vraag over kent and masters- heb ik het goede zadel- help?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:02

Wanneer heb je hem gekocht? Als het minder dan 2 weken geleden is kan je hem nog terugbrengen. Wettelijk heb je 2 weken bedenktijd op een aankoop.

Dus dan kan je hem terugbrengen en ergens anders dezelfde kopen voor de lagere prijs.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:05

Ik zou er niet vanuit gaan dat dit zadel past. Zadelmaker neemt 1 zadel mee, en precies dat zadel past? Als ik jou was zou ik alles terug draaien en een andere zadelmaker zoeken.

siepjes

Re: vraag over kent and masters- heb ik het goede zadel- help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 22:39

@ Sizzle - er staat HDM in. Wat zegt dat?
Bij ging het: eerst zadel erop. En pas daarna effe passen.
Tja . Ik ben er ook zelf bij geweest en te veel goed vertrouwen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:07

Dat is een High-wither Dressage Movable block. Dat is dan gewoon inderdaad een S-series dressuurzadel voor hoge schoft en een klitteband wrong.

Maar je moet deze dus sowieso ruilen, begrijp ik het goed?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 05:04

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... able-block

Nog even wat gegoogled voor je. Kwam deze tegen. Ook een s serie zonder echte naad in kniewrong. (Volgens mij een oudere variant). S serie heeft wel een diepere zit dan original. Maar eerst zadel erop en verder totaal geen maten van het paard genomen??? Dan zou ik zeker twijfels hebben of het past...en iig een check laten doen door een goede zadelmaker.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 06:23

bij die laatste zit een deuk in. Dat zit in mijne ook niet Na ja het wordt nu opgelost. Het is wel een zadel wat heel goed passend op het paard gemaakt kan worden. Als ze komen - wellicht komt nu de baas- dan zal ik nogmaals kritische vragen stellen tav het zadel en het goed laten passen. T zal wel goed komen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 08:13

Weet iemand een dealer van thorowgood of kent&masters waar je je oude zadel kan inruilen?

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 12:07

Ik heb antwoord van de fabriek - ik heb alle gegevens gestuurd + foto's van het zadel.
Het is officieel een original en geen s-line. En ook had ik n kaartje erbij moeten krijgen.
Ik heb nog een laatste vraag gesteld over of t kan van de foute productielijn..... dat wacht ik nog af. Maar ik wil eigenlijk mn geld terug. Het vertrouwen is weg. N zadel is toch een te belangrijk onderdeel voor het welzijn van een paard- en ik ben ook nog afhankelijk van passervices.

Ongelofelijk he- zo n gerenomeerd bedrijf in de regio.
Ik ga me straks ns effe bedenken hoe ik t ga aanpakken. Want ik wil dus mn geld terug.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:17

Sjonge, ik zou het ook per direct terug brengen en mijn geld terug eisen.

Waar heb je dit zadel gekocht?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:18

siepjes schreef:
Ik heb antwoord van de fabriek - ik heb alle gegevens gestuurd + foto's van het zadel.
Het is officieel een original en geen s-line. En ook had ik n kaartje erbij moeten krijgen.
Ik heb nog een laatste vraag gesteld over of t kan van de foute productielijn..... dat wacht ik nog af. Maar ik wil eigenlijk mn geld terug. Het vertrouwen is weg. N zadel is toch een te belangrijk onderdeel voor het welzijn van een paard- en ik ben ook nog afhankelijk van passervices.

Ongelofelijk he- zo n gerenomeerd bedrijf in de regio.
Ik ga me straks ns effe bedenken hoe ik t ga aanpakken. Want ik wil dus mn geld terug.

