wit hoofdstel, zwart zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: wit hoofdstel, zwart zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:57

Het leer is heel zacht en glad, en erg soepel juist, ik krijg het ook gemakkelijk gebogen om door de gespjes te gaan, de gaatjes zijn vrij diep en groot, het is zeker geen papierdun leer. En totaal niet stug.

TS heb jij het hoofdstel al?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:08

ik heb ander nika hoofdstel en dst is inderdaad ook heeeel soepel en mooi leer. ik had zelfs het idee dat hij voor verzenden ingevet was!

ik heb wel al. diverse steentjes uit de frontriem verloren helaas.. maar nika een mail gestuurd en kreeg nieuwe steentjes om erin te zetten.

maar zeker mrt een lange voorpluk, zou ik bij dagelijks gebruik de voorpluk invlechten en eronder hangen en alleen met foto's maken los laten..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:21

De wave frontriem met tamelijk grote strass-stenen van de in dit topic aangehaalde en door TS bedoelde Nika heeft de steentjes er ook vrij "bovenop" liggen. Er zit wel een sleuf in de frontriem, maar daar valt de stenenrij niet helemaal in. Elk steentje is gevat in een zetting met vrij lange zijpootjes, maar als dit ergens langs schuurt kan ik me voorstellen dat je er gauw enkele kwijtraakt.
Mijn paard heeft sowieso altijd een ingevlochten voorpluk onder zijn frontriem door, anders sliert de hele boel alle kanten op, want die is dik en lang. Bij het plukje of toefje van een warmbloed moet los wel kunnen, als dat tenminste iets is wat TS mooi vindt staan.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 14:40

Ben bijna onderweg naar huis, als het goed is moeten DPD nog komen en anders is het bij de buren afgeleverd. Super fijn dat jij er blij mee bent terpetijn, wordt alleen maar nieuwgieriger!

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:08

Ik was net op tijd en heb hem net uitgepakt. Wat ben ik er blij mee! <3 Het leer is super soepel en de rij diamanten is mooier dan op de foto ik de webshop! Wel denk ik dat de witte randen erg snel los gaan laten, maar dat zullen we snel genoeg zien! Hier een aantal foto's:

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:09

Ik vind het wel gaaf!!ben gek op opzichtige aparte dingen :D is weer is wat anders :)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:09

Ik zie bij jou geen fotos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:10

Ik helaas ook niet!

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:24

Het lukt me niet om ze te uploaden. Ik kan ze gewoon aanklikken en dan laden ze ook, maar ze staan niet in mijn bericht. Hoe doe ik dit?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:25

shunasammy schreef:
Het lukt me niet om ze te uploaden. Ik kan ze gewoon aanklikken en dan laden ze ook, maar ze staan niet in mijn bericht. Hoe doe ik dit?

Als je ze na uploaden beneden ziet staan, moet je er nog op klikken om ze in te voegen :) ik heb hier ook mee zitten prutsen!

Ik volg omdat ik ook geïnteresseerd ben in de kwaliteit van nika.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:27

Aha, heel erg bedankt. Hier komen ze dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:28

Ik vind deze echt heel mooi! <3

Ik denk dat een witte ook lang niet gek zou zijn geweest, maar dit vind ik een mooiere oplossing. :)

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:30

Als iemand trouwens een foto van een specifiek deel van het hoofdstel wil, gewoon even zeggen. Dan maak ik er een foto van.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:32

Heel mooi! Nog meer wit had inderdaad niet misstaan, maar als je onder de genade van de jury valt, kan je soms beter voor conventioneel gaan (ik dacht toch dat het om dressuur ging?).

Edit: Tip voor mensen met veel wit aan hoofdstel; lederdoekjes van action, goedkoop en ontzettend handig om ze tussendoor schoon te maken

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:33

SinneJ schreef:
Heel mooi! Nog meer wit had inderdaad niet misstaan, maar als je onder de genade van de jury valt, kan je soms beter voor conventioneel gaan (ik dacht toch dat het om dressuur ging?).

Klopt allebei!

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:33

SinneJ schreef:

Edit: Tip voor mensen met veel wit aan hoofdstel; lederdoekjes van action, goedkoop en ontzettend handig om ze tussendoor schoon te maken

Bedankt voor de tip!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:00

Echt gaaf!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:01

Ben benieuwd naar een foto dat het paard hem omheeft!

Erg gaaf <3

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:53

Wauw die zijn echt super mooi! <3

Ik heb wat doorzichtige nagellak op de steentjes van mijn hoofdstel gedaan en ze zijn bij mij tot nu toe allemaal nog blijven zitten maar ik weet of dat bij dit hoofdstel kan :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:57

Wauw heel gaaf hoofdstel!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:07

Heb je het al uitgeprobeerd, TS?

Ik heb er zojuist een KY Rotary bit dubbelgebroken in geknutseld, die ik nog in mijn Mexicaanse Hoofdstel had zitten. Het leer is echt ontzettend soepel, zacht en heel makkelijk door de paspels te krijgen. Niks stug, kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Paardenkennissen (waaronder een Z2 wedstrijdamazone) vinden het overigens ook een heel mooi, niet te opzichtig, fijn ogend en aanvoelend hoofdstel. ze zijn ook "weg" van de wave frontriem. De neusriem is opvallend breed (maar ik heb altijd brede neusriemen bij mijn Tink x Fries kruising... die heeft geen heel fijntjes Arabierenhoofdje).

Moest vanmorgen iemands paard longeren, dat liep uit, dus nog geen kans/tijd om uit te proberen.

Ik laat 't weten als ik er mee gereden heb!