marviefox schreef:mariettek schreef:Zonder met een belerend vingertje te willen wijzen: heb je al eens aan boomloos gedacht?
Ik wil je niks opdringen, maar die beslissing bespaart mij nu 4x per jaar de zadelmaker laten langs komen voor bijvullen of controleren. Zeker als je paard in bespiering verandert (bijv door weer te starten na een lange rustpauze) is het ideaal. Hoeft natuurlijk niet, maar is misschien handig om in je gedachtengang mee te nemen
Ik heb wel een hele tijd boomloos gereden, ik zat heerlijk, maar voor paarden met een hoge schoft drukt het boomloze al heel snel op de schoft. Toen kon ik weer niet rijden vanwege een giga drukplek....dat was een hele nare ervaring.
Heb ook wel gereden met een longeersingel en een dekje eronder, dat was vooral voor mezelf vervelend i.v.m. haar rechte rug Hahaha. Dan voel je de ruggegraat heel erg.
Overigens lag bij mijn paard ook een kent en masters (1100) goed, want inderdaad, met een rechte rug is het heel lastig een passend model te vinden. Ik vond alleen zelf de kent en masters niet fijn zitten.
Sorry voor mijn late reactie, ik was het topic uit het oog verloren. Mijn ruin heeft een hele hoge schoft, wat lastig kan zijn met zadels. Ik heb nu een Barefoot met dubbele inlages in de pad. Daarbij een Fairfax singel en ik heb nog nooit zo lang zonder problemen kunnen rijden.
Ik was het gedoe met zadelmakers echt wel zat. Hoe vaak ik niet heb gehoord: "Het zadel ligt toch echt voor 99% goed, wat vreemd dat hij er last van heeft..." En andere opmerkingen, hebben mij laten overstappen op boomloos.
Ik hoop dat je een fijn zadel kunt vinden!