Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idefix4 schreef:De pony die ik zag is aardig overbouwd. Een uitdaging! Daar gaat niet zo maar iets op passen.
idefix4 schreef:Mbt niet passende zadels op jonge paarden vind ik dat mensen hier schromelijk overdrijven. Zolang je bewust bezig bent met je paard en alert bent op signalen (denk aan singelnijd, bokken enz) kun je ook bij een jong paard weinig kapot maken. Ik zie ook veel ellende van niet passende hoofdstellen, verkeerd voer, verkeerde peesjes, verkeerd toegepaste onderleggers enz. Daar hoor ik hier niemand over? En zonder zadel op je jonge paard gaan zitten is ook niet best ivm de zitbeenknobbels die in de rug duwen.
idefix4 schreef:Verder ben ik groot voorstander van mensen opleiden om dienstverlening te verbeteren. Ik ben er zelf voor naar Engeland gegaan. Wat mij vooral in Nederland tegenstaat is mentaliteit: "Ik heb er geen verstand van, daar heb ik jou voor." En als het dan even niet gaat zoals verwacht is het meteen de ander zijn schuld. Ik steek meestal veel tijd om uit te leggen waar ik naar kijk. Ik merk dat er 2 soorten mensen zijn. De luisteraars die er van leren en alert worden en de mensen die populair doen en er nooit iets van zullen leren, omdat ze niet willen luisteren. Persoonlijk ben ik van mening dat je als ruiter dit onderdeel ook moet leren zien, simpelweg omdat het bij je sport hoort. Basiskennis van harnachement hoort daarbij, net als de stal bijhouden en ontwormen.