Wat is belangrijk/leuk of juist storend (ruitersportzaak)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:28

Ik vind het altijd fijn dat dekjes bij de dekjes hangen, laarzen bij de laarzen en jasjes bij de jasjes.
Verder haat ik het als spiegels buiten het pashokje hangen. Dus ik ben altijd blij als er een spiegel in hangt.
Verder vind ik het altijd fijn als de dekjes en shirtjes op kleur hangen, maar dat is maar net wat je handiger vind. De één heeft daar geen problemen mee, maar ik zoek vaak een speciale kleur. :)
Anders vind ik het ook wel leuk als de setjes (oornetje, dekje en peesjes) van een bepaalde kleur bij elkaar hangen, al zijn het er maar een paar.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:46

Maar het verloten van een deken onder de likers, dat ook daadwerkelijk doen.

Gelijk als het van die nep deel en like acties zijn.

Maar er zijn ook bedrijven die het doen, zo heb ik eens boek naar keuze gewonnen, echt leuk!

Misschien doen jullie het al maar naam van persoon is lek.
Ev met foto als ze het gebruikt.
Is meteen duidelijk dat is dit echt
Ik
Ik vond op equiday die winacties ook erg leuk.

Gewoon doen, er zijn velen die het erg waarderen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:48

Idd jongensrijkleding en dingen voor kleine pony's. Dus halsters, dekjes, dekens, bitten etc

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:59

Priveshoppen op afspraak voor groepen. Denk aan bijvoorbeeld de lokale handelsstal of rijvereniging. Simpel te realiseren en top voor je klanten. Koffie en thee. Ik ben zo'n type wat tijdens de koffie nog wel weer iets te binnen schiet en dat dan ook gelijk koopt/besteld. De catalogus van je merken op de koffietafel dus.

Mo_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:21

safina schreef:
Als iets niet op voorraad is: bestellen en later komen ophalen helpt niet voor mij. Maar ik vraag me al heel lang af waarom er zo weinig winkels zijn waar je iets kan bestellen, waarna ze het thuis laten afleveren. Als ik een mooie deken zie, maar de maat van mijn paard is niet op voorraad, dan vind ik het niet erg als hij een paar dagen later bij mij thuis bezorgd wordt. Zelfs als ik daarvoor een klein bedrag aan portokosten moet betalen. Maar er weer terug voor naar de winkel moet.....neh...teveel gedoe! Dan bestel ik het gewoon zelf wel online.

Ik heb een hekel aan deel-like-win acties op Facebook. Bedrijven die dat doen blokkeer ik. Wat ik wel leuk vind is als ze mooie nieuwe producten en interessante nieuwtjes delen op social media.

Verder heb je ongetwijfeld een buissinessplan gemaakt en bedacht op welke doelgroep je je wil richten. Ik betwijfel of ik je doelgroep ben, maar ik behoor wel tot een doelgroep die weinig aan z'n trekken komt in ruitersportzaken. Ik ben namelijk menner, ik ben 42 en ik heb pony's. Ik heb niets aan 50 soorten rijbroeken en laarzen. Ik haat het als ik kan kiezen uit 20 ponyhalsters, waarvan er 19 roze of paars zijn, met strasssteentjes zijn bekleed of voorzien zijn van pluizige glitterbontjes. En ik verwacht heus niet dat ik een tuig bij je kan komen kopen, maar een menzweep, panieksluitingen of een menschort zou wel fijn zijn.

Ik vind dat een ruitersportzaak op de Hema zou moeten lijken: dat ze in huis hebben wat je nodig hebt, dat ze eenvoudige, degelijke producten verkopen en dat ze betaalbaar zijn. Gewoon basic, simpel, niet teveel en goed.

En een kopje thee of koffie voor wie ver gereden heeft.

Ik ken ook een zaak die vaak partijen opkoopt van vorig jaar. Die hebben bijvoorbeeld hele mooie dekens, halsters, jassen etc. maar omdat de kleur niet meer van dit seizoen is gaan ze voor veel minder geld weg. Dat vind ik dus top. Want wat maakt mij de kleur zou uit? Zolang het maar geen roze of paars is en glitters heeft.

En verder fris, netjes en vooral geen hondjes. Ik ben gek op hondjes hoor. Maar ze horen niet in een winkel. Komt niet professioneel en serieus over.

