Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:20

Dank je History! Wat is precies het deel van de foto dat je stoort? Je zegt nu 'niet zo'n beste staat' maar dat zal vast niet alleen aan die drie donkere vlekjes liggen :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:25

Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuw zadel maar bij een particulier is het gewoon heel moeilijk om iets passends te vinden. Ik ga niet iedere keer alvast betalen, ophalen, passen, terugbrengen.... dan toch maar naar een zadelmaker/passen voor advies, veel pasmogelijkheden (en hopelijk inruilmogelijkheden).

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:33

Ketly schreef:
Ik heb nu al een tijdje mijn Fryso dressuurzadel te koop staan. Helaas krijg ik weinig tot geen reacties, terwijl het een prachtig zadel is en heerlijk zit. Zijn er meer mensen die in deze tijd hun zadel maar niet kwijt raken en nog tips of ideeën hebben voor mij? Helaas kan ik nu zelf ook niet een goed passend zadel voor mijn paard kopen.. -O-

Kon mijn verhaal zijn. Heb mijn zadel nu in bemiddeling bij mijn zadelmaker en deze gaat mee in de bus naar diverse locaties. Hopelijk helpt dat. Krijg wel biedingen maar deze komen niet in de buurt van de getaxeerde waarde. Wil best scherp verkopen maar weggeven ga ik niet doen.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:42

belle_boef schreef:
Ik heb afgelopen maand 2 zadels verkocht. Een oude Hulsebos en een nog oudere stubben. Beide voor gekregen wat ik wilde en binnen 5 dagen allebei weg. Via marktplaats. Bokt en facebook lukte niet. Teveel kleine kinderen en niet serieuze. Facebook willen ze enkel spot goedkope rotzooi.

Zorg voor duidelijke foto's en niet meer info dan nodig. Inch maat, boom, merk model uitvoering, evt. Leeftijd en staat.

Ik raak mijn oude Stubben aan de straatstenen niet kwijt hoor :(

JewEmm

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:51

Ik heb ook een dressuurzadel te koop staan. En ik had ook een boomlooszadel te koop staan. Die is binnen 1-2 weken weg gegaan, dressuur zadel staat er nu al een tijdje... Misschien dat ik bij ruitersport zaken met tweedehands zadels eens ga informeren...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:12

Carrotcake schreef:
belle_boef schreef:
Ik heb afgelopen maand 2 zadels verkocht. Een oude Hulsebos en een nog oudere stubben. Beide voor gekregen wat ik wilde en binnen 5 dagen allebei weg. Via marktplaats. Bokt en facebook lukte niet. Teveel kleine kinderen en niet serieuze. Facebook willen ze enkel spot goedkope rotzooi.

Zorg voor duidelijke foto's en niet meer info dan nodig. Inch maat, boom, merk model uitvoering, evt. Leeftijd en staat.

Ik raak mijn oude Stubben aan de straatstenen niet kwijt hoor :(

Had hem paar maand eerder gekocht voor 100 euro en daar ook weer voor verkocht.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:29

Sheran schreef:
Dank je History! Wat is precies het deel van de foto dat je stoort? Je zegt nu 'niet zo'n beste staat' maar dat zal vast niet alleen aan die drie donkere vlekjes liggen :)

Ik vind op die eerste foto het leer er niet zo mooi uitzien. Die donkere vlekjes vertekenen wat. 'Niet zo'n beste staat' was misschien wel overdreven

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:40

PenP2014 schreef:
Doorgewinterd verkooptruucje :D als je aan 200 denkt, zet het erop voor 190. Bij 300 voor 290 etc. Het werkt echt. Ziet er gewoon aamtrekkelijker uit voor mensen. :D

Klopt. Dat is echt de meest simpele truc die er is en het werkt enorm goed.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:20

Aangezien mijn zadel ook al even te koop staat ben ik benieuwd hoe jullie mijn advertentie vinden, zouden jullie daar naar willen kijken? :)

Edit; ik plaats niet de minimale bedrag wat ik ervoor wil hebben omdat ik denk dat mensen dan nog lager gaan bieden..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:22

Nette advertentie, maar het zadel is te duur.. :o Ik heb mijn KN Symphonie gekocht voor 350, voor die prijs staan ze meestal ook op marktplaats.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:42

Carola : Ik haak af bij je tekst geconstateerd dat... De woordkeuze is niet voor iedereen Geschikt en het is veel tekst.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:11

Ketly; ik vind 350,- behoorlijk laag voor een zadel waarop 600,- getaxeerd is. Dan wacht ik toch liever.

belle_boef; waarom haak je daarop af? Op wat voor manier zou je de tekst dan verminderen zonder belangrijke informatie weg te laten? Ik mis zulke informatie juist in veel advertenties.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:23

Ik hou niet van veel tekst, wel van goede foto's.

Zo min mogelijk in de advertentie en de rest vraag ik via Pb. Bij teveel informatie haken mensen af doordat ze gaan twijfelen.

Zeker als je particulier kookt is het stukje nagekeken door de zadelmaker vrij zinloos. Je wil weten of hij goed is. Niemand kan controleren of hij daadwerkelijk door een zadelmaker is nagekeken. Getaxeerd door een zadelmaker vindt ik ook niet nuttig, vraagprijzen liggen toch vaak lager omdat het zadel weg moet. Overbodige informatie dus. Ik vergelijk zadels zelf op internet. Daarop baseer ik de prijs, want waaron voor de ene €660 betalen als zo'n zelfde zadel er ook voor €300 op staat.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:48

Aangezien ik nogal wat zadels te koop heb staan zie ik mezelf nu niet bepaald als de aangewezen persoon om tips te geven. Wel is het zo dat ik mijn dochter de advertentie's heb laten opstellen. Zal ze er misschien nog eens zelf op zetten.

