bert :?

Ik heb na een niet passende kentaur, thorowgood en nu nog geen jaar geleden een nieuwe massimo gekocht er echt de pest in.
De 1 zegt dit, de ander dat....Wie kun je vertrouwen. Ondertussen ziet m'n paard er niet uit, hoge schoft en atrofie (lees weinig/geen bespiering rond de schoft).
Ik doe m'n best met training en longeren en hoop 1 april endurance klasse 1 te starten.

Ik wilde ook wel naar Mariska van Oest, maar die ruilt niet in.
M'n geld is vorig jaar dus in m'n massimo gegaan, mijn zadel inruilen is dus eigenlijk echt nodig.

Ik hoop op een positieve ervaring bij CM, het begin was goed.
Zelfde dag gebeld, vriendelijk dame aan de lijn die m'n vragen goed beantwoorde.....nu hopen op een goede en betaalbare oplossing *\o/*

Bert is echt super fijn! Heel enthousiast en vriendelijk.

Gewoon de afspraak afwachten en je eigen mening vormen. :)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:03

Silly-woman dank voor je bericht, fijn om te horen.
Hoop echt dat ik nu de goede keuze heb gemaakt.

Twijfel alleen aan het volgende (advies welkom), Mariska zei dat m'n massimo echt niet goed lag en ik er beter niet meer op kon.

Nu heb ik een dikke gelpad kunnen lenen en twijfel toch om 3x pw stukje te rijden. Samen met 3x pw longeren /balkjes oefeningen, houd ik haar dan wel in conditie en kan ik hopelijk toch endurance starten?

Wat zouden jullie doen of hebben jullie leuke tips om m'n paard wel aan het werk te houden?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:06

marije1109 schreef:
Silly-woman dank voor je bericht, fijn om te horen.
Hoop echt dat ik nu de goede keuze heb gemaakt.

Twijfel alleen aan het volgende (advies welkom), Mariska zei dat m'n massimo echt niet goed lag en ik er beter niet meer op kon.

Nu heb ik een dikke gelpad kunnen lenen en twijfel toch om 3x pw stukje te rijden. Samen met 3x pw longeren /balkjes oefeningen, houd ik haar dan wel in conditie en kan ik hopelijk toch endurance starten?

Wat zouden jullie doen of hebben jullie leuke tips om m'n paard wel aan het werk te houden?

Je hebt niet de mogelijkheid om zonder zadel of bijvoorbeeld een barebackpad te rijden? Ik ben zelf overgestapt naar zonder zadel rijden toen mijn zadel niet meer lekker lag. Ook nog eens goed voor je evenwicht :P

Bert is inderdaad heel fijn! Zelfs met mijn pony die heel sensibel is had hij enorm veel rust en geduld. Hier ook Massimo overigens, die zij vrij makkelijk in te ruilen. Voor mijn oude Massimo kreeg ik nog zo'n 550 euro ;) Nu heb ik een gloednieuwe Massimo.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:21

Nee geen barebackpad en Ik ben bijna 40 en durf niet zonder zadel op m'n kwpn-er van 1.75 :o
Volgens 2 andere zadelmakers past massimo als type zadel niet op m'n botterige lange merrie.....benieuwd wat ze daarover bij cm zeggen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:24

Persoonlijk zou ik niet zelf gaan klooien met een gelpad. Heeft die andere zadelmaker niks tijdelijks?
Qua conditie kan je ook prima uit de voeten met longeren, en veel wandelen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:27

Hier top ervaring met Herman van CM