ervaringen barefoot madrid

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:24

Ik ben ook nog steeds erg blij met het zadel! Vind het een ideaal zadel voor het dressuurmatige werk, je hebt veel vrijheid in het zadel maar je zit ook goed stevig. En ook niet onbelangrijk, paardlief loopt er ook fijn onder.

Vorige week is ook eindelijk de pad binnen gekregen *\o/* , een hele gave bordeaux rode van grandeur. Tot die tijd had ik de pad van mn Arizona eronder liggen dus al wel lekker kunnen rijden maar nu is het echt af.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:55

Ik ben ook nog steeds fan van het zadel. In het begin schoof ie een klein beetje, omdat ie nog ingereden moest worden, maar toch veel minder dan mijn cheyenne toen deed. In het najaar gaat het zadel gebruikt worden voor mijn 3 jarige fjord en tot die tijd rij ik er op mijn andere fjordje mee.

Haimati, ik ben erg benieuwd hoe je pad van grandeur er uit ziet onder het zadel, ben zelf nog steeds opzoek naar een mooie pad voor onder het zadel.

Haimati

Re: ervaringen barefoot madrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:50

Niet echt een hele duidelijk foto zo van schuin voor...

Afbeelding
Ik heb de Grandeur Klassika eronder liggen

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:29

Oh, maar die ligt er mooi onder zeg. Ben geen fan van rood, maar is vast ook in andere kleuren te verkrijgen denk ik. Zitten daar wel inlagen onder?

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:22

Hij is zeker in meerdere kleuren verkrijgbaar en je kan zelfs heel de pad zelf samenstellen zoals bruin, zwart of wit biesje, enkele dubbele of geen sierrand, verschillende mogelijkheden aan de onderkant van de pad en ook welke inlagen je er in wilt. Ik heb er dus inlages in voor een zadel met VPS.

Je moet alleen geen haast hebben want het duurt een tig aantal weken voor tie gemaakt is. Ik heb hem via becidor besteld en ben keurig op de hoogte gehouden door haar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:27

Ziet er supergaaf uit zeg :oo

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:33

Heb even op de site van Besidor gekeken, maar dat is super zeg, je kunt echt het hele dekje zelf samenstellen, ga er zeker een bestellen.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:17

Gisteren het testzadel binnen gekregen, wauw, wauw, wauw wat een ontzettend mooi zadel!!!!!

had hem voor mijn man en zijn nieuwe paardje besteld maar wilde hem zelf ook even proberen, jah....verkocht. Wat zit dit zadel fijn zeg!!! lichtrijden, doorzitten allemaal super. En door de kortere zweetbladen zit hij ook minder breed...

Ik vind het echt het mooiste zadel wat ik van BF en trouwens ook andere merken gezien heb.

Voordeel, de singel kruipt niet achter de oksels van mijn fjord...en ondanks ik het niet een gek lang zadel vind heb je er echt veel ruimte in. Ook zeker voor de dikbillen en lange medemens onder ons een uitermate geschikt zadel.

Het zadel en de singel zit te ver naar achteren maar dat was opgelost door de singelstoten wat anders te positioneren.

Heb het geheel in het zwart besteld maar het bruine dekje er even onder gehad om te testen.

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:02

Haha, ik had je gewaarschuwd. Staat je fjord erg mooi.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:22

gaaf heh? heb de maten ook even opgemeten van de Madrid maat 2 voor degene die het weten wil.

Maar idd wees gewaarschuwd als je dit zadel besteld raak je verliefd!

Afbeelding

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:39

en hier op onze andere nieuwe fjord (dochter van de fjord hierboven) met het zwarte pad erbij. Hier hebben we het geheel beter liggen. Voor ons het eerste zadel van velen waarbij de singel dus niet in de okseltjes terecht komt (ook niet tijdens of na het rijden.)

Afbeelding

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:56

hierbij een foto van de ruiter (189cm) in het Madrid zadel, zit nog ruim voor de cantle.

Afbeelding

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:08

Netjes hoor, maar vind hem op eerste fjord wel mooier liggen, komt denk ik omdat haar rug iets langer is.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:09

Ollytje schreef:
gaaf heh? heb de maten ook even opgemeten van de Madrid maat 2 voor degene die het weten wil.

Maar idd wees gewaarschuwd als je dit zadel besteld raak je verliefd!

[ Afbeelding ]

Maat B Klopt trouwens niet, die heb ik verkeerd gemeten!

B moet zijn 39cm

Hier staan de maten van de bf Madrid

http://barefoot-saddle.com/de/en/Horse/ ... or_details

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:34

Het zadel bevalt ons echt super super super goed!
Ik kan door de korte zweetbladen ook eindelijk mijn benen beter aanleggen.
De afgelopen jaren heb ik altijd met veel pijn gereden, met name na het rijden altijd heel veel last van mijn heupen. Ook bij mijn laatste boomzadel zat ik met pijn.
Dit is het eerste zadel waar ik dat niet in heb, en dat is natuurlijk heel erg fijn!
We gaan het zadel de komende tijd proberen en hoop dat het zo goed blijft bevallen.
Dat weet je natuurlijk pas na langere tijd.

Ik overweeg sterk om voor de andere kortere fjord toch een andere oplossing te zoeken.
Heel erg jammer maar het zadel moet niet te lang zijn.
Ik twijfel nog wel, zit voor hun dan aan een justadjust zadel te denken in maat 1.
Qua poepertje past hij makkelijk in een maat 1 Cheyenne ( zei Marcel van BF Beilen ooit ook) maar voorheen kon het niet op een Cheyenne omdat hij met zijn lange benen zit, misschien is de adjust in maat 1 met de beugels langer (de beugels op de foto konden ook niet langer) en de Cantle iets naar achteren dan toch een betere oplossing.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:22

Hier ook een tevreden Madrid rijder :D

Na een jaar paste mijn spaanse startrekk helaas niet meer. Daarna een trekker geprobeerd maar dat was het ook niet voor ons. Toen besloten om weer voor een spaans model te gaan en daar kwam de Madrid.

Ik weet dat dit topic al oud is maar ik wilde toch ook even mijn enthousiaste mening delen. Het is echt een heel fijn zadel! Voor mijn startrekk een cheyenne gehad en dit is toch wel heel anders, even met een ander model van barefoot vergeleken. De zit is echt een stuk smaller door de vorm van de seatsaver. Ook schuiven doet hij helemaal niet.

En ja.. Mooi istie ook! :D

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:44

Ik ben inmiddels ruim 2 jaar in het bezit van de barefoot madrid en zeer tevreden. Ik heb een bruine maat 2, die eigenlijk net wat te groot voor mij is. Dit heb ik opgelost met een zelf geknutseld bontje met een wrong aan de voorkant. Dit zit heerlijk, maar zou hem toch wel ook zonder bontje willen gebruiken en merk dat ik dan echt niet fijn in dit zadel zit.

Aangezien de zadels nu wat meer in omloop zijn, daarom de vraag: is er iemand met hetzelfde probleem maar dan andersom? Iemand die haar bruine barefoot madrid 1 wil omruilen voor een 2? :)

Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervarigen met de schaap seatsaver die je kan aanschaffen. Heeft iemand hier ervaring mee?