Ik vind jouw advertentie tekstueel best goed Carola. Wat betreft prijs kan ik geen oordeel geven omdat ik de prijs niet ken van dat zadel.

Als wij een zadel willen kopen dan kijken we naar nieuwprijs maar nog meer naar tweedehands prijs. Wat is de gemiddelde verkoopprijs voor dat zadel? Zal niet verbazend zijn dat we gaan voor de goedkoopste aanbieder, tenminste als het zadel in orde is.

Een van de zadels heb ik zeker niet voor een lage tweedehandsprijs gekocht maar dat was via de zadelmaker inclusief passen en service. Die service bestond er ook uit dat we zo twee zadels meekregen om een paar weken uit te proberen. Daar heb ik dan best meer geld voor over. Zadel wat het niet werd heeft mijn dochter nog netjes schoongemaakt en in het vet gezet voor ze het terug gaf.

Ik kan en wil alleen een tweedehandszadel kopen als ik exact weet welk zadel met welke boom perfect past of als ik het kan passen met een zadelmaker erbij.
Daarom is de regio bij zadels ook zo belangrijk. Een hoofdstel kan je nog wel kopen van iemand die 200 km. verder wordt. Bij een zadel moet het aan te rijden zijn dus dat beperkt het gebied enorm.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:51

Bedankt voor jullie memingen :)
De naam van de zadelpasser is via pb te krijgen en daardoor te controleren.

Kunnen jullie me vertellen hoe je de boommaat kunt opmeten?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:07

Heeft die zadelmaker dat niet gedaan? Die kunnen dat gemakkelijk opmeten. Onze zadelmaker heeft mij wel laten zien hoe je dat zelf kan doen maar dat kan ik zo niet uitleggen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:46

Bedankt voor de tips, ik ga morgen direct andere foto's maken! :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:27

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:33

Ik ga helemaal andere foto's maken, buiten, betere kwaliteit :D

Deze foto's zijn achteraf ook helemaal niet goed!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:06

Hier het probleem andersom krijg geen zadel gevonden!

Fries die 1x per week in het bos loopt, liefst een dressuurzadel wijde kamer.
Geen kunststof en geen merkloos merano enz.

Budget tot 450 euro voor een mooi dressuurzadel met wijde kamer.
Wil passen regio nijmegen/eindhoven.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:59

Percy schreef:
Heeft die zadelmaker dat niet gedaan? Die kunnen dat gemakkelijk opmeten. Onze zadelmaker heeft mij wel laten zien hoe je dat zelf kan doen maar dat kan ik zo niet uitleggen.

Nee, alleen gezegd; medium boom met wijde kamer. Ze vertelde dat weinig zadels met een medium boom zo'n brede kamer hebben.

friesam schreef:

Weet je wel wat voor merk/type zadel je wilt? Dan kun je gerichter zoeken.
Zo niet dan kun je op Harnachement een topic openen wat voor zadel overeenkomt met je wensen of beter een zadelpasser langs laten komen met een aantal zadels.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:03

C_arola schreef:
Percy schreef:

Nee, alleen gezegd; medium boom met wijde kamer. Ze vertelde dat weinig zadels met een medium boom zo'n brede kamer hebben.

friesam schreef:

Weet je wel wat voor merk/type zadel je wilt? Dan kun je gerichter zoeken.
Zo niet dan kun je op Harnachement een topic openen wat voor zadel overeenkomt met je wensen of beter een zadelpasser langs laten komen met een aantal zadels.

Het is een zadel om 1x per week mee het bos in te gaan dus als het past en nog netjes is en ik en eigenaar er lekker op kunnen zitten is merk minder belangrijk. Budget is 450 euro omdat het amper gebruikt gaat worden maar het vinden van een zadel met wijde kamer is zo lastig.
Passen is geen probleem ik heb jaren zadels gepast voor ruitersportzaak en daar een interne opleiding gehad.
Merken waar we aan denken: KN/ainsley/euroriding/rossner (fryso/massimo is buiten budget)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:06

Wijde boom zadels zijn inderdaad moeilijker te vinden :j
Anders een advertentie plaatsen of iets duurder zoeken en dan laten weten dat je een maximum bedrag hebt, wellicht gaan ze daar dan mee akkoord omdat ze dan hun zadel kwijt zijn.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:09

Ga nogmaals een oproep op bokt plaatsen

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:36

Friesam, misschien is een equestor iets voor je? Ze zijn speciaal gemaakt voor barokke paarden.

Ik heb er ook 1 voor mijn fries met brede boom en breed tussenkanaal. Ik heb destijds mij equestor levade gekocht voor 400 euro. Ben er nog steeds blij mee!

Wat verkoop betreft zijn foto's gewoon super belangrijk. Zorg dat je zadel mooi ingevet is, maar dat het vet ook goed ingetrokken is anders krijg je vaak zo'n vlekkerig glanszadel.

Als eerste foto hang ik het zadel mooi over de bakrand met een mooi dekje en/of bontje eronder. Staat chique.
Verder foto's van de onderkant zijkant, zitvlak, singelstoten en voorkant.

De info gewoon simpel maar compleet houden. Inchmaat boommaat, merk eventuele beschadigingen. Algemene staat van het zadel
Laatst bijgewerkt door Annem84 op 04-06-14 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt