Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:41

hotchocolat schreef:
Toch zijn de benen niet warm en de gallen worden bij mijn paard bij het gebruikt van de beschermers minder.

Dat laatste vind ik niet zo gek, warmte bevordert de bloedsomloop en daarmee de afvoer van het vocht in de gallen. Overigens is peestemperatuur zeer moeilijk te meten met je eigen handen. Daarvoor moet je eigenlijk met geijkte apparatuur meten.

Flabbergast

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:28

Stalgenootje heeft deze beschermers ook, de ijzeren dingetjes waar je de riempjes aan klikt lieten na een week al los. En de voering zitten nu na een aantal weken scheuren in.
Erg zonde, aangezien ze toch behoorlijk wat kosten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:46

EsmeeBlom schreef:
Stalgenootje heeft deze beschermers ook, de ijzeren dingetjes waar je de riempjes aan klikt lieten na een week al los. En de voering zitten nu na een aantal weken scheuren in.
Erg zonde, aangezien ze toch behoorlijk wat kosten.

Dit valt wel onder de garantie. Zelf zou ik dit bij Back on Track voorleggen

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 19:35

Volgens Back on Track worden de benen niet te warm. De ventilatie van de Royal Work Boots is goed. Nou moet ik zeggen, ze leken inderdaad enigszins ventilerend. Of de benen in praktijk daadwerkelijk niet te warm worden kan ik niet zeggen, bij mij passen ze helaas niet. De cob was echt zo strak, kreeg ze niet eens dicht. Een maat groter durfde ik niet te passen, die zouden veel te lang zijn. De cob was namelijk van lengte wel goed.

Verder heb ik wel goede ervaring met Back on Track, alleen helaas niet met de Royal Work Boots.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:11

En de gewone peesbeschermers van back on track? Daar zitten geen ventilatie gaten in. Heb je die geprobeerd?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:50

@2005: zelfde met de maatvoering had ik ook met de royals. Ga jij de 3 in 1 ook proberen?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:25

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:55

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:41

Ik heb de Royal tendon en de fetlock besteld. Ben benieuwd. Voor had ik gepast van iemand anders. Die zaten goed. Achter weet ik nog niet.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:25

Sjafrane schreef:
Ik heb de Royal tendon en de fetlock besteld. Ben benieuwd. Voor had ik gepast van iemand anders. Die zaten goed. Achter weet ik nog niet.

Oh als je ze hebt wil je dan een foto plaatsen als je paard ze om heeft ben erg benieuwd

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:02

Ik ben erg tevreden over de humane en paarden producten van Back on Track. Voor mijn paard heb ik de maasdeken + hals, dekjes en nek beschermer onder het halster.
Voor mijzelf shirts, sjaal, muts, zooltjes (aanrader! Wel dunne sokken dragen), onderhandschoenen (passen makkelijk onder rijhandschoenen van roeckl), rugbeschermer, legging en trui.
Ik merk zelf echt verschil, ook bij mijn paard. Paard is minder strak in haar rug en staat te slapen met de deken om. Kennis met rsi heeft de polsbeschermer gekocht en heeft veel minder klachten.
Helaas is het wel een kostbare hobby maar ik heb veel kunnen scoren met korting! :)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:41

Ik zal het proberen als ik ze binnen heb. Het lukt mij nooit zo goed foto's plaatsen :D

Ik heb meerder dingen van back on track
Voor mezelf t-shirts. En voor me pony heb ik nu de Royal stable boots, mesh deken+hals en straks ook de Royal tendon en fetlock. Ik wil eigenlijk ook nog graag de Suprema staldeken willen. Heb hem gepast alleen de maat viel raar opzich de deken was goed. Maar met de kruisingels kwam ik 20 tot 30 cm tekort. Heel jammer. Misschien nog een andere keer maatje groter proberen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:54

