zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:47

Ik heb gisteren toch maar de zebra van pagony (divoza) besteld. Als het goed is krijg ik hem morgen. Zal dan laten weten hoe de pasvorm is.

Ben van t weekend naar het bos geweest met zebrastrepen op paard (met veemerkstift) en paard had geen last van dazen. Andere paard (schimmel) wel. Na een tijdje waren de strepen op de hals vervaagd door zweet en teugels en toen kwamen ze toch op de hals zitten. Hele rit geen 1 daas op de kont gehad waar de strepen wel goed bleven zitten

mickydo

Re: zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:50

Ik heb de zebra vliegendeken van de EJ , niet een hele fijne pasvorm , paard kreeg er flinke plekken van op de borst. Mijn ervaring met dit printje is niet anders dan met een andere vliegen deken. De vliegen en ook dazen landen rustig op de deken. Trekken zich niets van het printje aan :+
Enkel heeft paard er geen last van want ja ze landen op de deken en niet op hem.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:48

Ik heb ook naar de pagony gekeken maar ik wil met buikflap en dat heeft deze niet.

De qhp valt niet zo denderend hoor ik jammer !

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:46

Gister de pagony deken gezien bij de divoza kon nou niet zeggen dat ik de deken heel erg sterk er uit vond zien.

Ook valt het mij op dat de strepen van de Rambo deken groter zijn dat die van andere merken. Ook vond ik de stof van de Rambo deken er een stuk sterker uit zien.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:27

Als het goed is ben ik eruit ..... heb gekozen voor de rambo sweetich hoody. Deze deken beschermt ook de buik en het is een stevige goede deken.
Morgen komen ze binnen en kan ik kijken of ik het wat vind.

Ik had advies gevraagd maar er werd gezegd dat de zebra strepen iets zouden kunnen helpen , knoflook zou iets kunnen helpen maar niet volledig . Alle kleine beetjes helpen maar ik vond het niet genoeg om daar een zebra deken voor te kopen.

Ik vind de pasvorm van de buzz off echt slecht en horseware heeft geen zebra dekens .

Nu hopen dat de dekens wat zijn .

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 19:30

zijn hele fijne dekens, ik heb ze zelf ook al jaren.
maar met het warme weer zoals afgelopen dagen zijn ze wel wat te warm. mijn paard staat er nu onder te zweten maar is vrij van steken door dazen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:35

Het zijn iets wat dikkere dekens maar als het heel warm is dan is alles eigenlijk al warm en gaan ze bij ons 's avonds en 's nachts naar buiten.

Vanmiddag de dekens binnen gekregen en meteen erop gedaan.
Ze werden gelijk goed getest doordat ze flink gingen rollen. Ik was eerst bang dat ze het gedeelte over de oren niet fijn zouden vinden maar geen problemen mee gehad. Doordat hij wat meer doorloopt zijn de dazen op het hoofd een stuk minder.
Hij heeft geen buikflap maar de buik komt doordat er meer stof is wel tegen elkaar.

Ik ben om wat een goede deken ! Dazen prikken er niet doorheen en er zaten er vandaag echt veel :wow:
De paarden zijn er blij mee enige nadeel is wel dat het echte tenten zijn :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 17:38

Ja, dat klopt ook wel weer idd :)
Als ze het gedeelte over de oren niet fijn vinden dan kun je dat stukje terug naar achteren slaan. Dat doe ik bij mijn deken ook altijd.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:16

Ik heb ook sinds een paar weken een zebra-deken van Nika horseproducts, niet te duur en werkt prima! Pasvorm is niet super. Ik wilde een met buikflap en eigenlijk met hals, alleen met hals wordt mijn paardje niet geaccepteerd door een van de andere merries! Ik heb nu de hals omgevouwen met een dekensingel

Zonder deken wordt ze helemaal lek geprikt en krijgt ze grote bulten, vorig jaar een Anky vliegendeken gekocht, super pasvorm, maar geen buikflap en dan komen de vliegen onder de deken en wordt ze helemaal gek!