Welke zaak bedoel je die partijen opkoopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:39

Mo_mootje schreef:
Welke zaak bedoel je die partijen opkoopt?

Dat is een beetje off topic, dus graag even via PB. ;)

TS, ik vond nog dit:
http://www.corinnekeijzer.nl/2014/01/03 ... 4QNO7yYirU

Misschien wel interessant om eens te lezen. Er staan namelijk ook goede tips in over hoe je het wél goed kunt aanpakken. Sowieso een aanrader om je eens in te verdiepen. Facebook biedt heel veel marketingmogelijkheden en de prijzen die ze daarvoor rekenen vallen best mee, is mijn ervaring.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:46

Belangrijkste is een goede site. Waarvan je ook duidelijk ziet wanneer deze voor het laatst is geupdate, want ik heb al eens voor een winkel gestaan die al 3 maand dicht was maar op de site stond daar niets van.
Een groot bord voor de winkel met openingsuren trekt ook klanten sneller, dus niet zo'n uitgeprint blaadje aan de deur want dat ziet niemand.
Als de winkel open is ook duidelijk laten zien,dmv een groot bord of dergelijke. Sommige winkels zien er gesloten uit dus daar rijdt ik langs.
Andere diensten duidelijk tentoonstellen zoals Bv wasserij voor dekens met alle info enzo.
Ik vindt het heel vervelend trouwens dat er veel posters en dergelijke hangen aan de kassa, ook soms met evenementen die al voorbij zijn.. het ziet er dan een beetje rommelig uit.
Ook mensen die papiertjes op willen hangen van een advertentie is wel leuk, maar kijk ook even de foto na. Ik zie in sommige zaken redelijk paardonvriendelijke foto's (strakke slof etc..) dat helpt niet aan je imago als je deze mensen laat adverteren in je winkel.

Mo_mootje

Re: Wat is belangrijk/leuk of juist storend (ruitersportzaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 00:03

Ik dacht als iemand er zo naar refereerde dat deze vraag best zou kunnen.
Iedereen zeg imo wel vaker iets in een post wat off topic vooral als je net hier bent

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 00:38

Wat mij bijzonder ernstig stoort aan de winkel hier is, dat alles mega duur is. Ik ga geen broek kopen van 150 euro maar iets anders is er niet. Ik waardeer winkels die in diverse budgetten genoeg aanbod hebben.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 01:00

Hoge prijzen, te veel dure merken.

Ik heb pony's en veel is idd kinderachtig, roze, glitters.
Ik behandel mijn pony's als paarden ( geen kinderspeelgoed) en wil zo ook mijn spullen hebben.

en al eerder genoemd, de menners, weinig spullen en weinig kennis

Mo_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 02:19

Ik snap die glitter dingen voor paardrijspullen nog steeds niet.
Ik moest laatst wel heel goed zoeken naar een normaal zwarte 110 cm dressuur zweep.
Gewoon spullen voor volwassenen zonder glitters erger ik mij aan

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:50

Kalender7 schreef:
Wat mij bijzonder ernstig stoort aan de winkel hier is, dat alles mega duur is. Ik ga geen broek kopen van 150 euro maar iets anders is er niet. Ik waardeer winkels die in diverse budgetten genoeg aanbod hebben.

Idd.
Er moet gewoon een basic-lijn zijn. Redelijke prijs voor redelijke kwaliteit.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 01:27

Wat ik zo lees voldoe ik toch aan veel punten welke gemist worden,
Goed basis assortiment inclusief mini, xfull, jongens en heren check!
Daarnaast denk ik dat ik mijn zaak zeker betaalbaar mag noemen,
Ook heb ik een sale afdeling, en regelmatig leuke kortings acties, wat betreft mijn webshop zou ik het leuk vinden als mensen willen kijken naar eventuele verbeter punten maar ik weet zo niet of het toegestaan is mijn naam te plaatsen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 01:49

De plaatselijke ruitersportwinkel waar ik meestal naartoe ga is de Epplejeck. Er zijn ook wel andere maar die vermijd ik liever. Ze hebben er gewoon net niet wat ik zoek. Bij eentje was ik laatst op zoek naar een middel tegen muggen en ze hadden alleen iets tegen vliegen, bij voorbeeld.

