Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bruintje123 schreef:Niet veel.
Mag jij gaan zeggen welk paard een mond heeft dat twee rechte staven zonder enige vorm als prettig zullen ervaren.
Door de rollen is het alleen nog moeilijker om te "praten" en aan te geven dat ze het niet willen.
Als je je in de paard verplaats. Indenkt hoe een mond eruitziet en hoe gevoelig deze is kan iedereen bedenken dat dergelijk bit nooit fijn kan zijn.
En ik heb ook nog nooit een paard zien nageven op zo'n bit.
Wel in de krul zien lopen met blije ruiters want eerst liep hij met de kop omhoog. Tja.
bruintje123 schreef:Ik begrijp je even niet. [***].
Er zijn heel veel fijne bitten.
Verschillende ongebroken die mensen hier al aangaven van goedkope van hh tot dure mylers.
Dubbel gebroken. Ook goedkope van hh die vaak fijn werken. Tot duurdere van bijvoorbeeld Sprenger.
Een heleboel keuze.
Maar deze twee rechte staven dat lijkt me geen beste keuze n. En mocht ts wedstrijden willen rijden ook niet toegestaan zo ver ik weet.
bruintje123 schreef:Azmay.
Er zijn inderdaad voortaan zoveel bitten.
Wat alleen maar fijn is.
Daarom begrijp ik juist weer niet dat zulk bit als optie gegeven wordt.
Zulke fijne mylers zijn er. Fijne dubbel gebroken bitjes.
In alle vormen. Met tong bogen. Zonder.
In diverse soorten metaal soorten.
In mijn oude tijd bestond er bijna niets anders dan een enkel gebroken trens. Vaak ook nog veel te dik.Is er van alles beter verkrijgen wil men niet
bruintje123 schreef:Brainless
Draai deze bitten eens een slag.
Dan hebben ze toch een boogje naar voren?
Tenminste de eerder genoemde hh bitten wel.
Een tong boog hebben ze zeker niet allemaal. Maar dat is ook niet voor elk paard fijn.
De enige echt compleet rechte ongebroken bitten die ik ken zijn fluit grenzen maar daar ken ik dan niemand mee die er mee rijdt.
bruintje123 schreef:In mijn oude tijd bestond er bijna niets anders dan een enkel gebroken trens. Vaak ook nog veel te dik.
Is er van alles beter verkrijgen wil men niet
bruintje123 schreef:[***].
Om rolletjes soepel te laten draaien zitten ze op een rechte ijzeren staaf gemaakt.
Zou er namelijk een bolling in zitten zouden de rolletjes niet meer soepel langs elkaar kunnen rond draaien.
Met twee staven bedoel ik de linker en de rechter kant van het bit.
bruintje123 schreef:[***].
Om rolletjes soepel te laten draaien zitten ze op een rechte ijzeren staaf gemaakt.
Zou er namelijk een bolling in zitten zouden de rolletjes niet meer soepel langs elkaar kunnen rond draaien.
Met twee staven bedoel ik de linker en de rechter kant van het bit.
Maar magda
Kom op.
Er zit wel een verschil tussen kaarsrecht en of ik noem even een Sprenger dynamic rs.
En dan weet jij net zo goed als ik dat ongebroken omhoog wil prikken. Dat wordt zeker met zulke staven niet minder.