Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Balou_k schreef:De ervaring met het inrijden doet er niet toe, heeft niks te maken met het 'help wat voor zadel kan passen' verhaal, en ook hiervoor wil ik je door verwijzen naar: olivia, of er antwoord op de pb's komt weet ik niet ze is absoluut niet actief op bokt.
capopjekop schreef:Persoonlijk zou ik voor een zwaardere ruiter (in verhouding met het paard) toch liever een zadel met boom nemen. Dat verdeelt de druk toch het beste. Heeft ze ook al geprobeert om een zadelmaker een zadel aan de rug te laten aanpassen?

Balou_k schreef:Niet mijn paard, paard is van meisje, komt dus geen andere ruiter. Kan je het van mij egoistisch vinden ik kan er niks aan doen, ik wil enkel helpen met een beter en comfertabeler zadel voor de pony. Ik ga de eigenaar niet adviseren de pony te verkopen.
Ze gaan nu kijken naar tweedehands Tekna of Christ Fellsattel.

Mindim schreef:Ik denk ook niet dat er zadel is, die voor zowel pony als ruiter past. De b pony is zeer kort in de rug en de ruiter heeft wel een 18 inch nodig. Dat past niet op de rug van de pony.
moonfish13 schreef:Weet je dat wel zo zeker?
Ik heb een 17 inch zadel met 58 kilo en zou niet veel zwaarder willen zijn voor dit zadel.
Anders wordt het krap denk ik.
Geen diepe zit ook trouwens, maakt het ook weer ruimer.