Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:39

Kirsha schreef:
Is een banaansingel eraan hangen geen optie? Dan trekt hij je bbp ook niet zo ver naar voren waarschijnlijk.

Nee daar hebt zelfs een banaansingel niet meer bij. Ze zal echt een rigging moeten hebben die veel verder naar voren ligt. De banaan hielp hier ook niet bij het eerste zadel. Daarvoor moest ik toch echt de rigging verder naar voren laten zetten.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:41

Ik zag hier BBP's de reveu passeren met ringen om eventueel stijgbeugels aan te bevestigen. Niet doen! Dit is zeer slecht voor de paardenrug doordat zo'n pad de druk niet verdeeld over de hele paardenrug, maar juist op 1 punt steekt.
Aan een BBP horen helemaal geen ringen. Ookal gebruik je deze ringen niet, ze zorgen toch nog voor drukpunten die je paard voelt. Ondingen zijn het dus, die ringen aan BBP's :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:54

Nooit geweten dat de singelplek zo belangrijk is. Duidelijk voorbeeld Rina, bedankt daarvoor! Daar heb ik zelf geen moment naar gekeken. Ik vrees dat ik de hele pad moet slopen om zoiets aan te passen. Of heb jij een idee hoe dit zou kunnen?

Het stelt me gerust dat een barebackpad over de schouders minder problemen oplevert, ik zag mijn 90 euro al in de kast verdwijnen. Bedankt Benita :) De pads gaan er zeker af, en ik ga nog een aantal gaatjes bij de singelstoten maken. Ik ben wel bang dat de pad niet verder naar achter moet liggen. Want dan zit ik echt halverwege haar ruggengraat. Of zou dat wel een goede plek zijn?

Quinta, wat voor ringen bedoel je? Aan mijn barefoot bbp zitten ook ringen om eventueel een wollen zitting aan te bevestigen. Neem aan dat die toch geen probleem opleveren?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:17

Door een zadel wordt je op een bepaalde plek gedwongen te zitten. Als het zadel te ver naar voren ligt zal jij ook te ver naar voren zitten, ligt het zadel te ver naar achter zal jij ook te ver naar achteren zitten.

Bij een barebackpad zal je altijd op de plek komen te zitten waar je ook zal zitten zonder zadel of zonder barebackpad. Een barebackpad dwingt je niet op een bepaalde plek te zitten. Ligt het pad te ver naar voren, dan zal je wat meer pad voor je hebben als achter je en ligt het pad te ver naar achteren, dan zal je wat meer pad achter je hebben dan voor je. Zie het alsof je op een pony zit waar een deken op ligt, jij zal op het voor jou ideale zitpunt komen te zitten, zo gaat dat ook met een barebackpad.

Wat de ringen op jouw barebackpad betreft die zullen de pony niet storen of drukplekken geven, tenzij je er iets heel zwaars aan gaat hangen.

Ringen aan een barebackpad voor beugels is not done, want een barebackpad moet je niet met beugels rijden, dat is slecht voor de rug van het paard.

Zilverroosje

Re: Barebackpads uit de lagere prijsklasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:12

De pad van Paard Natuurlijk is qua dikte denk ik hetzelfde als de Best Friend, maar heeft geen sympanova onderkant, maar een andere anti-slip, die heel zacht is voor de rug.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:33

xIrlijn schreef:
Vandaag had ik eindelijk de mogelijkheid om de BBP te proberen. Hoewel hij heerlijk zat viel het toch tegen: ik ben bang dat hij te groot is :(

Ik had a la minute al een extra singelgaatje gemaakt, maar hij schoof bij het opstappen en tijdens het rijden naar voren (en ik maar denken aan de verhalen over neopreen..). Ook reageerde ze heftig op de pads die bij haar oksels zitten. Die zou ik er de volgende keer afhalen.

Ik hoor heel graag jullie mening. Hoort dit zo, of is hij inderdaad te groot?

[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

In het begin lag de pad dus verder naar achter (het ongeschoren stukje was bedekt), waarbij het zitvlak vrij ver achterop de rug lag. Maar op deze manier is haar volledige schouder bedekt.. oliebol.

Ik denk dat je je verkijk op de vorm die hij heeft.
Als je een denkbeeldige streep van de voorkant singelstaat naar boven trek dan ligt hij goed, ik vind de vorm gewoon raar gemaakt. :o
De stof van een bbp zit niet echt in de weg wbt schoudervrijheid daar zou ik me niet zo druk om maken, ik zou wel even goed kijken of hij na het aansingelen niet te erg op de schoft drukt.

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een bbp pad die geheel naar mijn wensen is ik heb er al verschillende uitgeprobeerd, gekocht en weer verkocht, nu heb ik er zelf 1 gemaakt met een tijk van scheerwol alleen die is te glad dus moet ik er een pad onder gebruiken, verder zit hij goed, maar ben nog niet tevreden. :+

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:43

Ik heb zelf de Barefoot barebackpad gehad in het zwart (zadel vorm) op mijn fell pony.
Ze heeft een korte rug, stevig gebouwd en nouja overgewicht :=, dus een dik buikje. Maar hij was te groot en schoof enorm naar voren, dus heb ik hem maar verkocht en andere mensen er blij mee gemaakt. Ik vondt hem te dik, waardoor ik haar veel minder kon voelen wat er onder mij gebeurde, maar hij zat wel heel erg stevig waardoor je er niet snel af zou glijden.