Ze staat er nu echt rustig bij, zonder bulten!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:46

Ik heb het idee dat de deken juist doordat hij over de oren gaat beter blijft liggen en meer dazen / vliegen weg houd.
Het is een wat dikkere stof maar dat beschermt wel extra goed en dat is bij ons geen overbodige luxe.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:16

Eergisteren heb ik de zebra deken op gedaan, een uur geleden even afgehaald om te kijken hoe ze erop reageert.
Alle muggenbulten zijn verdwenen, en ze dat er van het weekend nog helemaal onder!!
Ze staan hier 24/7 buiten met schuilmogelijkheden, dus de deken doet goed zijn werk. Ik ben enthousiast!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:11

Ik heb de Bucas zebra vliegendeken al meer dan een jaar, ik was er erg tevreden over, tegen het einde van het seizoen kreeg ze lichte schuurplekken op haar schouders maar verder prima! Nu heb ik heb vorige week weer op gedaan en nu een week later heeft ze al hele kale schouders!!! Ik doe hem dus niet meer op en ben hard op zoek naar een andere! Ze is nu 4 jaar en is vergeleken met vorige jaar breder doordat ze nu meer spiermassa heeft! Ik ben er echt niet blij mee en baal ook echt heel erg! Maar ik ga nu toch op zoek naar wat anders! Heb normaal meestal Horseware dekens en die liggen als gegoten! Ik ga nu dus op zoek naan een fijne van Horseware ;)
Ook zit ik er over te denken om een veemerk stift aan te schaffen, dan kun je zelf de strepen op de vacht tekenen en staan ze dus gewoon zonder deken, schijnt goed te werken!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 06:50

@Magootje ik heb thuis 4 paarden staan echt zeer verschillend van bouw . Van zeer breed tot bijna niets .
ik heb afgelopen week de rambo vliegendeken gekocht tenminste ik heb de sweet icht hoody.

Bij geen van de paarden knelt hij , trekt naar achter of wat dan ook. Ik ben er zeer tevreden over.
Het is dat ik afgelopen jaar een fortuin aan Bucas dekens voor de winter heb uitgegeven anders had ik voor de winter ook voor deze dekens gegaan.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:40

Ik heb ooit een gewone bucas gehad maar die was ruim te smal voor mijn rijpaard toen.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 07:46

viphorse schreef:
@Magootje ik heb thuis 4 paarden staan echt zeer verschillend van bouw . Van zeer breed tot bijna niets .
ik heb afgelopen week de rambo vliegendeken gekocht tenminste ik heb de sweet icht hoody.

Bij geen van de paarden knelt hij , trekt naar achter of wat dan ook. Ik ben er zeer tevreden over.
Het is dat ik afgelopen jaar een fortuin aan Bucas dekens voor de winter heb uitgegeven anders had ik voor de winter ook voor deze dekens gegaan.

De sweet itch hoody heeft de staleigenaar van mij ook, denk dat die iets te warm is voor mijn merrie aangezien die heel snel zweet! Ik heb nu de Amigo Aussie Allrounder er weer op liggen, maar voor 30 graden is die te warm, dus ga vanmiddag maar even op zoek naar een fijne deken! Bedankt voor je berichtje, ik ga denk ik toch weer voor de Horseware dekens, ik heb er zomerdekens, winterdekens dik en dun van en een regendeken en bij allemaal liggen ze perfect, gaan nooit scheef zitten en schuren allemaal niet!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:04

Ik heb de rest van mn dekens van Amigo maar daar gaat altijd een stuk van haar manen er aan. Dus in de zomer probeer ik andere merken te gebruiken zodat ik op het stuk voor de schoft nog wat te vlechten heb ;)

Met de bezorging van mn deken is wat mis gegaan en nu kan ik hem vanmiddag ophalen bij het postkantoor. Dus de ervaring met de pagony volgt nog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:12

De pagony heeft een hele korte hals ik weet niet of je dat wat uitmaakt maar voor mij een reden om er niet voor te kiezen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:20

@Yvank, ik ga vanavond kijken hoe de pasvorm is bij mijn paard, die heeft geen overdreven lange hals. Mocht de hals niet goed zitten haal ik denk ik een HKM op bij de ruitersportwinkel hier in de buurt.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:25

Heeft de hkm ook strepen ?

Ik heb zomersheets van amigo maar vind die niet mooi liggen misschien toch verschil tussen rambo en amigo ?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:37

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:20

Hals is zeker niet kort van de pagony! Alleen valt ie bij de borst er klein :s dus kan weer terug helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:22

Ook niet met grazen? Dat is bij de pagony het probleem staand met de kop omhoog prima tot ze gaan bewegen en grazen..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:25

Er was zeker 10cm over bij staan en he. Stukje laten lopen om borst te beoordelen en toen bleef hals prima op de plek :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:20

Vind die hkm ook niet verkeerd eruit zien ben benieuwd hoe daar de pasvorm van is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:21

De stof voelde in elk geval wel steviger dan die van de mondoni..