Paard en zadel te breed voor ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:14

pleiada schreef:
Ik dacht misschien dat je dacht dat de onderste foto waar je de verdikking ziet de bovenkant was..
Dat dacht ik idd :) en áls ik er eentje had zou ik dat zeker eens uitproberen :D

@veulen: ja hoor die hebben ze nog :)
http://www.hmsaddles.com/collections/al ... er-english

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:22

DubbelDun schreef:
pleiada schreef:
Ik dacht misschien dat je dacht dat de onderste foto waar je de verdikking ziet de bovenkant was..
Dat dacht ik idd :) en áls ik er eentje had zou ik dat zeker eens uitproberen :D

@veulen: ja hoor die hebben ze nog :)
http://www.hmsaddles.com/collections/al ... er-english

Vanmorgen stonden alleen de topper, seatbonesaver en 2 zadels op die site... Blijkbaar een foutje :D
(Wel top, deze producten blijven een aanrader!)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:35

[/quote]Dat dacht ik idd :) en áls ik er eentje had zou ik dat zeker eens uitproberen :D

Haha ja als ik nog een zadel had waar hij op paste zou ik het inderdaad wel proberen :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:36

Ik lees ook even mee. Ook iets met een erg brede tinker (boommaat 43) en last met breed zitten. :)

Alles wat ik hier heb gelezen vertelde mijn zadelmaker mij ook. Met proef rijden heb ik op een Albion zadel gereden. Dat zat het meest comfortabel, maar ik had het geld er niet voor.

Zelf heb ik eens met beugels gereden die de gehele voet ondersteunen om wat spanning van de heupen af te halen. Dat heeft bij mij erg geholpen!
http://www.goedhard.nl/index.php?item=k ... 54&lang=nl

Swift

Re: Paard en zadel te breed voor ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:29

Ik zit op mijn mega brede Haf het fijnst op de Ghost Quilty, mijn normaal gebouwde IJslander heeft een Ghost Quevis en onze redelijk ronde kruising C-pony heeft een Quilty piccolo. Ik vind zadels met korte zweetbladen zelf heel prettig maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik heb ook ooit een hipsaver gehad maar dat maakte voor mij nauwelijks verschil helaas... Voor mij is bij mijn Haf de Ghost echt de enige manier om echt pijnvrij te rijden.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:44

Geen eigen paard meer, maar door artrose kan ik ook niet makkelijk op brede paarden rijden. Al is bij mij met name langdurig stappen heel pijnlijk. Dan kom ik bijna niet meer van het paard af. Ik lees dus even mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:02

Ik heb grote beugels ook ja. Van die spaanse vaquero beugels.

Wat is de vulling van de hipsaver van HM? Heb nu zelf dus iets gemaakt (weer aangepast, want vanmorgen was geen succes), maar ik vrees dat het schuimrubber te zacht is. Daar zak he te veel in weg en dat gaat schuren aan de doos := :(

Ik heb zelf ook nog traagschuim liggen. Dus dat kan ik ook nog proberen. Maar ben wel venieuwd wat er in die van HM zit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:05

Swift schreef:
Ik zit op mijn mega brede Haf het fijnst op de Ghost Quilty, mijn normaal gebouwde IJslander heeft een Ghost Quevis en onze redelijk ronde kruising C-pony heeft een Quilty piccolo. Ik vind zadels met korte zweetbladen zelf heel prettig maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik heb ook ooit een hipsaver gehad maar dat maakte voor mij nauwelijks verschil helaas... Voor mij is bij mijn Haf de Ghost echt de enige manier om echt pijnvrij te rijden.

Die Ghost Quilty zie ook ook wel zitten. In het wol dan. Ik ga hem echt uitproberen als mijn eigen freubelwerk niks wordt. En ik ben ook benieuwd naar die hipsaver.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:08

Fabster schreef:
Wat is de vulling van de hipsaver van HM? ......Ik heb zelf ook nog traagschuim liggen. Dus dat kan ik ook nog proberen. Maar ben wel venieuwd wat er in die van HM zit.
Er zit traagschuim in. Maar dat spul heb je in een hoge sterkte nodig als het zo dun is anders heeft het geen nut.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:11

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:54

Ik heb een traagschuim sjabrak. Gebruik ik toch niet, dus kan omgebouwd worden, eventueel. Zal geen hoge densiteit hebben. Maar probeer eers mijn gewone schuimrubbertje nog een x.

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:58

Ik ben zelf langere tijd op zoek geweest naar een fijne seatsaver vanwege rugproblemen. Nu weet ik dat je geen rugproblemen hebt, maar Cashel heeft verschillende soorten seatsavers voor zowel engelse als westernzadels. Zij hebben seatsavers in hun collectie die lijken op een seatsaver op de foto die je eerder plaatste.

Hier zijn er verschillende te koop: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section=Shop&SubSection=Category&CatID=9&SubCatID=20

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 10:46

Dat is ook een goeie, ja! Hou ik ook even in het achterhoofd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 12:51

Afbeelding

Ik heb hem voorlopig even zo. Alleen mijn bontje past er nu niet meer overheen. Ik weet niet hoe zo n ding heet, maar zo n schaapswollen hoes over het hele zadel. Dat is lekker stroef en dat is vooral weer fijn bij een paard die nog wel eens plotseling opzij springt.

Heb er vanmorgen een kort ritje mee gemaakt. Om het echt te testen, moet ik er een langere rit mee maken. Even zien wat dat doet met de plasser :D

Maar nu heel wat opties achter de hand. Dat is wel fijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:50

Gisteren voor het eerst een lange rit gemaakt met mijn eigen gebouwde zadelopbouw en ik heb zóveel minder last! Ben ik echt heel blij mee. Ik voel het nog wel, maar hier kan ik goed mee leven. Het is voor het plasserdeel eigenlijk nog net niet, dus ik ga diezelfde opbouw nog een keer van traagschuim maken. Kijken of dat beter gaat. En als dat goed gaat, laat ik hem netjes bekleden door een zadelmaker.

Hopelijk wordt volgende week mijn oude zadel verkocht, want ik wil toch ook graag voor doe Ghost kijken. Maar hier kan ik al aardig mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:48

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 15:31

Ik zie alleen een seatsaver voor dressuur of veelzijdigheidszadel. Of kijk ik verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:46

Fabster schreef:
Ik zie alleen een seatsaver voor dressuur of veelzijdigheidszadel. Of kijk ik verkeerd?

Als je op de link klikt en dan naar onderen scrolt zie je de foto die ik bedoel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:53

Vooral die opengereden benen zijn erg 'fris' om te zien :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 16:34

Ik zag wel die benen ja, maar geen seatsaver. Ik heb nog een x gekeken, maar ik zie het echt niet. Kun jij een foto van de seatsaver plaatsen? Of moet ik in de link nog ergens iets openen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:47

Dat zwarte ding met die flappen die naar beneden lopen :)

Afbeelding

Officieel heet ie FastFabrics seatsaver , maar in de jpg staat ie als Bumnah :+
(Numnah is op zijn engels een zadeldekje en Bum hoeft geen verklaring... toch :D )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:11

Ah, die! Ik was al aan het googlen geslagen en deze kwam ikook tegen, ja. Zou inderdaad iets kunnen zijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:35

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:59

Maar dat is m niet. Die is voor een engels zadel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:12

Ik kan nergens een westernmodel vinden.