Welk dressuurzadel heeft de bokker van 1.80m+?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:07

Vriendin van mij 1.86 mtr en echt extreem lange benen, lengte maat 38!!! rijdt op een Schumacher.
Is een zadel zonder extreme wrong.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 14:05

tienus63 schreef:
Vriendin van mij 1.86 mtr en echt extreem lange benen, lengte maat 38!!! rijdt op een Schumacher.
Is een zadel zonder extreme wrong.

Is dat extreem lange benen? :P Ik heb nu ook een broek aan met lengtemaat 38. Ik heb ze ook met 36 en zelfs eentje met lengtemaat 34... Die korter is dan een lengtemaat 36 :P Die maten hecht ik niet meer zoveel waarde aan, is maar net van welk merk is en zelfs binnen een merk heb je nog verschil :P

Maar ik begrijp wel wat je er mee bedoelt hoor :P Als je bij mijn foto's een duim op de benen legt dan denk je dat ik van normale lengte ben en als je de duim op mijn bovenlichaam legt, dan zou ik een reus moeten zijn :P

Weet je ook welk model Schumacher ze heeft?

adnil35

Re: Welk dressuurzadel heeft de bokker van 1.80m+?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:10

Ik ben 1.86 en rijdt al jaren met Hulsebos zadels. Ik denk dat het merk niet veel uitmaakt, maar heb wel altijd zadels met halve kniewrongen. Hele wrongen "past niet".

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 14:12

adnil35 schreef:
Ik ben 1.86 en rijdt al jaren met Hulsebos zadels. Ik denk dat het merk niet veel uitmaakt, maar heb wel altijd zadels met halve kniewrongen. Hele wrongen "past niet".

Welke types?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:05

Heb een Dynamic 3 gehad, een WB3 (vond ik niet zo fijn) en nu een WB4

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 12:11

Ik heb gisteravond eventjes vluchtig gekeken, maar wat is de reden dat er zó veel van deze zadels te koop staan?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:03

De zadels met een enkel zweetblad zijn momenteel erg populair en dat hebben deze modellen niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 21:13

Maar enkel populairiteit van een ander zadel zorgt er toch niet voor dat een zadel van een bepaald merk zo eenvoudig wordt verkocht? Zeker niet als ik hoor hoe geweldig Hulsebos moet zitten...

Vandaag wedstrijd gehad, weer behoorlijk gewezen op mijn zwabberbenen. Paard liep niet helemaal zoals het hoort omdat hij moest plassen (normaal plast hij op commando, dit keer niet). Vervolgens ga ik verkrampt zitten, en probeer hem verkrampt vooruit te krijgen. Dat was niet bepaald een 7 op houding en zit :')

Maar ik denk dat ik met meer stevigheid dit probleem beter kan opvangen. Ben wel benieuwd hoe men er hier tegenaan kijkt?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:37

Ik heb geen extreme wiebelbenen maar stevigheid kan je idd zeker helpen, mij iig wel! Alleen het lastige met lange benen is dat de wrong vaak niet op de goede plek zit waardoor je in een rare houding geduwd wordt.

Bij mij gaat Passier Grand Gilbert goed, geeft alleen niet veel stevigheid, maar iig wel vrijheid.
Verder Euroriding Titan II ook, maar Hulsebos is wel het aller fijnste. Vooral de Balance, maar die is minder voor mijn paard dus nu een WB3 op komst.

Er is ook een Vivary zadel die ik er erg fijn uit vind zien, vergelijkbaar met de Hulsebos Balance. Maar welk type dat is weet ik niet.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:52

Ik ben 1.91m en ik rijd altijd in een KN symphonie :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:18

Hier nog een lange bokker (180 cm) die met Hulsebos rijd! Heerlijk zadel, zit als een huis en ik kan mijn benen goed kwijt. Volgens mij is het de balance die ik heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 14:46

Lioony schreef:
Ik heb geen extreme wiebelbenen maar stevigheid kan je idd zeker helpen, mij iig wel! Alleen het lastige met lange benen is dat de wrong vaak niet op de goede plek zit waardoor je in een rare houding geduwd wordt.

Bij mij gaat Passier Grand Gilbert goed, geeft alleen niet veel stevigheid, maar iig wel vrijheid.
Verder Euroriding Titan II ook, maar Hulsebos is wel het aller fijnste. Vooral de Balance, maar die is minder voor mijn paard dus nu een WB3 op komst.

Er is ook een Vivary zadel die ik er erg fijn uit vind zien, vergelijkbaar met de Hulsebos Balance. Maar welk type dat is weet ik niet.

Waarom is de Balance niet geschikt voor jouw paard?

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:54

Ik ben 1.86m lang. Ik rij nu met een Stubben Merlin IX Dream. Heeft alleen dijbeenwrong.
Hiervoor een passier ps baum, daarvoor een oude kieffer wien. Passier en stubben zijn 17,5 inch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:09

Moossie90 schreef:
Ik ben 1.86m lang. Ik rij nu met een Stubben Merlin IX Dream. Heeft alleen dijbeenwrong.
Hiervoor een passier ps baum, daarvoor een oude kieffer wien. Passier en stubben zijn 17,5 inch.