Als het binnen twee weken is kan je je gewoon beroepen op de wettelijke bedenktijd die is vastgesteld op twee weken. Binnen die termijn kan je het zadel gewoon kosteloos retourneren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:35

Wat slordig zeg.
In iedergeval een goede reden om je geld terug te krijgen en een andere zadelmaker te zoeken.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:38

Jeetje! Echt niet netjes van het bedrijf. En dan nog er over liegen ook, wanneer je vraagt aan hun hoe of wat. Je hebt ze dus meerdere kansen gegeven om eerlijk te zijn. En dit zijn ze niet. Ik zou zeggen, met de billen blootgesteld! Welke zadel maker is het!?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:14

Ik ben ook benieuwd welke zadelmaker dit is

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:18

Inmiddels ook erg benieuwd na welke zadelmaker het is wand dit kan echt niet!!!! Maar als ik jou was zou ik het niet openbaar op Internet zetten voor je je geld terug heb.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:23

Welke regio? Ik ken een soortgelijk verhaal nl...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:37

Oh inderdaad een goeie ja... De naam van zadelmaker hier pas in zetten wanneer je je geld hebt

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:53

En nu ook respons van de fabriek - ze hebben nooit n foute s -line gemaakt zonder naad.
Kortom - wellicht is t niet met opzet gedaan. Maar t verhaal erom heen lijkt me nu toch wel zeer onwaarschijnlijk.
Ik ga het inderdaad niet op internet zetten. Ik ga nog altijd uit van het goede van de mens... maar wil wel mn geld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:06

Oei, dat is wel heel erg fout. Niet alleen het verkeerde product verkopen, maar vervolgens als verkoper ook liegen over het contact met de fabriek... :=

Ik zou alles vanaf nu op papier/via de email met de verkoper afhandelen - niet bellen en ook geen telefoon opnemen! - en ook heel duidelijk in de 'Ik stuur dit product terug en ik wil mijn geld terug'-mail aangeven waarom je het zadel terugstuurt, met wie je allemaal contact gehad hebt en wat die mensen zeiden.
Als een verkoper namelijk jou oplicht met een verkeerd zadel, loop je namelijk een grote kans dat dat ook gaat gebeuren als je je geld terug wilt. Zorg dus echt voor een duidelijke papertrail, mocht het foutlopen en jij moeten bewijzen dat je in de recht staat.
Ook zeker niet het zadel terugsturen voor je je geld hebt! En direct voor je het retour stuurt/brengt duidelijke foto's maken, zodat je kunt bewijzen in welke staat je het geretourneerd hebt, want voor je het weet krijg je daar ineens ook gezeik over en zit er bij de verkoper opeens een 'kras' in die jij nooit hebt gezien...

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:07

mailtjes van de fabriek ook uitprinten en meenemen naar zadelmaker!!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:55

siepjes schreef:
En nu ook respons van de fabriek - ze hebben nooit n foute s -line gemaakt zonder naad.
Kortom - wellicht is t niet met opzet gedaan. Maar t verhaal erom heen lijkt me nu toch wel zeer onwaarschijnlijk.
Ik ga het inderdaad niet op internet zetten. Ik ga nog altijd uit van het goede van de mens... maar wil wel mn geld terug.

Dat is ook geleuter van K&M want ik heb er ook net 1 zonder naad binnengekregen waar het kaartje nog aan zit.
Zal ze morgen zelf ook eens bellen hoe dat kan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:09

Ik zou vandaag nog m'n geld terug willen. Dit klopt gewoon echt niet. En je mag de naam van de zadelmaker wel via pb melden, ben nu wel heel benieuwd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:16

En heb je je geld al terug?

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 06:29

Ik heb gebeld. Deed niet moeilijk. Zei ok - dat is goed. Dus ik ga m morgen terugbrengen. Voelt echt het beste.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 06:58

Ze heeft ook niet veel tegen in te brengen denk ik. Ze weet ook dat jij haar naam kan beschadigen als je wil...
Hopelijk heb je snel wel een fijn wn goed passend zadel! Ik heb zelf een k&m en vind ze wel erg fijn overigens! Maar past zeker niet op alle paarden.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 21:49

Nog even een update.
ik heb mn geld inmiddels terug. Muv de voorrij en aanmeet kosten. Tja.

Hij is er wel nog achteraan gegaan dat ik een rectificatiemail van de fabriek zou krijgen. Nou die heb ik gekregen. Wat blijkt - ze hebben per ongeluk het zweetblad van de original aangenaaid (inclusief de stamp / mark van de original).
Ze controleren in de fabriek wel op kleine foutjes - stiksel. Maar een dergelijk grote fout .. tja dat is dan onvoldoende gecontroleerd.
Ik vind het toch echt een heel raar verhaal. En ik ben blij dat ik mijn geld - zo goed als - terug heb.