Wat ik storend vind in de Epplejeck is de enórme bult halsters zonder enige ogenschijnlijke logica als het op maten of modellen aan komt. Aan de enorme wand met halsters zouden bordjes met FULL COB PONY SHET zo handig zijn, en volgens mij ook helemaal niet moeilijk om te realiseren. En als ik dan ergens een stapeltje shettenhalsters vind zijn het er zó veel en zijn ze vooral zó ontzettend dicht op elkaar gepakt dat de moed me bij voorbaat al in de schoenen zakt en ik er liever eentje online bestel. Ik heb geen moeite met niet-kinderachtige spullen vinden voor mijn shet. Natuurlijk zijn dat soort roze glitterdingen er wel maar gewoon een normaal halster zit er ook wel tussen. Die ene tussen de 200 zonder glitter, in een geschikte kleur en met een vaste ring voor het touw ipv zo'n alle kanten op wiebelende losse ring aan de kinriem, waar ik dus niet in de winkel tussen de manegemeiden een half uur ga besteden aan dat ene halster zoeken. Online ben ik in een paar minuten klaar en hoef ik niet in een berg materiaal te graaien.

Wat ik wel fijn vind is een vrij uitgebreide huismerklijn voor voedingssupplementen. Zo doet mijn merrie het heel goed op hun eigen merk magnesiumcitraat en ook bij voorbeeld de rozebottelsnippers vinden goed aftrek in het najaar.

Kleding en harnachement en dergelijke koop ik er niet. Af en toe eens een bit voor mijn bittenverzameling maar dat is het. Ik zoek gewoon wat anders dan het mainstream driegangermateriaal. En ook al hebben ze ruime keus in de meest diverse dekens: ik slaag er alleen af en toe voor mijn merrie. Mijn ruin past tot nu toe in 1 model deken en dat heeft de Epplejeck niet in de juiste dikte. Waardoor ik behalve wat supplementen en dingen als een voerbak er uiteindelijk toch niks haal en het meeste online of bij evenementen koop. Dan weet ik ten minste dat mijn paard er in past en heb ik ook de dingen die ik leuk vind. Online heb je nou eenmaal meer rasspecifieke dingetjes (buiten dan wat halsters met Friese vlagprint of edelweissjes er op voor de mensen met een Fries of haflinger).

Overigens is er wel een ruitersportwinkel ook redelijk in de buurt die echt heel goed is, en waar ik graag mag snuffelen tussen de prachtige blankets en schroefjes <3 en waar het personeel ook zeer kundig is.

Minimaten en koopjeshoek klinkt goed TS! Ik denk als je écht onderscheidend wil zijn dat je dan een specifieke doelgroep zou kunnen kiezen, zoals bij voorbeeld MiniHorseShop of Country Mill. Uiteraard gepaard met expertise en goede service. Wat al geopperd wordt over bij voorbeeld een winkel voor menners (of voor mensen met paarden met een lastige bouw voor dekens/singels, of voor endurance/trek/WE-ruiters of dé winkel waar je ieder paardgerelateerd boek, dvd enz kunt krijgen of voor mijn part die ene winkel die erom bekend staat dat ze bijzondere, op maat gemaakte dressuurjasjes hebben), dat zou nou een toevoeging zijn. Van de mainstream ruitersportwinkels zijn er al zo veel...

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:50

Als bij mij een laars bezonder snel slijt geef ik wel een nieuw paar divoza doet dit niet, te zien aan de recensies op facebook en de verhalen van mijn klanten.

Als jij straks je eigen winkel hebt, dan zal je merken dat sommige klanten hun verhalen mooiere maken dan dat het is. Waarom zou Divoza geen garantie geven op een produkt terwijl de klant daar wel recht op heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:46

mimp3 schreef:
Als bij mij een laars bezonder snel slijt geef ik wel een nieuw paar divoza doet dit niet, te zien aan de recensies op facebook en de verhalen van mijn klanten.

Als jij straks je eigen winkel hebt, dan zal je merken dat sommige klanten hun verhalen mooiere maken dan dat het is. Waarom zou Divoza geen garantie geven op een produkt terwijl de klant daar wel recht op heeft?

