Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lolala73 schreef:Ik wil graag een bruin zadel kopen. Wat is jullie ervaring met bruine zadels en de diverse bruine kleuren? Wat merk je qua slijtage, regen en hoe onderhoud je een bruin zadel goed? Ben erg benieuwd naar tips en foto's
anjali schreef:Een vraag die niet met de kleur te maken heeft maar wel met een verschil tussen vroeger en nu: vroeger werd me geleerd dat een zadel als het op het paard ligt niet mag steigeren of duiken. M.a.w. voorkant en achterkant moeten even hoog zijn. En momenteel zie ik vrijwel alleen zadels die dus duiken. Kan iemand me dat uitleggen? Die van mezelf overigens niet want ik heb een oud zadel gekocht met een ouderwetse vorm.Merk: Beauty.
scheffersxx schreef:Ik lees hier voor het eerst even mee!
Wat een ontzettend leuke zadels komen er voorbij.
Jammer dat er minder bruine zadels zijn dan zwarte.
Ooit zou ik zelf nog eens een cognac kleurige willen.
Iemand enig idee of JC deze eentje heeft?
Heb nu een JC zadel ( zwart ) en ben daar zeer tevreden mee!
lailapri schreef:Wat noem jij duiken, heb je voorbeeld foto's? Ik zie het ook wel eens maar soms vertekenen de diepe zitten ook en moet ik even drie keer opnieuw kijken om iets zinnigs te zeggen. Ik denk ook dat je naar zadel in beweging en op stand moet kijken wil je wat kunnen zeggen. Welshje hier heeft zadel dat achterover kiept tot het moment dat ze gaat lopen. Dan ligt hij mooi omdat de rug een eindje omhoog komt.
scheffersxx schreef:Lolala73 schreef:Eindelijk mijn zadel is binnen, wat ben ik er blij mee! Wel even wennen maar dat gaat vast goed komen!
[ [url=m/8hwTqs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ESH7SY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wauw wat een onwijs mooi zadel heb je!
Mag ik vragen welk merk dit is?