barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: barato zadel kapot en GEEN geld terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:30

Ibonn.prijs van een zadel zegt niks. Ik heb er een gehad van 2000 euro en bleek ook ongeveer zo in elkaar te zitten. Van buiten prachtig zadel maar van binnen, boom, vulling en opbouw om te janken. Merk is inmiddels opgedoekt en verkoopt inmiddels onder een andere naam met dezelfde initialen en voor genoeg geld. Ben heel benieuwd of die zadels ook nog in argetinie gemaakt worden.,

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:47

vencedor schreef:
Ibonn.prijs van een zadel zegt niks. Ik heb er een gehad van 2000 euro en bleek ook ongeveer zo in elkaar te zitten. Van buiten prachtig zadel maar van binnen, boom, vulling en opbouw om te janken. Merk is inmiddels opgedoekt en verkoopt inmiddels onder een andere naam met dezelfde initialen en voor genoeg geld. Ben heel benieuwd of die zadels ook nog in argetinie gemaakt worden.,

Welke zadels zijn dat? Ik moet binnenkort op zoek naar een zadel voor mijn ene jonge paard en wil dan niet graag zo'n zadel hebben. Mag ook via PB als je het hier niet wil noemen!

joshi_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:01

Kan je niet iets doen omdat ze je bedonderd hebben?
Ik weet zelf nog niks van de "grote mensen wereld" maar zoals ik het lees hebben ze je gewoon bedonderd omdat het zadel is gerepareed met nietjes terwel ze je een goed en "heel" zadel voorschotelde.
Kan je daar geen aanklacht tegen fraude doen ofzo?

(zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van, ben zelf ook nog maar een kind _O- )

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:05

Even advocaat van de duivel.. Iedereen loopt wel Epplejeck als z'n geheel afkraken, maar het was maar 1 kassiere die blijkbaar de regels niet kent.

Zoals ik al eerder zei, met het hoofdkantoor valt vaak een hele hoop meer te regelen dan met de meiden aan de kassa in de winkel.
en dat terwijl ze in de vacatures steeds vragen naar klantvriendelijk personeel met verstand van de pasrdenspullen...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:06

joshi_lotus schreef:
Ik weet zelf nog niks van de "grote mensen wereld" maar zoals ik het lees hebben ze je gewoon bedonderd omdat het zadel is gerepareed met nietjes terwel ze je een goed en "heel" zadel voorschotelde.

(zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van, ben zelf ook nog maar een kind _O- )

Dit si niet gerepareerd, dit is hoe het zadel is, dus geen fraude. De garantie is verlopen, dus helaas moet het bedrijf niets doen, als ze met een oplossing komen is dat heel netjes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:26

Zoe_97 schreef:
joshi_lotus schreef:

Dit si niet gerepareerd, dit is hoe het zadel is, dus geen fraude. De garantie is verlopen, dus helaas moet het bedrijf niets doen, als ze met een oplossing komen is dat heel netjes.

En dat is dus niet waar. Je hebt als consument recht op een deugdelijk product. Dat is een product wat geschikt is voor het doel waarvoor het gemaakt is, en wat een 'normale' levensduur heeft met normaal onderhoud. Wat normaal is verschilt van product tot product. Ondanks wat mensen denken houdt de verantwoording van het bedrijf dus niet op zodra de garantie verloopt.

Stel jij koopt een wasmachine. Van een wasmachine mag je verwachten dat je er je kleding, lakens etc. in kan wassen. Je mag ook verwachten dat ze minimaal 6 tot 10 jaar mee gaan. De eerste 2 jaar heb je garantie. Als binnen die 2 jaar je waterslang barst dan zal de leverancier die binnen de garantie moeten vervangen. Na die 2 jaar kan een leverancier bijvoorbeeld aangeven dat een waterslang geen onderdeel is wat 6 jaar mee gaat i.v.m. met kalk etc. Maar als de trommel uit jouw wasmachine valt dan heb je er recht op dat de leverancier dit repareert, omdat de trommel van je wasmachine niet na 2 jaar er al uit hoort te kunnen vallen. Het product is dan ondeugdelijk.

