Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Paperboy schreef:Ik zeg niet dat het mishandeling is maar ik vind het onvriendelijk (dat is wel een verschil he). Juist ook om het idee erachter, meer willen dan je paard kan. Want anders zou hij zijn benen wel optillen. En inderdaad het ruitergewicht is al meer dan genoeg voor een paard om mee te dragen. Het is gewoon jammer dat veel mensen de grenzen veel te hoog liggen voor hun paard. Ga gewoon lekker trainen en zit het er verder niet in dan is dat jammer en zal je je aan moeten passen aan je paard.

T gaat TS geloof ik vooral om het winnen..
chelle_dora schreef:Tis nog net vakantietijd.. En dat is te merken zeg...
En wat nou als je paard niet loopt met gewichten eraan, k bedoel die van mij zou echt op d'r plek blijven staan hoor
Sommige dieren worden nou eenmaal niet beter dan ze nu zijn. En als ie al-tijd wint en dat het belangrijkste is, dan maakt het toch niet uit dat ie z'n benen niet alle kanten op slingert?T gaat TS geloof ik vooral om het winnen..
muntdrop schreef:chelle_dora schreef:Tis nog net vakantietijd.. En dat is te merken zeg...
En wat nou als je paard niet loopt met gewichten eraan, k bedoel die van mij zou echt op d'r plek blijven staan hoor
Sommige dieren worden nou eenmaal niet beter dan ze nu zijn. En als ie al-tijd wint en dat het belangrijkste is, dan maakt het toch niet uit dat ie z'n benen niet alle kanten op slingert?T gaat TS geloof ik vooral om het winnen..
Daar kun je dan het halthouden goed mee oefenen
Misschien moet ik ook lood aan d'r neus hangen, dan gaat ze tenminste met d'r bakkes naar beneden lopen... En lood aan d'r staart erbij zodat ze stil staat met opstijgen..
. En het is ook nog eens een leuke afwisseling voor je pony.Bizzybijtje schreef:Waren het maar gewoon gewichtjes bij springpaarden, daar hebben ze namelijk nog een heleboel andere methodes voor.
, en ga zelf aan de slag met balkjes draven en longeren met de pessoa. Desnoods leg je een hele cirkel vol met balkjes dat je pony er niet omheen kan en zijn achterhand dus móet gebruiken.