Jotoma schreef:Wat ontzettend interessant dit!
Ik had totaal geen beeld bij de luchtkussens, mijn oren klapperden toen iemand schreef dat de kussens helemaal ingeknepen kunnen worden.![]()
Dat kan ik me met mn wollen kussens toch helemaal niet voorstellen.
Zoals hier boven omschreven wordt, elke 8 weken je zadel aanpassen met een luchtpompje, dat is toch financieel niet echt haalbaar voor gemiddeld paardeneigenaar (voorrijdkosten, consultkosten, reiskosten etc)? Ik ga er in elk geval niet vanuit dat je het zelf kan oppompen.
Je kan ze inderdaad inknijpen, maar dat komt omdat je dan op 1 plek knijpt. Als je erop zit, dan wordt het gewicht verdeeld en is niet opeens 1 plek helemaal leeg

En qua mijn verhaal, lees wel dat ik van een extreem scheef paard kom. Met mijn vorige pony (jong beestje dus veranderde wel degelijk) lukte het makkelijk met een fitting eens per half jaar en soms langer. Aan de andere kant heb ik het geld er ook echt voor over, omdat ze na een fitting weer zoveel beter lopen. Kosten van een fitting lopen er uiteen. Voor de prijzen en naam van mijn fitter kan je een PBtje sturen als je wilt