Ik kwam dit topic tegen en vragen over de stalbescherming, ik wil daar heel graag op reageren!
2 jaar terug is mijn merrie geopereerd aan haar achterbeen, een lang verhaal maar het komt erop neer dat ze slecht loopt als de peesschede vult. Daarom besloten om de hakbeschermer van back on track aan te schaffen die ze na het werken om krijgt.
Pony loopt weer als een zonnetje, het was net dat beetje dat ze nodig heeft om het makkelijker te maken. Ze moet namelijk spier blijven trainen om de last te kunnen compenseren, en nu gaat dat zonder kreupelheid :).
Absolute aanrader dus voor chronische problematiek.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:17

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:27

Zou ik niet doen die van de ej dat is naar mijn mening vragen om problemen , dat is heel wat anders als de stal beschermers van BOT.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:28

Dat durf ik niet te zeggen; het voordeel van back on track is dat ze niet enkel neopreen gebruiken, en dat staat bij die beschermers wel.
Verder moet ik de bescherming niet gebruiken als ze niet genoeg gelopen heeft die dag ( en dan bedoel ik los en niet onder het zadel) want dan heeft hij de mogelijkheid niet om te werken. Het rond scharrelen buiten zorgt voor stimulans en de bescherming houd de doorbloeding op gang, staat ze te veel stil merk ik geen verschil.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:54

Precies. Het is belangrijk dat het paard zelf beweegt. Dat geeft BOT ook aan, bij beweging heeft het meer effect. Ik heb zelf de zooltjes in mijn outdoorlaarzen. Met de vorst overdag had ik met goede ski sokken altijd koude voeten. Of ik nou liep, aan het rijden was of stil zat/stond, altijd koud. Nu heb ik de zooltjes en doe ik dunne sokken aan, een wereld van verschil! Tijdens het lopen en fanatiek rijden heb ik nooit meer koude voeten, maar ga ik een kwartier stil zitten, dan wel. Zodra ik wat rondloop is het snel weer warm maar de beweging is echt een belangrijk aspect. :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 12:38

Jotoma schreef:
@2005: zelfde met de maatvoering had ik ook met de royals. Ga jij de 3 in 1 ook proberen?

Nee, de full zijn te lang van de Royal Work Boots en ik ben bij de 3 in 1 bang dat deze ook te lang gaan zijn (heb de full bij een ander paard gezien en die heeft echt veel langere benen dan die van mij).

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:21

2005 schreef:
Jotoma schreef:

Nee, de full zijn te lang van de Royal Work Boots en ik ben bij de 3 in 1 bang dat deze ook te lang gaan zijn (heb de full bij een ander paard gezien en die heeft echt veel langere benen dan die van mij).

En deze dus ook niet geprobeerd?
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 9213/55416

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:24

Ik heb laatst bij de paarden drogist die 3 in 1 beschermers bekeken en ik vind ze vrij smal in de omtrek..

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:41

Ik heb sinds een tijdje de Royale work boots en de kogelbeschermers voor achter.
Op zich merk je wel verschil dat de benen er beter door zijn nadat je ze gebruikt hebt.
Ze zijn ook niet warm, zeker niet warmer dan bij andere beschermers. Wel de eerste keer dat je ze gebruikt maar dat staat ook aangegeven. Daarna blijven ze echter mooi koel.
Hoe dit in de zomer gaat weet ik nog niet. ( maar dat zal je dan bij elke andere ook hebben)
wel is het middelste bandje bij een wel erg straks. Na een paar x gebruikt te hebben werd dat wel beter echter bij mij bij de linker blijft die wat lastig.
ik heb daar al een melding overgemaakt maar nog (steeds) geen reactie mogen ontvangen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:58

@raamzicht: dat zijn de 3 in 1 waar we het over hebben ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:04

Ik heb de bruine beschermers (het spring en dresuur model) besteld, ben benieuwd of ze die al op voorraad hebben

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:08

Jotoma schreef:
@raamzicht: dat zijn de 3 in 1 waar we het over hebben ;)

Ah ok! :o? Had nergens die naam gezien. Wat zijn de andere 2 functies van de peesbeschermers?
Transport? En stal ook? Of?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:12

Back on Track heeft speciale stal beschermers en ook aparte transportbeschermers.
De 3 in 1 zijn gewone beschermers en nieuw sinds vorig jaar de royal serie.
Dit jaar komt er van de royal serie een bruine versie en hebben ze er nieuwe (simpele) achter beschermers bij.