welk zadel merk is dit?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:55

mamamier schreef:
Eh.... gaat het hier om hetzelfde zadel als waar jij net tegen mij in pb over zegt dat het zadel nog prima is?

Ja, zijn dezelfde foto's in de advertentie als hier gedeeld werden

Ts, waarom verkoop je de zadels alsnog om als rijzadel gebruikt te worden? Ik begrijp dus dat het wel jouw zadels zijn aangezien je het hebt over :"ONZE paarden". Smerig spelletje.

Edit: hoe durf je 100 voor de bruine en 180 voor de zwarte te vragen en te zeggen dat het goede zadels zijn
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 20-01-16 22:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Zoe_97

Re: welk zadel merk is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:58

Dat is wel niet netjes hoor Marijke...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:00

Zoe_97 schreef:

Zelfs 180 voor de zwarte

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:02

daffie1986 schreef:
Zoe_97 schreef:

Zelfs 180 voor de zwarte

Ik heb het inderdaad gezien. Ik vind het vooral niet netjes dat Marijke tegen mogelijke kopers zegt dat dit een prima zadel is.
Het gaat trouwens weldegelijk over zadels van kennissen. Marijke heeft enkel een jonge pony, maar rijdt pony's van anderen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:06

Tja, als iemand dat wil betalen kun je het altijd proberen.
Je hoeft hem toch niet te kopen?

Een zadelmarkt zadel is niet per definitie slecht, zolang het maar op het betreffende paard past en de wol tijdig vervangen wordt.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:29

Ik was in de topics van de verkoper aan het neuzen op zoek naar een foto van het zadel wanneer het op een paard/pony lag. Toen kwam ik dit topic tegen waarin ik lees dat iedereen afraadt om het als rij zadel te verkopen. Ik schrok best wel toen ik las dat ze hier schrijft dat ze het zou gaan verkopen voor een beginnend zadelmaker oid omdat ze overtuigd is Door jullie en tegen mij zegt dat het een prima zadel is.
Nu had ik er sws eerst een zadelmaker bijgehaald als ik het gekocht zou hebben maar ik begrijp hier dat ik mijn geld beter kan besteden....

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:59

mamamier schreef:
Ik was in de topics van de verkoper aan het neuzen op zoek naar een foto van het zadel wanneer het op een paard/pony lag. Toen kwam ik dit topic tegen waarin ik lees dat iedereen afraadt om het als rij zadel te verkopen. Ik schrok best wel toen ik las dat ze hier schrijft dat ze het zou gaan verkopen voor een beginnend zadelmaker oid omdat ze overtuigd is Door jullie en tegen mij zegt dat het een prima zadel is.
Nu had ik er sws eerst een zadelmaker bijgehaald als ik het gekocht zou hebben maar ik begrijp hier dat ik mijn geld beter kan besteden....

Indien er voor het zwarte zadel 180 euro gevraagd zou worden en jij bereid zou zijn dit ervoor te geven, zou ik marktplaats in de gaten houden voor een goed tweedehands merkzadel :) misschien nog een heel klein beetje sparen en dan kan je een ouder, maar wel kwalitatief echt goed zadel kopen. Denk aan kieffer stubben etc

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:20

Eight schreef:
mamamier schreef:

Indien er voor het zwarte zadel 180 euro gevraagd zou worden en jij bereid zou zijn dit ervoor te geven, zou ik marktplaats in de gaten houden voor een goed tweedehands merkzadel :) misschien nog een heel klein beetje sparen en dan kan je een ouder, maar wel kwalitatief echt goed zadel kopen. Denk aan kieffer stubben etc

Ik ben alweer genezen en geef de zadelmaker gewoon de zoekopdracht hihi.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 18:16

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:27

Dat is helemaal een top keuze mamamier +:)+

Ik zou bij een advertentie altijd de vraagprijs erbij zetten, dan jaag je niet onnodig mensen weg omdat ze niet weten in welke richting jij de prijs zoekt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:34

naja ik weet ook niet met welk bedrag mijn kennis akkoord zal gaan.
Zal zondag sowieso zeggen dat ze voor beide niet al te veel moet verwachten.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:27

Eight schreef:
Dat is helemaal een top keuze mamamier +:)+

Dank je. Heb eigenlijk ook nog nooit op deze manier een zadel gezocht of gekocht en ben het nu ook gelijk afgeleerd. Bijna toch een hoop geld neergelegd voor een waardeloos zadel en vreemde verhalen in pb van de verkoper. Heb ik dat weer haha!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:30

@Mamanier, had ze je verteld dat het een prima zadel was, nadat ze had gehoord van meerdere dat dit een goedkoop zadel betreft? Dat onder geen geding op een paardenrug hoort te liggen? Of was het al daarvoor. Het beste wat je kan doen is voor een ouder 2de hands zadel gaan, als je wat nieuwers zoekt of een goeie zadelmaker weet ik nog wel iemand voor je.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:54

Ze zei idd dat het zadel in prima staat was. Niets van wat er hier over gezegd is. Toen ik er later naar vroeg waarom ze het aanbood als prima zadel terwijl ze hier van heel veel mensen had gehoord dat het niet geschikt is als rijzadel, kreeg ik als reactie dat ze de mensen niet gelooft omdat er veel mensen tegen haar zijn hier op bokt. En toen kwam er nog een verhaal over de 40 jarige fjord wiens rug nog prima is (daar heeft dit zadel opgelegen) en dat iedereen tegen haar is omdat ze haar paard met drie jaar wil inrijden of zoiets. Kortom, ik zit niet te wachten op al die vage verhalen, ik wilde alleen van haar weten waarom ze het zadel aanbood als rijzadel en niet zoals ze hier gezegd heeft, als knutsel of zadelmak maak zadel. Hierop kreeg ik geen antwoord.

