safina schreef:Als iets niet op voorraad is: bestellen en later komen ophalen helpt niet voor mij. Maar ik vraag me al heel lang af waarom er zo weinig winkels zijn waar je iets kan bestellen, waarna ze het thuis laten afleveren. Als ik een mooie deken zie, maar de maat van mijn paard is niet op voorraad, dan vind ik het niet erg als hij een paar dagen later bij mij thuis bezorgd wordt. Zelfs als ik daarvoor een klein bedrag aan portokosten moet betalen. Maar er weer terug voor naar de winkel moet.....neh...teveel gedoe! Dan bestel ik het gewoon zelf wel online.
Ik heb een hekel aan deel-like-win acties op Facebook. Bedrijven die dat doen blokkeer ik. Wat ik wel leuk vind is als ze mooie nieuwe producten en interessante nieuwtjes delen op social media.
Verder heb je ongetwijfeld een buissinessplan gemaakt en bedacht op welke doelgroep je je wil richten. Ik betwijfel of ik je doelgroep ben, maar ik behoor wel tot een doelgroep die weinig aan z'n trekken komt in ruitersportzaken. Ik ben namelijk menner, ik ben 42 en ik heb pony's. Ik heb niets aan 50 soorten rijbroeken en laarzen. Ik haat het als ik kan kiezen uit 20 ponyhalsters, waarvan er 19 roze of paars zijn, met strasssteentjes zijn bekleed of voorzien zijn van pluizige glitterbontjes. En ik verwacht heus niet dat ik een tuig bij je kan komen kopen, maar een menzweep, panieksluitingen of een menschort zou wel fijn zijn.
Ik vind dat een ruitersportzaak op de Hema zou moeten lijken: dat ze in huis hebben wat je nodig hebt, dat ze eenvoudige, degelijke producten verkopen en dat ze betaalbaar zijn. Gewoon basic, simpel, niet teveel en goed.
En een kopje thee of koffie voor wie ver gereden heeft.
Ik ken ook een zaak die vaak partijen opkoopt van vorig jaar. Die hebben bijvoorbeeld hele mooie dekens, halsters, jassen etc. maar omdat de kleur niet meer van dit seizoen is gaan ze voor veel minder geld weg. Dat vind ik dus top. Want wat maakt mij de kleur zou uit? Zolang het maar geen roze of paars is en glitters heeft.
En verder fris, netjes en vooral geen hondjes. Ik ben gek op hondjes hoor. Maar ze horen niet in een winkel. Komt niet professioneel en serieus over.
Welke zaak bedoel je die partijen opkoopt?