Hetzelfde geld voor dit zadel. Stel dat de TS er een jaar garantie op had. Ze mag dan verwachten dat het zadel het eerste jaar niet spontaan stuk gaat. De gaatjes van haar singelstoten horen niet uit te scheuren, de voortuigoogjes mogen niet loskomen. Na dat jaar kan de leverancier zich beroepen op het feit dat de TS had kunnen weten dat, gezien de verkoopprijs, dit zadel geen 50 jaar mee zou gaan en dat dit normale slijtage is.
Echter, als de hele boom eruit valt, de stijgbeugelophanging afbreekt of de hele singelophanging eraf komt is er sprake van een ondeugdelijk product, want de normale levensduur van dit zadel is langer dan een jaar, zelfs bij deze aankoopprijs. De leverancier hoort dit te repareren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:27

Froukje schreef:
Even advocaat van de duivel.. Iedereen loopt wel Epplejeck als z'n geheel afkraken, maar het was maar 1 kassiere die blijkbaar de regels niet kent.

Zoals ik al eerder zei, met het hoofdkantoor valt vaak een hele hoop meer te regelen dan met de meiden aan de kassa in de winkel.
en dat terwijl ze in de vacatures steeds vragen naar klantvriendelijk personeel met verstand van de pasrdenspullen...

Dat is mijn ervaring niet iig...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:43

Daar ben ik het geheel mee eens vjestagirl.

Dreig anders eens met je rechtsbijstandsverzekering, of je die nu hebt of niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:45

Ben wel benieuwd wat het telefoontje naar het hoofdkantoor heeft opgeleverd, TS?!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:03

Ik vind dat je van een goedkoper merk product kunt verwachten dat slijtage sneller gaat en je er minder lang mee doet als een duurder merk. Maar je mag toch wel verwachten dat het veilig is en dat ziet het er zeker niet uit. Gezien hun reactie zien ze zelf ook in dat Barato geen degelijk merk is, gek dat ze het evengoed verkopen dan, je zou denken dat je toch achter het product dat je verkoop staat.

Ik ben benieuwd hoe ze gereageerd hebben, social media doet vaak wonderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:55

Hoe is het afgelopen, TS?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:15

Als ik je een tip mag geven,rij er helemaal maar niet meer mee. Heb ook zo'n zadel gehad van barato, zonder dat het zadel gevallen is,is de boom gebroken. Mijn zadelmaker raadde t me af er ooit nog eens een zadel te kopen. Hopelijk krijg je t opgelost.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:21

Ik denk toch dat de service heel erg afhankelijk is van wie in de winkel staat. Er is blijkbaar geen eenduidig beleid.

Met de rijlaarzen van mijn dochter die steeds weer stuk gingen hebben ze meegedacht en meegeholpen. Dat was in Breda. Ben daar nooit met een kluitje in het riet gestuurd. Toch hebben ze daar ook meisjes werken die werkelijk van toeten nog blazen weten. Ik ben oud en wijs genoeg om hun verkeerde adviezen te negeren maar investeren in de opleiding van het personeel zou geen overbodige luxe zijn.

Hoor van andere filialen hier op bokt hele andere negatieve verhalen.

Misschien moet ej toch eens kritisch kijken naar het personeel wat ze aannemen en daarna, zoals ik hier boven al zei, eens investeren in opleiden en begeleiden.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:54

Ben ondertussen ook erg benieuwd hoe het is afgelopen. Heeft epplejeck een passende oplossing geboden?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:04

Jammer dat ts niet meer reageert..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:13