Ik heb nu een goed zadel hoor (nieuw gekocht en aan laten meten 4 jaar geleden) maar kwam deze tegen, misschien leuk voor erbij dacht ik. Maar dochterlief wil er een springzadel bij dus zal het eens opgooien bij onze zadelmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:49

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:40

_O-
Tja ik denk dat ts soms vergeet dat mensen ook berichten kunnen teruglezen :o?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:06

Sure_lee schreef:
_O-
Tja ik denk dat ts soms vergeet dat mensen ook berichten kunnen teruglezen :o?

In dat topic was de fjord 28. Nu nog geen anderhalf jaar later is hij al 40 schrijft ze in pb. Die wordt rap oud! :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 14:11

Guus, nee niet van mijzelf als je goed kan lezen staat overal duidelijk vermeld dat het de paarden van mijn kennis zijn. (lezen is ook een vak)
Er staat wel steeds "ik" vermeld maar is voor mij gewoon sneller getypt want zelf heb ik niets besteed aan de zadels.
De enige zadels die IK wel zelf gekocht heb zijn de 2 boomloze zadels: Ghost Quilty en Barefoot London.

over de leeftijd van de fjord: ja toen werd mij gezegd dat ze het niet zeker wisten maar sowieso over 28 jaar dus nam ik dat als leeftijd. Nu heeft iemand hen een datum gezegd en dat maakt dat de fjord 40 jaar is.µ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:22

Art_Ificious schreef:
Guus, nee niet van mijzelf als je goed kan lezen staat overal duidelijk vermeld dat het de paarden van mijn kennis zijn. (lezen is ook een vak)
Er staat wel steeds "ik" vermeld maar is voor mij gewoon sneller getypt want zelf heb ik niets besteed aan de zadels.
De enige zadels die IK wel zelf gekocht heb zijn de 2 boomloze zadels: Ghost Quilty en Barefoot London.

over de leeftijd van de fjord: ja toen werd mij gezegd dat ze het niet zeker wisten maar sowieso over 28 jaar dus nam ik dat als leeftijd. Nu heeft iemand hen een datum gezegd en dat maakt dat de fjord 40 jaar is.µ

Dat die paarden niet van jou zijn daar heb je mij ook niks over zien zeggen?
Wel dat jij die zadels hebt gekocht (en aangezien ik blijkbaar niet goed kan lezen, lees zelf even je andere berichten in dit topic na waar je meermaals 'snel' ik in hebt getypt, zoals; 'heb exact datzelfde bedrag betaald voor dat zadel dat ik nu heb'.

Waarom niet gewoon erbij vermelden dat het je eigen zadels zijn? Is toch geen ramp?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 14:33

het zijn NIET mijn zadels. Ik heb ze NIET betaald, dat heeft mijn kennis allemaal betaald.
Alleen de Ghost en de barefoot heb IK betaald.

desnoods geef ik je het nr van mijn kennis en kun je het navragen.
het zwarte zadel hadden zij trouwens al voor ik bij hen kwam. het bruine heb ik voor hen gezocht maar niet betaald.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 14:34

ik maak hier geen woorden meer aan vuil, bekijk het maar..

daarnaast dat andere topic is van 2014.
Ik ga ook niet andermans berichten uitpluizen om iets meer info te vinden/zoeken en al zeker niet van jaren geleden. Is gewoon pure waanzin >;)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 23-01-16 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:38

Inderdaad, succes met de (eerlijke) verkoop :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 14:38

tsss het artikel is al aangepast waar maak je u nog druk om??

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:40

Toch jammer dat ik nog steeds geen antwoord heb op mijn vraag waarom je mij het zadel aanbood als zijnde in prima staat terwijl je in meerdere topics al te horen hebt gekregen dat ze écht niet geschikt zijn als rijzadel. Ik verwacht dan ook dat ze via mp of kapaza verkocht zullen worden voor een flinke prijs als zijnde "nog prima rijzadels". Als je het namelijk anderhalf jaar geleden niet aan wilde nemen van bokkers en in dit topic ook niet, verwacht ik dat je gewoon je eigen plan trekt en voor het geld gaat.... Dat is mijn invulling hoor een ik hoop dat ik het mis heb maar je komt nogal eigenwijs over.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 14:59

Op MP heb ik niet eens een account, op kapaza had ik ze staan maar had ik ze al eerder verwijderd.