Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij gaf aan dat ik er best mee kon rijden dus er op gestapt. Laat ik het zo zeggen: dit is niet mijn type zadel. Heel breed in de twist, wrongen sloten niet aan...Absoluut niet het 'wauw'-gevoel wat ik bij het AB-zadel had. Maar goed, ging er om wat mijn paard zou doen en of dit zadel dan een betere optie zou zijn. Maar helaas, Max vertoonde het zelfde (staak)gedrag als onder het AB-zadel en later bij mijn KN. Het geeft toch wel te denken dat hij bij zulke verschillende zadels hetzelfde (staak)gedrag laat zien
Zou het toch gedrag zijn??? Deze zadelmaker dacht van wel, maar gaf vervolgens wel aan dat het niet aan mij (rijtechnisch) zou liggen. Kwestie van 'oppakken en doorrijden' dus. Voelt bij mij intuitief niet helemaal goed...Hij gaf wel de mogelijkheid om een zadel te huren, een andere dan waar ik mee gereden heb. Alleen heeft hij nu geen huurzadels liggen, dus daar zou ik dan weer op moeten wachten.
Ik vond de man zelf in ieder geval erg kundig en ervaren overkomen.
Kijk er niet heel erg naar uit met zijn enorm hoge schoft en staakgedrag, maar we zullen zien...Veearts dacht ook nog aan uitverdoven van de rug of taping.
AB wel gemaild met de vraag of ze mijn KN weer kunnen rechtmaken. En dan kijken of ik Max toch nog daarmee op kan pakken. En ondertussen duimen dat het nieuwe zadel snel komt én goed ligt én mijn paard er onder wil lopen!
Blijft dus een lastig en moeilijk verhaal, mede omdat ik er helemaal niet van overtuigd ben dat dit nou puur 'gedrag' is.
Dat is dan na 25 weken wachten
Levering blijkt zo lang te duren omdat er voor mijn paard speciale kussens gemaakt moesten worden, vanwege zijn moeilijke pasvorm. Daar moesten aparte patronen voor gemaakt worden. Ik hoop en ga er dus vanuit dat ik straks een perfect passend zadel heb
Nu had AB geadviseerd om bij levering een zadeldrukmeting (met sensoren) te laten doen. Ik lees wisselende verhalen over zo'n meting. Schijnt behoorlijk afhankelijk te zijn van allerlei factoren. Een stalgenoot van mij heeft veel baat bij zo'n meting gehad. Zij heeft het laten doen op de kliniek in Bodegraven, waar werd samengewerkt met Van Rijs. Uit navraag blijkt zo'n meting 150 euro te kosten en alleen op de kliniek te kunnen.
Qua service is alles ook zeer netjes geregeld dus uiteindelijk ben ik alsnog een tevreden klant