Zelf alles behalve een fan van EJ... Maar dit is toch echt schandalig... En dan ook nog eens zo'n prijs vragen voor zoiets :') Tjah... (Eerlijk is eerlijk, bij mij gaat alles van EJ zo snel stuk... dus ik kom er niet meer.... Mede door het personeel. Sommige zijn heel onkundig, komen met de meest rare dingen aan en sommige zijn gewoon ronduit lomp.... Zadels net op stal allemaal gestolen, en hij ging vertellen hoe blij die daar mee was, meer omzet... Toen dus meteen naar een andere winkel gegaan... :+

Ben benieuwd of het opgelost is, en waarom ze dingen verkopen waar ze zelf niet achterstaan... Dat zegt toch al genoeg? :S

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:20

Barato, de naam zegt het al: Goedkoop.
Goedkoop flutspul! Ik zou mooi terug gaan ermee en dan toch maar ff sparen/kijken voor een kwalitatief beter zadel?
Ook niet kopen bij de zadelmarkt, reinste troep!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:36

Belachelijk. Ik zou me doodschamen! Zo zit het bij alle zadels overigens bevestigd, maar dan zitten er vaak ook nog schroeven en nietjes in. Bij de echt goeie wordt het echt op de boom gemaakt dat ze aan 2 kanten vast zitten.

Je kan ze hier aansprakelijk stellen. Het is onveilig en ondeugdelijk.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 18-06-15 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame verwijderd

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 02:50

Percy schreef:
Ik denk toch dat de service heel erg afhankelijk is van wie in de winkel staat. Er is blijkbaar geen eenduidig beleid.

Met de rijlaarzen van mijn dochter die steeds weer stuk gingen hebben ze meegedacht en meegeholpen. Dat was in Breda. Ben daar nooit met een kluitje in het riet gestuurd. Toch hebben ze daar ook meisjes werken die werkelijk van toeten nog blazen weten. Ik ben oud en wijs genoeg om hun verkeerde adviezen te negeren maar investeren in de opleiding van het personeel zou geen overbodige luxe zijn.

Hoor van andere filialen hier op bokt hele andere negatieve verhalen.

Misschien moet ej toch eens kritisch kijken naar het personeel wat ze aannemen en daarna, zoals ik hier boven al zei, eens investeren in opleiden en begeleiden.

Maar dat is denk ik bij de meeste grote ketens.
Bij Hypo lopen ook verkopers rond waarvan ik denk, geef aub geen advies maar hou het bij rekken netjes houden.

Zelf heb ik tot nu toe wel goede ervaring met de service van EJ.
Ben dan ook wel weer benieuwd hoe het hier verder is gegaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:08

KimD schreef:
2 jaar garantie TENZIJ anders aangegeven. ;) Zou leuk zijn als we overal 2 jaar garantie op zouden hebben. :=

Hier ga je denk ik geen oplossing vinden, EJ staat in hun recht.

absoluut niet. Want je hebt te maken met een verwachte levensduur. Dat is langer dan 15maanden. Dus hup rechtsbijstand erop. Is bovendien nog gevaarlijk ook. Als je naar de foto kijkt zie je dat de rest van het zadel er nog supergoed uitziet, dus het is niet dat er slorgdig mee omgegaan is.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 13:44

Ik heb geld terug gekregen uiteindelijk.
Vaak moeten bellen.. Ook ben ik erop gewezen nu ze het opgelost hebben ik mijn berichten moest verwijderen...

En hierbij wat geld gelegd en een passend rossner zadel gekocht voor mij en mijn haflinger.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:48

Berichten van bokt? Hebben ze die mee gelezen ?

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:56

Fijn dat je wel geld terug hebt gekregen uiteindelijk! Wel echt een rot service hebben ze inderdaad..

@ Mioux, er zitten sommige mensen/medewerkers van Epplejeck inderdaad op Bokt. (Er is ook een Epplejeck account)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:13

maar wat jammer zech, eens op internmet, altijd op internet, je kan heel akkelijk via een site oude (verweiderde) dingen opzoeken

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:22

Denk dat je even een mod moet vragen om dat te doen. Netjes dat je uiteindelijk wel het geld hebt teruggekregen