Ervaring met bruine zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:32

Ik ben gek op bruine zadels, ik ben sinds een paar maanden ook erg blij met mijn nieuwe bruine zadel, een macrider, inmiddels wel met andere beugels en riemen. Hoofdstel had ik al een tijd, maar die past eigenlijk super bij het donkere middenstuk, mocht ik ooit nog eens geld teveel hebben dan kijk ik naar 1 die nog net wat beter matcht, zelfde geldt voor mijn laarzen. Eigenlijk ben ik een beetje jaloers op de set van robijntjah qua hoofdstel en laarzen, volgens mij heb jij hetzelfde zadel dacht ik te zien?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Ervaring met bruine zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:23

Afbeelding

Mijne bruine wow

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:53

Mijn passier zadel in de kleur Teak, is op de foto donkerder dan hij werkelijk is.
Afbeelding

Kleur foto zadel: Het is net geen cognac kleur.
Afbeelding

Het is in mijn ogen een van de kleuren zadels waar je bijna onmogelijk een bijpassend hoofdstel, borsttuig en singel bij vind tenzij je de passier koopt.

Vraagje voor de springruiters dragen jullie de beugelriemen ook onder het zadel, zoals de dressuur ruiters regelmatig doen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:11

Lolala73 schreef:
Ik wil graag een bruin zadel kopen. Wat is jullie ervaring met bruine zadels en de diverse bruine kleuren? Wat merk je qua slijtage, regen en hoe onderhoud je een bruin zadel goed? Ben erg benieuwd naar tips en foto's

Zo'n 30 jaar geleden waren alle zadels bruin. Als je toen een zwart zadel wou moest je daar extra voor betalen. Momenteel is het andersom. Enkele jaren geleden zag ik een advertentie van Wintec zadels die rood of blauw waren. Toen vond ik dat niet zo mooi maar nu zou ik wel een rood [kunststof] zadel willen.Het is toch wel een modeverschijnsel allemaal, maar het allerbelangrijkste is dat je zadel goed past!!!!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:25

Een vraag die niet met de kleur te maken heeft maar wel met een verschil tussen vroeger en nu: vroeger werd me geleerd dat een zadel als het op het paard ligt niet mag steigeren of duiken. M.a.w. voorkant en achterkant moeten even hoog zijn. En momenteel zie ik vrijwel alleen zadels die dus duiken. Kan iemand me dat uitleggen? Die van mezelf overigens niet want ik heb een oud zadel gekocht met een ouderwetse vorm.Merk: Beauty.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:54

Wat noem jij duiken, heb je voorbeeld foto's? Ik zie het ook wel eens maar soms vertekenen de diepe zitten ook en moet ik even drie keer opnieuw kijken om iets zinnigs te zeggen. Ik denk ook dat je naar zadel in beweging en op stand moet kijken wil je wat kunnen zeggen. Welshje hier heeft zadel dat achterover kiept tot het moment dat ze gaat lopen. Dan ligt hij mooi omdat de rug een eindje omhoog komt.

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:03

Lolala73 schreef:
Eindelijk mijn zadel is binnen, wat ben ik er blij mee! Wel even wennen maar dat gaat vast goed komen!
[ [url=m/8hwTqs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ESH7SY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een onwijs mooi zadel heb je!
Mag ik vragen welk merk dit is?

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:06

Ik lees hier voor het eerst even mee!
Wat een ontzettend leuke zadels komen er voorbij.
Jammer dat er minder bruine zadels zijn dan zwarte.
Ooit zou ik zelf nog eens een cognac kleurige willen.
Iemand enig idee of JC deze eentje heeft?

Heb nu een JC zadel ( zwart ) en ben daar zeer tevreden mee!

daniquend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:12

Ik ben gek op bruin! En jeetje wat komen er mooie zadels voorbij! Zelf trotse eigenaar van een bruine barefoot londen. Welke helaas toch te koop staat... Maar mijn nieuwe zadel wordt zeker weer bruin! Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:13

Ik heb een zwart met bruine Wow.

Blijft mooi.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:47

Afbeelding

Mijn paardje met haar Harry Dabbs zadel. Deze is van kalfsleer, nu ongeveer een jaar in gebruik.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:37

anjali schreef:
Een vraag die niet met de kleur te maken heeft maar wel met een verschil tussen vroeger en nu: vroeger werd me geleerd dat een zadel als het op het paard ligt niet mag steigeren of duiken. M.a.w. voorkant en achterkant moeten even hoog zijn. En momenteel zie ik vrijwel alleen zadels die dus duiken. Kan iemand me dat uitleggen? Die van mezelf overigens niet want ik heb een oud zadel gekocht met een ouderwetse vorm.Merk: Beauty.

