Ja, mijn ervaring is ook wel dat het per paard wisselt, deels is t ook een stukje africhting wat tijd nodig heeft natuurlijk. Ik ben sinds kort bezig ook bitloos, had via de leenservice de sidepull barefoot amber, deze schoof heel erg, en de emiel voest kaakgekruist, die zat wel heel stabiel door extra kussentje/aansnoerneusriem idee, en de barefoot walnut, deze schoof een heel klein beetje, vond hem wel iets zachter inwerken dan de Voest. Nadat de leenhoofdstellen terug moesten nog een Dr.Cook kaakgekruist geleend van n stalgenoot, deze heeft platte kaakriemen, en hier ging mn paardje ook direct heel erg in hangen...Heb nu net mijn nieuwe binnen (de chique versie van de Barefoot walnut (de barefoot contour juwel), erg benieuwd hoe ie daarop gaat reageren.
Wat betreft het hangen is het ook zaak om dan zo snel mogelijk de druk eraf te laten vallen, zodat ze leren dat het geen zin heeft, maar dat kan wel even duren, en miss dus een stapje terug in training...
Waar kreeg jouw paard wondjes, en welke kaakgekruiste had je? (er zijn er zoveel
)