Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
tinkersjakie schreef:Bij een boomloos is het niet dat het zo maar past. Die van mijn zus is de pommel aangepast omdat die recht in de rug stak en niet wijd genoeg was.
Dit was 1 van de eerste barefoots maar je ziet al wel dat ze nu ook andere maten hebben omdat het niet zomaar past.
MaricoGraphy schreef:Wel jammer want heb dat zadel 150 euro betaald. Kreeg het bijhorend kopstuk er wel bij.
Maar ik doe het voorlopig niet weg, Je weet nooit welk paard mijn pad kruist en of het toevallig wel op dat paard past.
Citaat:tinkersjakie schreef:
Bij een boomloos is het niet dat het zo maar past. Die van mijn zus is de pommel aangepast omdat die recht in de rug stak en niet wijd genoeg was.
Dit was 1 van de eerste barefoots maar je ziet al wel dat ze nu ook andere maten hebben omdat het niet zomaar past.
Nouja, een pommel 'aanpassen' is slechts een kwestie van rits open, pommel eruit, andere pommel erin, rits dicht.
MaricoGraphy schreef:Heb 1 standfoto waar ik erop zit. Ik upload hem morgen. Standfoto van paard zonder mij heb ik helaas niet gemaakt.
Heb zelf het zadel erop gelegd en gevoeld of ik 4 vingers vanvoor ertussen kreeg, dit ging heel makkelijk. Vanachter ging dat ook makkelijk. En de afstand tussen de kussens is 4 vingers. Wat ongeveer 6 cm is. 3cm te weinig dus.

MaricoGraphy schreef:Thnx voor de duidelijke uitleg en de linkjes. Had hier in belgie ook al een barefoot gezien met pad.
Wat mijn kont betreft... ik heb op een 17 inch zadel gereden, dat is het zwarte zadel. De bruine is 17,5 inch. En nog lijkt het of ik er niet goed in zit, nogthans krijg ik mijn platte hand nog achter mijn kont. Of moet ik toch voor 18 inch gaan? En wat als ik dan nog dat zicht heb?
MaricoGraphy schreef:Broekmaat is 38 soms 36 en soms 40, ligt eraan hoe groot of klein ze uitvallen.
Ik heb echter een steekkont, dat zie je goed als ik rechtsta. Dan zie je dat mijn kont verder komt dan mijn schouders. En als ik plat op een grond lig krijg je je arm o der mijn rug door.
Dat is een kwestie van je bekken goed kantelen. Is een (aangeleerde) verkeerde houding. Daar moet je geen groter zadel voor nemen
MaricoGraphy schreef:Beter dat ik niet eeageer op reacties zoals dat van aerdenhout. Die voegen niets toe in dit topic en geven mij alleen het gevoel dat ze niet lezen wat ik neerzet. Waarom bestaan er zulke harde mensen?
MaricoGraphy schreef:Goedzak, astra? Helemaal niet, kan gewoon ontzettend goed blijven zitten als hij ervandoor gaat of gaat bokken.
Tevens bokt hij aan de longe ook, al van in het begin.
Daarnaast, ik probeer mijn bekken te kantelen maar krijg dit niet voor elkaar.