Pfiff beauty! Grappig. Je moet niet alleen naar het zadel kijken. Soms heeft een paard een holle rug. Soms recht. De rug van het paard bepaald het zadel. Het hoort er zo op te liggen dat het diepste punt van het zadel ook echt het diepste punt is. Ik probeer dat meestal te laten zien.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:38

scheffersxx schreef:
Ik lees hier voor het eerst even mee!
Wat een ontzettend leuke zadels komen er voorbij.
Jammer dat er minder bruine zadels zijn dan zwarte.
Ooit zou ik zelf nog eens een cognac kleurige willen.
Iemand enig idee of JC deze eentje heeft?

Heb nu een JC zadel ( zwart ) en ben daar zeer tevreden mee!

Volgens mij wel?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:47

lailapri schreef:
Wat noem jij duiken, heb je voorbeeld foto's? Ik zie het ook wel eens maar soms vertekenen de diepe zitten ook en moet ik even drie keer opnieuw kijken om iets zinnigs te zeggen. Ik denk ook dat je naar zadel in beweging en op stand moet kijken wil je wat kunnen zeggen. Welshje hier heeft zadel dat achterover kiept tot het moment dat ze gaat lopen. Dan ligt hij mooi omdat de rug een eindje omhoog komt.

Ik kan helaas geen foto's plaatsen. Ik bedoel met duiken dat de voorboom heel laag is en de achterboom veel hoger, zoals een stoel! Met rugleuning dus. Je hebt gelijk dat het beeld in beweging heel anders kan worden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:57

Hier is wel Eens een duikend zadel maar meestal dan ook de zadelpasser al gebelt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:12

melrovers schreef:
[ [url=m/Elv0zC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn paardje met haar Harry Dabbs zadel. Deze is van kalfsleer, nu ongeveer een jaar in gebruik.

Die is echt prachtig Marielle :) ! <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:22

ik heb sinds enkele maanden een bruine tekna S_line met kalfslederen zitting :D Zeer teveden met mijn zadel :D Helaas geen goede foto.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:26

Ik heb een donkerbruin dressuur zadel van equestor type levade.
Heb het zadel nu zo'n 6 jaar en het ziet er nog steeds prima uit! Krasjes zie je wel snel op bruin, maar ik poets ze ook zo weer weg.

Ben er na al die jaren nog steeds heel blij mee!

Ik vind ook de combinatie van bruin met koper heel mooi overigens!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:34

Ik heb ook nog bruin zadel van equestor. Al jaren oud maar gewoon nog mooi. De classic.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:45

Mijn bruin stubben zadel. Mooi chocolade bruin, helaas bij gebrek aan een paard hangt het zadel nu werkeloos in de kast (dus als iemand intresse heeft...)
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:51

Mijn bruine springzadel , hij is al wel oud maar omdat ik toch niet zo vaak spring hoef ik ook geen nieuwe.

( het zadel moest nog wel even naar voren op de foto :+ )

Afbeelding

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 18:18

scheffersxx schreef:
Lolala73 schreef:
Eindelijk mijn zadel is binnen, wat ben ik er blij mee! Wel even wennen maar dat gaat vast goed komen!
[ [url=m/8hwTqs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ESH7SY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een onwijs mooi zadel heb je!
Mag ik vragen welk merk dit is?

Het is een Ninon Schutte zadel!

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:39

Mijn Brandt zadel, kleur chestnut met een zwart lakke bies. Nog steeds erg blij mee dat ik geen zwarte heb gekozen :D
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:40

Ik had een bruin zadel .
Maar nu ik aan een andere moest heb ik toch maar weer voor zwart gekozen.
Maar wel met bruine accenten .
Maar mocht ik ooit weer meer gaan springen of ander zadel moeten hebben voor mijn puppy paard als t zadel van haar mamma haar niet past . Dan wellicht toch weer bruin .
Blijf t mooi vinden nl

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:43

Leuk al die bruine zadels! Hier voor mijn ene paard een donkerbruine vzh k&m met donkerbruin hoofdstel van de EJ. Zal binnenkort eens foto maken van de set.
Komt dit jaar een bruin dressuurzadel van jeremy rudge voor in de plaats met ivoor accentje.

Andere paardje die ik rijd heeft een beetje cognac kleurige set:

Afbeelding

Afbeelding