Inbouwen van Flair is niet moeilijk idd, maar bijhouden moet je wel kunnen. Daar heb ik ook broddelwerk in gezien. En vullen kan inderdaad ook op veel manieren. In Engeland zijn er master saddlers die sommige merken bij ontvangst meteen leeghalen en opnieuw vullen. Zelfs al zijn ze nieuw. Dit omdat ze weten dat er mensen zijn aangenomen om die zadels te vullen en dat niet altijd goed doen. Dat advies was er ook: Controleer het zadel bij ontvangst en vul het opnieuw als het nodig is! Advies was zelfs om zadels om de 2 jaar geheel leeg te halen en opnieuw te vullen. (wolzadels) En vooral ook te checken waar een zadel mee gevuld is en dan die vulling erbij te doen. Wol bij synthetische vezel slaat bijvoorbeeld de plank mis, omdat beide vulsels een volledig andere structuur hebben. Sommigen haalden synthetisch er uit om het met wol te vullen. Zelfs bruine wol heeft een andere structuur dan witte wol. En mbt lucht was er een onderlegger in de handel die je ook maandelijks moet checken en aanpassen. Luchtzadels moet je ook zeker elk half jaar checken. Veel zadeleigenaren laten dat niet doen. Maar als je zelf vervangt, zul je ook wel weten hoe je moet vullen. Zie mijn antwoord ook niet als een zedenpreek. Het is een aanvulling op wat je zelf al schrijft. En in de toekomst kan ik dus wel zittingen vervangen en zweetbladen.