Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dieseltje09 schreef:Ik ben nog steeds opzoek naar een anatomisch hoofdstel ala de Rambo Micklem maar dan van goede kwaliteit(en ja ik heb een orginele micklem maar ik vind de kwaliteit echt om te janken voor dat geld!)
Daarbij een met RVS gespen en smaller leder.
Heb denk wel mijn perfecte hoofdstel gezien maar die is in Nederland bijna niet te krijgen en ziin gewoon stervens duur(daarbij is het online bestellen en na mijn Rambo debakel qua kwaliteit durf ik dat niet meer zo goed aan)
En eigenlijk mis ik de blinde suitingen aan het bakstuk...
[ Afbeelding ]
Rena100 schreef:Ik denk dat er echt wel een markt is voor een zelf samen te stellen hoofdstel. Een beetje het idee als je een laars van Petrie samenstelt op hun website, maar dan voor hoofdstellen.
Kleuren, maten en typen neusriemen, frontriemen, kopstukken enz. Lijkt mij echt ideaal. Wie gaat mijn mooie plan uitwerken?![]()
Benfan schreef:dieseltje09 schreef:Ik ben nog steeds opzoek naar een anatomisch hoofdstel ala de Rambo Micklem maar dan van goede kwaliteit(en ja ik heb een orginele micklem maar ik vind de kwaliteit echt om te janken voor dat geld!)
Daarbij een met RVS gespen en smaller leder.
Heb denk wel mijn perfecte hoofdstel gezien maar die is in Nederland bijna niet te krijgen en ziin gewoon stervens duur(daarbij is het online bestellen en na mijn Rambo debakel qua kwaliteit durf ik dat niet meer zo goed aan)
En eigenlijk mis ik de blinde suitingen aan het bakstuk...
[ Afbeelding ]
Ik ga er in mee dat de Micklem tegenvalt als je kijkt naar de prijs. Het leer was best hard en moest goed gevet worden en gemanipuleerd om soepel te worden. Daarbij valt hij vaak raar (de keelriem/neusriem, zelfs de frontriem te klein) en valt de release voor het bitloos rijden (bv sidepul.. .want die heeft geen release) erg tegen. Ik had veel meer veracht, desondanks ben ik er tevreden mee.. maar ik vraag me af of ik hem had gekocht als ik had geweten hoe hij zou tegenvallen.
dieseltje09 schreef:Benfan schreef:
Ik ga er in mee dat de Micklem tegenvalt als je kijkt naar de prijs. Het leer was best hard en moest goed gevet worden en gemanipuleerd om soepel te worden. Daarbij valt hij vaak raar (de keelriem/neusriem, zelfs de frontriem te klein) en valt de release voor het bitloos rijden (bv sidepul.. .want die heeft geen release) erg tegen. Ik had veel meer veracht, desondanks ben ik er tevreden mee.. maar ik vraag me af of ik hem had gekocht als ik had geweten hoe hij zou tegenvallen.
Ja ik olie me gek inderdaad om er nog een beetje wat van te maken... Nee ik had er zeker niet voor gekozen als ik het van te voren had geweten dat het zo erg zou zijnDan had ik liever even door gespaard en inderdaad voor een PS of Sweden gegaan.
Bitloos is qua release inderdaad heel matig, uitgezonderd inderdaad de sidepull maar kom ik het centraal topic zeer regelmatig tegen dat de ring afscheurt...
idefix4 schreef:Ik ben ook benieuwd...
Ik maak zelf hoofdstellen van AAA kwaliteit. Heb ik geleerd in Engeland.
Ik heb een onderzoek gehoord in Engeland. De lage neusriem is het beste, verder is het drukpunt onder de frontriem. En 2e is de Mexicaanse neusriem. Ik vind een hoofdstel van goed leer belangrijk. En dat de bling blijf zitten. Dat doet de mijne dus ook gegarandeerd.