Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MarChak schreef:@TS: Reed je eerst altijd met een bustrens? Dan kan een myler watertrens misschien te los in z'n mond liggen, en kun je misschien beter een myler bustrens proberen. Daarnaast zijn de bitringen ook vrij groot van de myler watertrens en kan het nodig zijn om de bakstukken een gaatje hoger te doen. Ik heb het bit op verschillende hoofdstellen gehad, en moest dat altijd aanpassen, anders hing het bit oncomfortabel laag op de tong van m'n paard, en daar kan hij dus ook van gaan schudden.
Tinkels schreef:misschien had je hem even rustig aan het bit moeten laten wennen.
Longeer hem eens, eerst zonder bijzet, zodat ie zelf lekker aan het bit kan wennen.
De laatste 5 min even aan de bijzet bijvoorbeeld.
en de volgende dag nog eens....
ga dan nog eens rijden.

DBiancaL schreef:Ik zit onderhand toch te denken aan het laten langskomen van een bit consulent.
het is echt afhankelijk van de dikte van de tong en de grote van de paardenmond.
ik ga het zien maar denk dat ik in mijn lessen blijf rijden met mijn sprengler dubbelgebroken bit.
Hij loopt hier na 20 min toch wel ontspannen op.
maar na alle reacties vind ik het toch het proberen waard zn myler