Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melissapupa schreef:zo vlak als het kan en worgen zo klein als het kan.
ik wil mijn paard onder me voelen met mijn eigen (goede) zit.
Kinke schreef:brrr…verschrikkelijk zo'n diepe zit en dikke wrongen. En een zo'n 'plak'rijbroek maakt het nog erger. Is ook niet logisch dat men denkt daardoor stiller te zitten. Je kunt daardoor niet bewegen met je paard en wat is stilzitten? Juist…synchroon bewegen met je paard.
daar gaat mijn droomwens......

moonfish13 schreef:Het liefst vrij vlak met niet teveel wrong.
Ik krijg last van zadels die mij in een houding zetten.
Peelie schreef:Tjah , daar ben ik het dus niet mee eens als je als een hark zit, zit je als een hark. Daar gaat een diep zadel niks aan veranderen.
Als je lekker zit in een diep zadel, zal je automatisch ook beter gaat zitten omdat het comfortabel is. Als je lekker zit op een plat zadel, dan zal je daar beter in zitten.
Een onafhankelijke zit staat daar los van van.
maralyn schreef:Mijn rug wordt hol getrokken. Mijn heupe niet op de juiste hoek en mijn knieen worddn uit een getrokken.
Mijn tenen gaan naar buiten en ik kan mij niet meer bewegen.
Dát gebeurd er met mij op een diep zadel net veel wrong.
Wég ermee...
Platte zit.. minder wrong en ik zit weer heerlijk.
Zachte zit? Dat is een must! Maar diep? Noooooo way.
Ik krijg daar pijn van.
Leren zitten moet je maar leren zonder steun...
Waves schreef:Peelie schreef:Tjah , daar ben ik het dus niet mee eens als je als een hark zit, zit je als een hark. Daar gaat een diep zadel niks aan veranderen.
Als je lekker zit in een diep zadel, zal je automatisch ook beter gaat zitten omdat het comfortabel is. Als je lekker zit op een plat zadel, dan zal je daar beter in zitten.
Een onafhankelijke zit staat daar los van van.
Dat geloof ik niet. Als jij gedwongen wordt om de komende 3 maanden intensief met barebackpad te gaan rijden dan garandeer ik jou dat je niet meer als een hark zit en een fantastische onafhankelijke zit hebt daarna.
Waar je op zit heeft wel degelijk invloed op je zit.
Starbreeze schreef:Vastzetting van houding? Ik kan gewoon bewegen hoor!
maralyn schreef:Starbreeze schreef:Vastzetting van houding? Ik kan gewoon bewegen hoor!
Ik niet... niet met wat ik zou willen.
Daarnaast... als jij je als ruiter bewust bent van je houding... en niet om die reden dat zadel gekocht hebt. Hoef je je ook niet aamgesproken te voelen hoor.
Mensen die roepen day ze niet door kunnen zitten...
Die moeten eens gaan nadenken over het gebruik van eigen lichaam
maar ik ga wel voor comfort, een zadel wat perfect in balans ligt (niet in mijn profiel kijken want dat zadel lag alles behalve goed) en waarop ik een schouder-heup-hak lijn kan maken.