Dressuurzadel trekpaard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Dressuurzadel trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 08:31

Ik heb volgens de maat van permicava.llo gemeten (maten op 10.50 , 15.5 en 20. 5 cm op twee plaatsen.
Ik heb ook gemeten met een draad van 42 cm zoals hier beschreven op bokt.
Ik heb nog geen wintecmeters geprobeerd, om die nu zo aan te schaffen ...
Het zadel in de link heb ik idd een pb van gehad, ik krijg straks nog daglichtfoto's en in principe hebben we bijna een deal :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:41

Die wintecmeter kunnen wij hier bij de meeste ruitersportzaken gewoon lenen.

Maar fijn dat je al zo'n beetje een deal hebt! Succes ermee.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:27

@Duhelo, mocht de deal niet doorgaan of als je toch een FlexEe wilt testen: er komt er normaal eentje hierheen, al ligt er nog geen datum vast. Heb nl. Fiona Meilink van Remedio gecontacteerd voor terug een clinic met de Equisimulator hier (zin om deel te nemen?) en zij heeft zowel haar eigen merk zadels als de FlexEe, en ze zou die dan meebrengen. We prikken zsm een datum.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:52

Waar zou die clinic plaats gaan vinden, hwn? Ik heb interesse in een FlexEe en heb daarover toevallig net vandaag contact gehad met Fiona.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:52

Ik ben van België, regio Kortrijk, dus wss niet bepaald bij jullie in de buurt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:56

Wat is de prijs voor die clinic?
Volgens de verkoopster is de flexee te smal voor nitsa, maar zou zv wel gaan voor,mina. Ik ben. Nu een ghost aan het testen (als je wil komen wevolgende dinsdag es langs met de paarden, dan kan je ook eens testen?), die ligt prima op mina, maar op nitsa moet ik heel erg aansingelen om niet rond te draaien. Ook zit die op nitsa te breed voor me.
Ik overweeg echter wel om de massimo te nemen voor nitsa,en eventueel een ghost of een flexee aan te schaffen voor mina ( als vast of als buitenrijzaeel, ik vrees dat de massimo te gedwongen zal zijn voor langere ritten)
Maar dat kan pas als mijn specialized en mijn wintecje verkocht is :)

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:51

Heb sinds deze week een Fryso zadel voor op mijn trekpaard !!! Super blij !!
Past perfect op Bo. Ik heb gekozen voor Fryso Legacy (diepe zit en flink wat kniewrong) een 18 inch fit 4. (Mijn trekpaard heeft nogal een sportieve bouw)

Met een fit 5 zit je goed voor een normaal gebouwd rond trekpaard, voor een tonnetje zou ik voor een fit 6 gaan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:14

Duhelo schreef:
Wat is de prijs voor die clinic?
Volgens de verkoopster is de flexee te smal voor nitsa, maar zou zv wel gaan voor,mina. Ik ben. Nu een ghost aan het testen (als je wil komen wevolgende dinsdag es langs met de paarden, dan kan je ook eens testen?), die ligt prima op mina, maar op nitsa moet ik heel erg aansingelen om niet rond te draaien.

Prijs staat nog niet vast.

'k Zal toch maar passen voor de Ghost: dinsdag hoefsmid, en heb woensdagavond examen, dus passen zal niet in de planning passen vrees ik

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 09:52

Je kan es testen op een van mijn paarden ook hoor.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:34

Bedankt voor het aanbod, maar dat heeft geen zin: ten eerste geen tijd (hoefsmid + studeren) en ten tweede maakt het voor mij niet zoveel uit hoe het zadel zit, paard is het belangrijkste, ik pas me wel aan.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:54

Heb je de massimo genomen, Duhelo?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:43

Jep, vandaag uitgetest.
Op mijn jongste ligt die behoorlijk stabiel.ik zit er heel erg stevig in,want ze moest enkele bokken geven en ik bewoog amper.
Dus super tevreden.
Mijn oudste is vermoedelijk een stuk smaller (nitsa opgeleten met ijzerdraadje is 35.5, de oudste is 32), daar lag een dressuur twee maat 36 perfect op, maar de 39 ligt toch iets voorover, en tijdens een galopje was ik plots mijn dekje kwijt en zat ik bijna in haar nek.
Zou dit op te lossen zijn met een bontje? Ze is wat bespiering op schoft en rug kwijt door haar leeftijd,dus ruimte om te groeien kan imo geen kwaad.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:49

Drie boommaten verschil lijkt me toch wel veel om op te lossen met een bontje. Heb je geen budget voor de Massimo als je je Specialized houdt? Of zit die sowieso te breed voor jou? (hoewel, Massimo versmalt ook niet echt, toch?)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 19:07

De massimo zit smaller doordat de rondheid van de buiken wat opgevangen wordt door de zweetbladen. Snap je?
Budget voor een tweede extra zadel heb ik idd niet, dus ofwel los ik het op met een bontje, en als dat volgens de zadelmaker niet kan, dan rij ik nog effe door op mijn ss.(en overweeg dan mss een ghost als de ss verkocht raakt, we gaan nog een trekker testen,flexee zit ook in de opties, of anders nog een massimo)
Waarom geen twee massimo's? De ghost zit op mijn oudste ook behoorlijk smal,maar vrijer dan de massimo, zou wel eens kunnen werken voor buitenritten op beide.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 22:06

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:39

Echte schapenvacht is wel het meest ventilerend en schokabsorberend.

Wil je trouwens foto's plaatsen van je massimo op je jongste paard? Ik ben erg benieuwd, boommaat is 39 toch? Was die ruim genoeg of moet je nog een zadelmaker laten komen voor aanpassingen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:03

Je hebt trouwens ook van die Korrektor pads die je kan opblazen en zo aanpassen aan het paard. WOW heeft er, maar er zijn er ook van goedkopere merken, al ken ik die niet direct bij naam.

Verzorgster hier had zo'n Mattes wolletje met inlages, maar heeft dit helaas doorverkocht, anders was dat ook een optie. Ik heb zo'n "gewoon" Mattes wolletje, maar ik hou het zelf, al mag je het wel tijdelijk gebruiken nu mijn madam toch op non-actief staat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 09:51

Afbeelding
Ik denk dat het prima past, maar laat toch nog de zadelmaakster komen om zeker te zijn :)
Ik kan vndg wel es wat fotos maken zonder dekje vd schoft enzo hoor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 09:53

Afbeelding

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:45

Ziet er goed uit! Al lijkt het zadel nog iets voorover te zakken ( komt misschien door de foto) boommaat 39 had je hè?!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:25

39 idd
Voorover zakken zou willen zeggen dat het te ruim is?

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 06:55

Ja maar dat kan je controleren door een petflesje middel op je zadel te leggen op de lepel. Dan kan je zien welke kant hij oprolt. Bij een goed liggend zadel moet hij precies in het midden blijven liggen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 22:29

Zadel past prima op mijn jongste.
Voor de oudste zoals verwacht een beetje te wijd. Zadelmaakster raad voor haar een frontriserpad aan. Ze had zo gel vlindertje mee, maar daar ben ik geen fan van. Of een soort mousse van wintec.prijs valt wel mee. Maar ik vind het niet zo mooi.
Iemand ervaringen met frontriserpads kwa merk? Ik wilde er eigenlijk een in een bontje ...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:39