Hoofdstel, singel, bijzettouwtjes (soms pessoa) en een zweep
Baileysdream
Geplaatst: 20-01-14 15:50
pessoa en die touwen van FRA.. maar bij beide weet mn pony wel weer wat te bedenken waardoor het of verschuift, of ze toch harstikke scheef kan gaan lopen.. hebben nu de tip gekregen voor dubbele lijnen eens proberen.
Ik wissel regelmatig af. Zo longeer ik met een enkele longe en de longeerhulp of de dubbele longe en longeerhulp of de concordlonge met enkele longe. Ligt er maar net aan waar ik die dag mee wil werken.
Volgens dat artikel ben ik mijn pony aan het verpesten en kan ik beter helemaal stoppen, niet dat er veel te verpesten valt aan mijn pony. Dus ik ben benieuwd naar jullie mening
Dies_7
Geplaatst: 29-01-14 08:24
Mijn paardje wordt maximaal 1 x per week gelongeerd in een binnenbak, dus zonder longeerlijn is geen optie
Als ik longeer, gebruik ik; longeerlijn, longeerzweep, longeersingel, hoofdstel, bijzettouwtjes en dubbele longe.
Als mijn man longeert, dan doet hij dat ook met longeerlijn, longeerzweep, longeersingel, hoofdstel en bijzettouwtjes. Maar dan wel met enkele longe.
Badass: Ik longeer veel, verschillend met wat , afhankelijk per pony ( dubble longe, pessoa, longeerhulp ) en ik doe ook (alles) fout volgens het artikel... maar pony's lopen top...heerlijk bespierd...en happy ! Dus....