Ik wilde er een poosje terug een eventing watch kopen bij Divoza. Informeerde voor de zekerheid even hoe het zat met de garantie. "Nee, daar zit geen garantie op." Ik verbaasd:"Geen garantie? Dus als hij het volgende week opeens begeeft, dan heb ik pech?" "Ja, want als je hem gebruikt zit er geen garantie meer op." was het antwoord.
Nou, het was in ieder geval een eerlijk antwoord. -O- Maar toedeledokie. Ik ga geen 90 euri neerleggen voor een horloge waarvan de garantie vervalt als ik hem om mijn pols doe! Dan koop ik hem wel bij een ander. :evaw:

Kortom: ik vrees dat je klanten niet zo ver van de waarheid zitten.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:37

Een plekje om te zitten met koffie is altijd handig, op die manier blijft mijn partner langer tevreden en heb ik meer tijd om te shoppen :D. Ik vind het zelf altijd heerlijk als er boeken zijn, even doorbladeren, het lettertype en grote zien, een klein stukje lezen om te zien of de schrijfstijl me aanspreekt. Dat vind ik echt een plus ten opzichte van online boeken kopen.

acondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:45

Wil je ook denken aan de amazones die niet in een maatje 38 passen? Ik woon in België, heb met mijn normale broeken een 42, maar voor een rijbroek heb ik een 44 nodig.... En sommige ruitersportzaak blijven maar tot maat 42 inkopen. En dat terwijl er toch meer mensen zijn met mijn postuur.... Dus een geschikte rijbroek vinden is hier een ramp!!!!
Laatst heb ik dat nagevraagd in de winkel. Hun antwoord was raar, maar het kwam erop neer dat ik te dik was....
Het zou zoveel leuker een aangenamer zij moest er een rekje zijn met mijn maat
En een grote spiegel in het hokje en ernaast. Zo kan je al eens preventief kijken voor je uit het hokje komt.
Met een propere, overzichtelijke winkel met aangenaam personeel kom je al ver. Liefst ook personeel die weten waarover ze spreken.
Veel succes!!!!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:56

safina schreef:
mimp3 schreef:

Ik wilde er een poosje terug een eventing watch kopen bij Divoza. Informeerde voor de zekerheid even hoe het zat met de garantie. "Nee, daar zit geen garantie op." Ik verbaasd:"Geen garantie? Dus als hij het volgende week opeens begeeft, dan heb ik pech?" "Ja, want als je hem gebruikt zit er geen garantie meer op." was het antwoord.
Nou, het was in ieder geval een eerlijk antwoord. -O- Maar toedeledokie. Ik ga geen 90 euri neerleggen voor een horloge waarvan de garantie vervalt als ik hem om mijn pols doe! Dan koop ik hem wel bij een ander. :evaw:

Kortom: ik vrees dat je klanten niet zo ver van de waarheid zitten.

Ik heb een tijdje op een klantenservice van een woonwarenhuis gewerkt, dit is echt hoe garantie werkt hoor.. De rest is gewoon coulance

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:17

Nee hoor, je mag als klant uit gaan van een normale levensduur mits het artikel volgens de gebruiksaanwijzing is gebruikt.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:13

kagiwaga schreef:
wat betreft mijn webshop zou ik het leuk vinden als mensen willen kijken naar eventuele verbeter punten maar ik weet zo niet of het toegestaan is mijn naam te plaatsen

Ik hoop het, want ben wel benieuwd. Kan ik via die manier het adres krijgen want ik woon dichtbij. :D

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:00

amiraanouk schreef:
kagiwaga schreef:
wat betreft mijn webshop zou ik het leuk vinden als mensen willen kijken naar eventuele verbeter punten maar ik weet zo niet of het toegestaan is mijn naam te plaatsen

Ik hoop het, want ben wel benieuwd. Kan ik via die manier het adres krijgen want ik woon dichtbij. :D

Ik hoop het ook! Anders even via PB, ik zou het erg leuk vinden om te kijken naar je webshop!
Alvast iets waar ik mij mateloos aan erger bij webshops (niet alleen ruitersportzaken hoor): de meesten hebben bovenin een balk met verschillende kopjes, bijvoorbeeld 'paard' 'ruiter' 'stal' etc en als je daar dan op gaat staan met je muis krijg je meer opties. Maar, zodra je je muis eraf haalt is dat menu foetsie. En als je dan op het kopje klikt ga je meteen naar een andere pagina en dan mag je maar gaan zoeken naar het onderdeel dat jij wilde bekijken. Zeker voor de mobiele gebruikers is dat vervelend, want op je telefoon heb je geen muis die je op een kopje kan zetten. Als je dan klikt verschijnt er wel een lijst aan onderdelen, maar dan is de nieuwe pagina te snel geladen om nog op iets te kunnen klikken. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:01

Lukasje schreef:
Ik heb hier een ruitershop waar ik steeds naartoe trek wanneer ik een rijbroek nodig heb. Ik háát rijbroeken passen. Echter die dame weet perfect wat ze in huis heeft en kent de pasvorm en de maten (of ze bv groot of klein vallen). Nadat ik 1 broek heb gepast, komt ze met een stapeltje perfect passende broeken aanlopen. Heerlijk is dat!

Wauw, dit klinkt zó goed!! Niet meer dat getrek in die rekken, 101 broeken passen en nóg geen fijn merk vinden.
Nu ik hierover lees, vraag ik me af of er ook winkels zijn die zich specifiek richten op ruiterkleding, lijkt me een fantastisch businessmodel.

Want als ik er zo over nadenk, wat mis in bij ruitersportzaken bij mij in de buurt? Dat is eigenlijk dat ze voornamelijk proberen van alles een beetje in hun assortiment te hebben....en dat betekend dus ook eigenlijk van alles net niks. Dekjes koop ik online, halsters/touw/verzorging bij de welkoop, dekens bij de paardendrogist, maar kleding daar wil ik toch wel graag voor naar de winkel.

Laat die volle schuur maar over aan de EJ en Divoza, ik denk dat 'kleinere' ruitersportzaken zich moeten richten op zaken waar je écht advies bij wil hebben. Of fantastische (pas)service. Of geweldige kennis over één specifiek producttype (dekens, rijbroeken, hoofdstellen/bitten).
Laatst bijgewerkt door Yucca op 14-07-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:07

Wat ik zelf heel erg irritant vind bij de ruitersportzaak hier in de buurt is, mede doordat er niet veel klandizie is en ze meer verkopen dan alleen paardenspullen, dat paarden voer/snoepjes gerust niet op voorraad zijn omdat er alleen 3 potten staan die over datum zijn. En dat er bijna nergens een prijs op staat, een duidelijke prijssticker op ieder artikel is fijn zodat ik me niet opdringerig voel en dat de hele tijd hoef komen te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:34

Hier in de buurt zitten verschillende ruiterzaken, dus ik weet perfect waar ik heen moet voor duurder spul en voor goedkoper spul :D Of waar ik meer keuze heb dan bij een ander.
Onlangs is er een nieuwe shop geopend, en na 1 bezoek wist ik gelijk: hier kom ik alleen als de rest geen optie is, of als het snel moet. Waarom? Zowat alles van tuig, van zadel tot halster tot bit tot beenbescherming, is van 1 merk. Open dan een flagship store ofzo, weet ik veel.

Zorg voor overzicht. In deze winkel zie je wel ongeveer waar je heen moet, maar dan nog is het voor ander spul best zoeken.
Hun wand met bitten is immens groot. Heel veel keuze en alles hangt netjes per maat. Ideaal! Alleen hangt het zo ontieglijk dicht bij elkaar en veel modellen door elkaar, dat het alsnog een chaos is. Bijvoorbeeld een hangertje pelhams 13,5 met dan daarnaast dressuurstangen 13,5 en dan ineens enkelgebroken baucher trensjes van 13,5 en dan plots een pessoabitje. En iets verderop een paar rijen lager een dubbelgebroken bauchertje. Handiger is bijvoorbeeld links, van boven naar onder een bordje met de maten en dan van links naar rechts bovenaan alle types bitten: watertrensje ongebroken, enkelgebroken, dubbelgebroken. Bustrens ongebroken, enkelgebroken, dubbelgebroken etc etc. Met voldoende ruimte er tussen.

Oh, en mijn allergrootste ergernis in die zaak: als je aan solden/afprijzing doet... zorg dan dat die ook te vinden zijn. Ik had NIKS aan de grote poster aan de wand met "gele bol = -10%, rode bol = -50%" etc. Omdat ik in de hele winkel werkelijk waar NERGENS een sticker op een prijskaartje heb gezien. Maak een aparte hoek voor uitverkoop, veel eenvoudiger :)