Als ik dat op internet zie, denk ik niet dat het voor mij veel meer steun gaat opleveren dan mijn Maestoso nu doet.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:31

Citaat:
Ik heb nu ook een broek aan met lengtemaat 38. Ik heb ze ook met 36 en zelfs eentje met lengtemaat 34... Die korter is dan een lengtemaat 36 :

34 is ook korter dan 36 hè? :o "Normaal" is 30/32. Met maat 34/36 heb je al lange benen. Maat 38 is inderdaad voor de extreem lange benen. En natuurlijk scheelt het ook weer per merk. Maar maat 38 is echt wel lang :P

Ik ben ook lang en rijd zelf in een Custom zadel (Flight). Heb bewust voor de korte wrongen gekozen. Daar pasten mijn benen beter in dan het zadel met de lange wrongen.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:32

Janine1990 schreef:
Als ik dat op internet zie, denk ik niet dat het voor mij veel meer steun gaat opleveren dan mijn Maestoso nu doet.

Ik had je openingspost gelezen en niet de latere reacties dat het om steun ging

Waar ik altijd vast in zat zonder naar achteren gedrukt te worden was de kn symphonie met verlengde zweetbladen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:35

sharon_quiz schreef:
Citaat:
Ik heb nu ook een broek aan met lengtemaat 38. Ik heb ze ook met 36 en zelfs eentje met lengtemaat 34... Die korter is dan een lengtemaat 36 :

34 is ook korter dan 36 hè? :o "Normaal" is 30/32. Met maat 34/36 heb je al lange benen. Maat 38 is inderdaad voor de extreem lange benen. En natuurlijk scheelt het ook weer per merk. Maar maat 38 is echt wel lang :P

Ik ben ook lang en rijd zelf in een Custom zadel (Flight). Heb bewust voor de korte wrongen gekozen. Daar pasten mijn benen beter in dan het zadel met de lange wrongen.

Ooh ik bedoelde andersom, de 36 is korter dan de 34 :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:37

Moossie90 schreef:
Janine1990 schreef:

Ik had je openingspost gelezen en niet de latere reacties dat het om steun ging

Waar ik altijd vast in zat zonder naar achteren gedrukt te worden was de kn symphonie met verlengde zweetbladen.

Ook mee gereden, helaas niet mijn zadel... Kan niet goed zeggen waarom niet...
Ooit met een HdR gereden en dat zat wel heel erg fijn!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:37

Probeer dan eens een testritje op een prestige venus

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:40

MiniMeLona schreef:
Ehhh, heb dat zadel al weer bijna 10 jaar eigenlijk, ik zou het type echt niet meer weten...
Weet nog wel dat het voor mij het enige zadel was wat lekker zat, juist omdat er niet van die gigantische wrongen aan zitten, ik had juist bij Stubbe en dat soort merken juist het blok hout gevoel dus zo zie je maar...

Ik denk dan de diamant! Had ik ook en was een goud zadel! Mijn overstap naar de luxere versie de luxor was echt wennen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 15:45

Moossie90 schreef:

Geen gekke optie, zo van de foto's! Thanks!
Zelf ervaring mee?

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:57

Janine1990 schreef:
Moossie90 schreef:

Geen gekke optie, zo van de foto's! Thanks!
Zelf ervaring mee?

Keer op gereden, was verkocht. Helaas toen ik een zadel zocht, tweedehands slecht te krijgen. Toen kwam ik op mijn stubben te zitten en waren paard en ik blij.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:36

Janine1990 schreef:
Lioony schreef:

Waarom is de Balance niet geschikt voor jouw paard?

Past niet bij de bouw. Heb mn zadel vandaag gekregen en zit dus een korte wrong op waardoor mn bovenbeen niet te ver naar voor kan en mn onderbeen gewoon lekker op zn eigen plek kan liggen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:46

Ik ben 1.80 met lang bovenbeen en heb een prestige venus k 17 inch.
Zit zelf fijner (en stiller) op een KN symphonie, doordat die smaller zit in mijn heup/bekken, maar paard gaat beter onder de prestige. (en zie dat ts juist niet fijn zit op de kn, dus dat scheelt weer :) )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 11:24

Noukie schreef:
Ik ben 1.80 met lang bovenbeen en heb een prestige venus k 17 inch.
Zit zelf fijner (en stiller) op een KN symphonie, doordat die smaller zit in mijn heup/bekken, maar paard gaat beter onder de prestige. (en zie dat ts juist niet fijn zit op de kn, dus dat scheelt weer :) )

Dat is wel bijzonder. Een zadel Venus noemen en toch breed houden... Daar hou ik dan juist weer niet van... Krijg ik pijn in m'n liezen en heupen. Paard is al breed/rond genoeg.

Even in het algemeen, hebben mensen foto's van hun beenligging in de zadels? Graag met vermelding lengte?