Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maaiike94 schreef:Ik ben geen fan van de longeerhulp, ik zie vaak dat er telkens rukjes in de mond gegeven worden en daarnaast zakt mijn paard bij het longeren zelf al in de positie die de longeerhulp (standje stofzuiger).
Daarom gebruik ik de pessoa, heeft imo meer nut omdat de achterhand hiermee extra geactiveerd wordt en niet alleen gefocust wordt op de houding van het hoofd.
Maaiike94 schreef:Heb je de Thorowgood op een paard met spieratrofie? En wat voor verschil zit er tussen de K&M en Thorowgood, alleen het materiaal?
MarChak schreef:Heb je al eens gedacht aan een WoW zadel? Panelen (kussens, gevuld met foam en aanpasbare lucht) in verschillende lengtematen, hoogtes, diktes, kamerbreedte, én met tab (bevestigingspunt op de boom), zodat er ruimte is voor de hoge schoft, en ruimte (door de lucht) voor groei van de bespiering.
Kopijzers verwisselbaar dus ook daarin wordt voorzien.
Zittingen zijn voor de ruiterkant ook in verschillende dieptes beschikbaar.
Verdiep je eens in het concept, en je kan altijd een passessie doen door een wow-fitter waarbij wordt gekeken welke onderdelen voor jouw paard (en jouw zit) nodig zijn.
Edit: ook later kan het zadel altijd weer met andere onderdelen worden aangepast.