Ben als kind ook eens blijven hangen na een val, en ca 200m meegesleurd. Niet voor herhaling vatbaar, en jarenlang echt 'op mn tenen' gereden. Nu sinds een jaar of 3 de Compositi-korfjes, en alle vertrouwen is weer terug. Het is even wennen, zo'n korfje aan je beugel, maar na 1-2x rijden echt geen last meer ervan. Heb ze bij beide paarden, en wil ook eigenlijk nooit meer zonder.
Compositi (of een soortgelijk merk) is m.i. de goedkoopste oplossing. Kosten nog geen 20euro, zijn op bestaande beugels te schroeven, en daarmee de makkelijkste oplossing voor iedereen die bijvoorbeeld wel zijn/haar kind met veiligheidsbeugels wil laten rijden, maar hiermee zelf niet op wedstrijd wil verschijnen. Schroeven los, en klaar.
DnBles
Geplaatst: 08-03-16 15:28
Caroline52 schreef:
Dit zijn andere toch deze hebben rubber aan de zijkant ....
Nee zijn dezelfde. Dat rubber kun je er zelf opzetten of juist afhalen Zijn echte aanraders de beugels
Aha Dankje lekker slim heb ze vammidag besteld dus ben benieuwd!
room10
Geplaatst: 10-03-16 13:36
Ik ook ongeluk gehad, niet omdat voet bleef hangen overegens maar ik neem zoveel mogenlijk veiligheid in acht, body protector, uiteraard cap, en de korfjes, ook de dure quick outs gehad en de eveneens knetter dure bow-balance maar de korfjes staan op nr 1, voel me veilig, je voet kan er niet verder doorheen dan onveilig word en ik smokkel tevens omdat ik nog al eens rommel met rechtervoet in de beugel, nu blijft ie netjes op z'n plek met zwarte laarzen vallen ze totaal niet op ! Mijn verzorgster heeft geen angst maar moet er ook mee rijden want ga niet steeds wisselen, ze voelt ze niet eens !!